امتیاز موضوع:
  • 63 رأی - میانگین امتیازات: 2.97
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خبر های جدید دنیای الکترونیک
#1




نقل قول: پارک
کردن موازی ، یک کار شاق و نا خوشایند برای اکثر رانندگان است ، ولی با
فضای محدود موجود برای پارک کردن خودرو در شهرهای بزرگ ، هنر جا دادن
خودرو در یک فضای ناچیز یک مهارت حیاتی برای شماست . عمل پارک خودرو به
ندرت به آسانی صورت می گیرد و معمولاً می تواند منجر به ایجاد گره های
ترافیکی و به هم ریختن اعصاب خود و دیگران می گردد .


خوشبختانه ، تکنولوژی دارای پاسخی
برای حل این مشکل می باشد ، و آن پارک خودرو توسط خود آن است . تصور کنید
که مکان مناسب جهت پارک را پیدا کرده اید ، اما به جای تقلا برای جلو و
عقب کردن خودرو ، تنها یک دکمه را فشار داده و در جای خود به آسودگی می
نشینید . تکنولوژیهایی مشابه آنچه در پارک خودکار خودرو استفاده می شود ،
می تواند در سیستمهای ممانعت کننده از تصادف و در مراحل پشرفته تر در
سیستمهای رانندگی خودکار نیز استفاده شود .


سازندگان خودرو به دلیل تقاضای مصرف
کنندگان ، شروع به تولید انبوه خودروهای خود پارک کننده و عرضه آنها به
بازار مصرف کرده اند . پارک موازی اغلب یک بخش وحشتناک در آزمون رانندگی
است و بخشی است که هر کس مجبور به انجام آن در چند جای مختلف است . ممکن
است مردمی که در شهر های بزرگ زندگی می کنند هر روز مجبور به انجام این
کار شوند .برطرف کردن سختی و استرس موجود در این کار مشکل روز مره ، بسیار
جذاب و خوشایند است .




خودروهای خود پارک کننده همچنین می
توانند به حل برخی مشکلات ترافیکی در پارک خودرو در مناطق شهری پرجمعیت
کمک کنند . خودروهای خود پارک کننده می توانند در فضاهای کوچکتری نسبت به
مکانهایی که خود راننده توانایی پارک خودرو را دارد ، جای گیرند . این امر
موجب آسانتر شدن کار یافتن جای پارک برای مردم شده و باعث می شودکه تعداد
مشابهی خودرو ، فضای کوچکتری را اشغال کنند .


هنگامیکه شخصی خودروی خود را به طور
موازی پارک می کند ، حداقل برای چند ثانیه موجب مسدود کردن خیابان و ایجاد
ترافیک می گردد . از طرفی اگر فرد برای پارک دچار مشکل شود ، حداقل چندین
دقیقه این کار طول می کشد و به طور محسوسی نظم ترافیکی را به هم می ریزد .


نهایتاً ممکن است سختی پارک موازی
منجر به تو رفتگی و خراشهای کوچک در بدنه خودرو شود . فناوری پارک خودکار
خودرو از وقوع بسیاری از این وریدادها جلوگیری خواهد کرد . این کار همچنین
می تواند موجب ذخیره پول شما گردد ، چون شما دیگر نگران ادعای خسارت بیمه
برای آسیبهای مرتبط به پارک خودرو نخواهید بود .


برو خودت را پارک کن!

فناوری پارک خودکار خودرو به طور وسیعی در مکانهایی که نیازمند پارک موازی هستند ، استفاده می شود . ( شرکت BMW
دارای یک نمونه اولیه برای پارک خودکار خودرو در مکانهای مسطح بدون شیب
مثل برخی گاراژهای کوچک است ) پارک موازی نیازمند این است که خودرو موازی
با جدول ( یاپیاده رو ) و هم خط با دیگر خودروهای پارک شده ، قرار گیرد .
اکثر مردم برای یک پارک موفق نیازمند فضایی با
6 ft
طول بیشتر از طول خودرو هستند ، اگر چه برخی رانندگان حرفه ای می توانند
این کار را در فضای کمتری انجام دهند . برای پارک موازی ، راننده باید پنج
مرحله اصلی زیر را دنبال کند :


1 – به طرف فضای جلویی مکان پارک حرکت کرده و در کنار خودروی جلویی توقف کند .

2 – چرخهای خودرو را به سمت پیاده رو چرخانده و با زاویه ای حدود 45 به سمت جای پارک به سمت عقب حرکت کند .

3 – وقتی چرخهای جلوی خودرو در نزدیکی
چرخهای عقب خودروی جلویی قرار گرفت ، چرخها را به حالت مستقیم در آورده و
به حرکت دنده عقب ادامه دهد .


4 – وقتی مطمئن شد که ادامه حرکت موجب
برخورد به خودروی عقب می شود ، چرخها را به سمت خیابان چرخانده تا قسمت
جلوی خودرو در جای پارک قرار گیرد .


5 – در نهایت ، راننده باید خودرو را به عقب و جلو حرکت داده تا در فاصله 1 فوتی پیاده رو یا جدول قرار گیرد .

خودروهای خود پارک کننده که امروزه در
بازار موجود هستند ، به طور کاملاً مستقل عمل نمی کنند ولی با این وجود
این سیستمها کار پارک موازی خودرو را بسیار آسان کرده اند . راننده هنوز
سرعت خودرو را با فشار دادن و رها کردن ترمز تنظیم می کند ( سرعت هرزگردی
یا دور آرام خودرو برای حرکت دادن آن به درون جای پارک بدون فشار بر روی
پدال گاز کافی می باشد ) وقتی جریان کار آغاز می گردد ، کامپیوتری که روی
خودرو نصب شده است ، کار هدایت چرخها را به عهده می گیرد .


خودرو به سمت جلو و به سوی مکانی در
کنار خودروی جلویی حرکت می کند و یک سیگنال راننده را آگاه می کند تا
خودرو را متوقف کند . سپس راننده خودرو را در حالت دنده عقب قرار می دهد و
ترمز را به آرامی رها می کند تا حرکت به سمت عقب آغاز شود . کامپیوتر با
استفاده از سیستم فرمان خودکار ، چرخها را می چرخاند و خودرو را در جای
پارک قرار می دهد . وقتی خودرو به اندازه کافی درون جای پارک به عقب آمد ،
سیگنال دیگری راننده را جهت توقف و حرکت به سمت جلو مطلع می کند . سپس
خودرو به اندازه ای که توسط مانور چرخها جایش در محل پارک تنظیم شود ، جلو
می آید . پیغام نهایی به راننده اعلام می کند که کار پارک خودرو تمام شده
است . ( در تویوتای
Prius انگلیسی ، این سیگنال صدای زنی است که عبارت " The assist is finished " را اعلام می کند )



Toyota Pirus بر روی داشبورد صفحه نمایشی دارد تا به راننده بگوید چه کار کند.

در Biritish Toyota Prius
، یک صفحه کامپیوتری بزرگ بر روی داشبورد نصب شده که اطلاعاتی نظیر زمان
توقف ، زمان تعویض دنده عقب و زمان رها کردن آرام ترمز برای حرکت خودرو به
طرف جای پارک را در اختیار راننده قرار می دهد . سیستمهای مختلف پارک
خودکار خودرو روشهای متفاوتی برا ی حس کردن اشیا اطراف خودرو دارند . بعضی
ار آنها دارای سنسورهایی هستند که در سپرهای جلو و عقب خودرو قرار گرفته
اند و به عنوان فرستنده و گیرنده عمل می کنند . بعضی از این سنسورها ،
سیگنالهایی را به طرف اشیا اطراف می فرستند که آنها پس از برخورد به اشیا
به سنسور بر می گردند . پس از این کار ، کامپیوتر خودرو ، زمانی را برای
برگشت این سیگنالها و محاسبه محل قرار گیری اشیا صرف می کند . سیستمهای
دیگر ، دوربینهایی دارند که روی سپرها نصب شده اند و یا از رادارهایی
استفاده می کنند که محل قرار گیری اشیا را پیدا می کنند .


نتیجه نهایی برای همه سیستمها مشابه
است : خودرو ، مکان خودروهای پارک شده دیگر ، اندازه جای پارک و فاصله از
جدول را مشخص کرده و سپس درون جای پارک قرار می گیرد .[تصویر:  icon_gol.gif]


[تصویر:  icon_gol.gif]



پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان