امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
این نکات تغذیه را رعایت نکنید! این نکات تغذیه را رعایت نکنید!
#1
این روزها با توجه به مشغله های بسیار زیادی که مردم با آن ها رو در رو هستند، رفتارهای خاصی در غذا خوردن ما ایجاد شده است که برخی از آن ها بسیار اشتباه هستند و باید مورد تجدید نظر قرار بگیرند.

*نخوردن صبحانه: نخوردن صبحانه يك اشتباه بزرگ است. صبحانه سالم نه تنها باعث افزايش انرژي و باز شدن فكر و ذهن مي شود، بلكه موجب انتخاب و مصرف مناسب وعده هاي غذايي ديگر در ادامه روز خواهد شد. همچنين خوردن صبحانه ممكن است به شما در مصرف كمتر كالري در ادامه روز كمك نمايد.

راه حل اين اشتباه آن است كه خوردن صبحانه مناسب احتمال بكارگيري عادت هاي نادرست غذايي را در وعده هاي ديگر كاهش مي دهد. صبحانه راكامل صرف نماييد. از مواد لبني كم چرب، تخم مرغ و نان هاي سبوس دار استفاده كنيد.

*پرخوري: شايد اگر پرخوري هاي رايج مربوط به سبزيجات مي شد، متخصصان تغذيه مشكلي با اين نوع خوردن پيدا نمي كردند، اما متأسفانه پرخوري معمولا در مورد غذاهاي چرب و نشاسته دار نمودار مي شود. زياده روي در اين نوع مواد غذايي منجر به افزايش وزن و نارضايتي شده و جنبه اجتماعي خوشايندي به دنبال نخواهد داشت.

وعده هاي غذايي خود را به جاي سه وعده پرحجم به پنج يا شش وعده كم حجم تر تقسيم كنيد. خوردن غذاهاي سالم و كم حجم حاوي كربوهيدراتهاي كمپلكس و پروتئين در طول روز نه تنها اشتهاي شما را كنترل مي كند، بلكه احتمال پرخوري را نيز كاهش خواهد داد. تعداد وعده هاي غذايي همچنين باعث سوزانده شدن مقدار بيشتري كالري مي شود؛ چرا كه متابوليسم بدن همواره به فعاليت مي پردازد.

*انجام كاري ديگر در حين غذا خوردن: نه تنها پرداختن به كاري ديگر همزمان با غذا خوردن موجب ريخت و پاش آن در اطراف شما مي شود، بلكه به پرخوري و در نتيجه افزايش وزن نيز منجر خواهد شد. اگر هنگام تماشاي تلويزيون، صحبت با تلفن و يا بازي ويدئويي، مشغول غذا خوردن شويد، اين عوامل خارجي پرت كننده حواس باعث مي شوند ما توجه كمتري به گرسنگي و نشانه هاي سير شدن كه بيان كننده كافي بودن مقدار غذا و احساس سيري مي باشند، نماييد. به علاوه وقتي در حين انجام كاري شروع به غذا خوردن مي كنيد، ديگر توان توقف نخواهيد داشت؛ چرا كه عمل خوردن تبديل به حركتي غيرهوشيارانه و مكانيكي بدون توقف مي شود.

*آب نخوردن به اندازه كافي: آب مايعي حيات بخش براي همه موجودات طبيعت از جمله انسان است. نكته جالب اينجاست كه ننوشيدن مقدار كافي آب در طول روز متابوليسم و سوخت ساز بدن را كند نموده و ممكن است باعث اضافه وزن نيز بشود. آب ماده اي ضروري براي فعاليتهاي متابوليك بدن، از جمله سوزاندن كالري، محسوب مي شود.

*نخوردن ميوه و سبزيجات به مقدار كافي: بسياري از مواد غذايي مورد نياز بدن در انواع ميوه و سبزي وجود دارند كه امتناع از خوردن آنها باعث كمبودها و مشكلاتي در بدن خواهد شد. تنها راه تأمين مواد معدني و ويتامينهاي مورد نياز بدن، مصرف ميوه و سبزيجات تازه و خالص مي باشد. بنابراين بايد سعي شود اين مواد را جزء لاينفك رژيم غذايي قرار داده و هميشه به مقدار كافي از آنها استفاده نماييد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Dash @li ، مهسا.م


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  در بین تمام ورزشها پیاده روی را انتخاب کنید (تغذیه و تناسب اندام) افسانه پناهی 1 189 04-10-2016، 02:15 PM
آخرین ارسال: novinmarketing
  تغذیه بعد از مسمومیت غذایی افسانه پناهی 0 84 03-03-2014، 09:26 PM
آخرین ارسال: افسانه پناهی
  این خرافه های سلامت را باور نکنید M@h$A 0 150 29-08-2013، 09:27 AM
آخرین ارسال: M@h$A
  ‏هرگز گوشت چرخ کرده‌ رفع انجماد شده را دوباره منجمد نکنید نوید خزدوز 0 415 05-11-2011، 11:40 PM
آخرین ارسال: نوید خزدوز
  تغذیه خوب در کودکی بر میزان درآمد می افزاید نوید خزدوز 0 367 22-10-2011، 08:33 PM
آخرین ارسال: نوید خزدوز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان