امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بخوريد اما به اندازه
#1
در اين روزهاي عيد بسياري از مردم در خوردن آجيل به شدت افراط مي كنند به طوري كه حاوي غذا وميوه و سبزي را در برنامه غذايي آنان مي گيرد پزشكان براين باورند كه اين كار بسيار غلط است و سبب بدي تغذيه و هضم در بدن مي شود .

چند توصيه جدي :

1. آجيل ها پركالري اند و هر گرم آنها 5 انرژي غذايي توليد مي كنند از نظر آرزش تغذيه اي يك نعلبكي آجيل 600 كالري انرژي غذايي دارد مي دانيد 600 كالري يعني چه قدر يعني 3 بشقاب برنج به عبارت ديگر يك نعلبكي آجيل مي تواند به اندازه 2 بشقاب برنج در چاق كنندگي شما نقشي داشته باشد به همين دليل است كه توصيه مي كنند در نوروز يك برنامه غذايي مثل ساير اوقات تنظيم شود و مصرف آجيل و مغزها به عنوان ميان وعده و در حدمتعادل باشد .

2. مصرف زياد آجيل سبب جمع شدن انرژي و چربي بيش از حدموردنياز در بافت هاي بدن مي شود و افزايش وزن را در پي دارد پس اگر خيلي اهل آجيل و تنغلات هستيد و هر جا كه به ديد و بازديد مي رويد دست در ظرف آجيل مي كنيد سعي كنيد براي جبران آن حجم مواد غذايي را در هر وعده اصلي به ويژه شام كم كنيد و به اندازه كافي تحريك بدني و ورزشي داشته باشيد

3. درنتيجه انواع آجيل ها از مقادير زيادي نمك استفاده مي شود بنابراين مصرف بي رويه آجيل مي تواند عوارضي را به خصوص براي بيماران قلبي عروقي افراد مبتلابه فشار خون و بيماران كليوي به همراه داشته باشد .

4. آجيل اگر به اندازه و به عنوان منبع تامين كنده و بخشي از انرژي غذايي روزانه مان مصرف شود ضرر كه ندارد هيچ مفيد هم هست اما بيماران مبتلابه فشار خون بالا بايد حسابي مواظب باشند . چون تحقيقات نشان داده اند كه مصرف آجيل هاي شور مي تواند در افراد مبتلابه فشار خون بالا منجر به شوك ناگهاني و ايست قلبي شود و .

5. بعضي از اقلام آجيل به خصوص آجيل هاي شيرين چسبندگي زيادي دارند و خيلي راحت به دندان ها مي چسبند و تا ساعت ها در حفره دهاني باقي مي مانند يادتان باشد كه حتما در فاصله كوتاهي بعد از خوردن چنين موادي دندان هاي خود را مسواك بزنيد كه از فساد آنها جلوگيري شود .

6. بعضي از تركيبات موجود در آجيل مانند بادام زميني براي بعضي افراد حساسيت را هستند توصيه مي شود اين افراد با احتيات عمل كنند .

7. ديابتي ها هم كه ديگر تكليف خود را مي دانند اين بيماران بايد ميزان تقريبي انرژي و كربوهيدارت آجيل مصرفي روزانه خود را محاسبه كنند و آن را از كل كالري و كربوهيدرات دريافتي روزانه خود كم كنند .

8. توصيه آخر اين كه بيهتر است سالمندان از آجيل هاي تا حد ممكن كمرنگ استفاده كنند .

پس بايد اين توصيه ها كاري كنيد كه عيد به شما خوش بگذره
امضاء :

سخت کوشی هرگز کسی را نکشته است، نگرانی از آن است که انسان را از بین می برد....!
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان