امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عصبانیت و راههایی برای مقابله با آن
#1
عصبانیت و راههایی برای مقابله با آن

http://www.aftab.ir/articles/health_ther...d548fa.jpg

یک حالت هیجانی است که از لحاظ شدت می تواند خفیف ، شدید یا ویرانگر باشد . همانند دیگر هیجانات . عصبانیت موجب تغییرات متعدد زیستی و فیزیولوژیکی می شود ؛ مثل افزایش فشار خون ، ضربان قلب ، تنفس و همچنین افزایش میزان تولید انرژی از آدرنالین و نورآدرنالین .عصبانیت وقتی بوجود می آید که شما توانایی مقابله با برخی موقعیت ها را نداشته باشید. اگر با عصبانیت خود مشکل دارید، دلایل نهفته مهمی وجود دارد که هنوز آنها راحل نکرده اید ویا از شیوه های مقابله روحی ناکار آمد استفاده می کنید.

به خاطرداشته باشید عصبانیت از ترس ونوعی حس نا امیدی ناشی می شود. برخی ارزشها یا اهداف مهم مورد حمله قرا ر می گیرند وشما احساس می کنید کنترل خود را بر اوضاع از دست می دهید.

زمانی که عصبانیت خارج از کنترل و ویرانگری باشد ، می تواند مشکلاتی درکار ، ارتباطات اجتماعی و حتی در کل کیفیت زندگی به وجود آورد . ممکن است کار به جایی برسد که شما احساس کنید اسیرهیجان قدرتمندی هستید که نمی توانید از آن اجتناب کنید.
هدف کنترل عصبانیت ، کاهش احساس های هیجانی و کاهش برانگیختگی فیزیولوژیکی است که عصبانیت علت آنها می باشد . هیچ کس نمی تواند از عصبانیت خلاص شود یا از آن اجتناب کند، زیرا همیشه پدیده ها یا افرادی هستند که ما را خشمگین سازند و تغییر یا کنترل آنها از توان ما خارج است . ما تنها می توانیم یاد بگیریم که چگونه رفتارهای خود را کنترل و عصبانیتمان را کاهش دهیم و آن را به طریقه مناسب نشان دهیم.

راهکارهایی برای کنترل خشم

مشکل را حل کنید: اگر شما و همسرتان درباره ولخرجی با هم جروبحث می کنید، به جای جنجال با یکدیگر هم فکری کنید و برنامه ای را برای هماهنگ کردن دخل و خرج بیابید.

در محیط روزمره تان تغییراتی بدهید: در حین کار کردن در منزل، یک موزیک ملایم برای خودتان پخش کنید. تابلوهایی را به دیوار آویزان کنید که دیدن آنها شما را شاد می کند، مثل مناظری از طبیعت حتی می توانید در یک باشگاه بدنسازی ثبت نام کنید

از افکار منفی و اسم گذاشتن بر چیزها و افراد بپرهیزید: دکتر هلمرینگ می گوید احساسات، تنها چند ثانیه دوام دارند مگر آنکه آنها را با افکارمان تغذیه کنیم. به جای دامن زدن بر آتش خشم، فکرتان را عوض کنید.

شناخت پیامدها: زمانی که آرام هستید، درباره اثرات منفی خشم فکر کنید. به گفته دکتر هملرینگ فکر کردن درباره این پیشنهاد شما را از عصبانیت باز می دارد.

روش های کنترل خشم به شما می آموزد به هنگام مواجهه با موقعیتی که باعث عصبانیت می شود کمی تامل کنید و فکر کنید که آیا اصلا این موضوع ارزش خشمگین شدن را دارد و یا نه و پیش از آنکه حرفی بزنید تا ۱۰ بشمارید. پیاده روی و کاشتن گل و گیاه یا آب دادن به گلدان ها نیز در کاهش استرس موثر است. چه بسا شما هم همین نظر را داشته باشید که با تماشای گل های زیبا، عصبانی شدن کار دشواری خواهد
امضاء :

سخت کوشی هرگز کسی را نکشته است، نگرانی از آن است که انسان را از بین می برد....!
پاسخ
 سپاس شده توسط نوید خزدوز
#2
من عصبانی میشم نمی تونم خودم رو کنترل کنم[img]images/smilies/tongue.gif[/img][img]images/smilies/biggrin.gif[/img]

خانم دکتر چی تجویز میکنید[img]images/smilies/huh.gif[/img][img]images/smilies/confused.gif[/img]
[img]images/smilies/biggrin.gif[/img]
بلخره اومدم :|
دلتون واسم تنگ شده بود
عخییییی d:
پاسخ
 سپاس شده توسط WiSe
#3
(27-03-2014، 03:01 PM)مهدی علینقیان نوشته است:  من عصبانی میشم نمی تونم خودم رو کنترل کنم[img]images/smilies/tongue.gif[/img][img]images/smilies/biggrin.gif[/img]

خانم دکتر چی تجویز میکنید[img]images/smilies/huh.gif[/img][img]images/smilies/confused.gif[/img]
[img]images/smilies/biggrin.gif[/img]



بستگی به عصبانیتتون داره!!!!!که به چه دلیل وزمان ومکانش کجاست؟؟؟؟!!!!!
خخخخخخخخخخBig GrinBig GrinBig Grin
امضاء :

سخت کوشی هرگز کسی را نکشته است، نگرانی از آن است که انسان را از بین می برد....!
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان