امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی شرکتهایی که باعث ضربه جبران ناپذیر به تجارت الکترونیک در ایران می‌شوند
#1


بنا به درخواست تعداد زیادی از
دوستان جهت در اختیار گذاشتن نمونه سوالات و منابع آزمون برخی آزمون‌های
استخدامی‌ادارات، سعی کردیم با جمع آوری و تدوین منابع آزمون و نمونه
سوالات استخدامی‌خدمت دیگری را به مشترکان سایت ارائه دهیم، مشترکان سایت
در جریان هستند که قبلا بخاطر مشکلات سرور و عدم جوابگویی منابع سرور
امکان بازدید همزمان بیش از ۵۰ نفر در سایت میسر نبود، ولی از طریق کمکهای
مشترکان و ارائه نمونه سوالات مبالغ دریافتی صرف تقویت منابع سرور شده و
در حاضر حتی آنلاین شدن حدود ۷۰۰ نفر به طور همزمان هم مشکلی برای سایت
بوجود نمی‌آورد.

بخاطر پرداخت آنلاین مبالغ و عدم مراجعه مشترکان به بانک و انتقال از
طریق دستگاههای خودپرداز سعی کردیم از نرم افزارها و سیستم‌هایی استفاده
نماییم که مشترکان بصورت آنلاین مبلغ مورد نظر را انتقال دهند، سیستم‌ها و
نرم افزارهای زیادی وجود داشتند که می‌توانستند این خدمات را ارائه دهند،
و البته همانطور که می‌دانید تعداد زیادی از اینگونه سیستم‌ها در ایران
بصورت کرک شده و با قیمتهای خیلی پائین تری ارائه می‌شود.

همانگونه که می‌دانید به نوبه خود سعی کردیم تا نسبت به کمک به
فعالیتهایی که باعث پیشبرد فعالیتهای تجارت الکترونیک در ایران می‌شود
گام‌های هرچند اندک برداریم، بنابراین سعی کردیم با جستجوی سیستم‌های
موجود از نرم افزار اصلی که تولید می‌شود استفاده نماییم، به همین خاطر با
بررسی امکانات سیستم‌های مختلف سعی کردیم این نرم افزار را از تولید کننده
اصلی تهیه کرده و استفاده نماییم، با پیگیریهای لازم و انتقال خواسته مان
از طریق شرکت almascms.ir این نرم افزار تهیه شد و با وجود اینکه حدود دو
هفته نصب و راه اندازی آن طول کشید و مشکلاتی وجود داشت سعی کردیم در صورت
وجود مشکلات سطحی با خوشبینی به وعده‌های مدیران شرکت از آن استفاده
نماییم.

به محض شروع فعالیت و ارائه سرویس به مشترکان مشکلات سیستم هم شروع شد،
به طوری که اکثر مشترکان از همان اول در مورد ضعف سیستم گزارشهایی ارسال
کردند و گزارشات استخراج شده از پنل مربوط به نرم افزار نیز نشان دهنده
وجود مشکل در سیستم و موفق نبودن بیش از ۷۰ درصد تراکنش‌ها بوده است، در
هر مرحله این مشکلات را به طراح نرم افزار اعلام کردیم ولی با برخورد غیر
حرفه ای و نامناسب مدیران سیستم و شرکت مواجه شدیم، که اعلام کردند سیستم
شان به طور مطلق بدون ضعف بوده و بدون خطا می‌باشد، با این حال باز هم
بخاطر پشتیبانی از طراحان ایرانی سعی کردیم زیاد سخت نگیریم ولی کار به
جایی رسید که جوابگویی به تعدادی از کاربران برایمان غیرممکن شد.

طبق ادعای طراح سیستم و برای هر شخصیبه صورت منحصر به فرد باید یک
شناسه پرداخت اختصاص می‌یافت و با همان شناسه پرداخت هم امکان بررسی
موفقیت یک تراکنش وجود داشت، ولی وقتی متوجه شدیم که ۹ نفر جهت سفارش
سرویسی که داشتیم یک شناسه مشترک ارسال کرده اند، مشکل را با تاکید بیشتری
به طراح منعکس کردیم، ولی مجددا از بی عیب بودن سیستم سخن به میان آوردند
و اعلام کردند که هیچ مشکلی در سیستم وجود ندارد، ما به همه ۹ نفر بدون
اینکه هیچ مبلغی دریافت کنیم خدمات خود را ارائه دادیم ولی به کاربران
توضیح دادیم که حتما حساب خود را هم بررسی نمایند تا در صورت عدم انتقال
موفق مبلغ از حساب شان اعلام نمایند، که خوشبختانه چند نفر با اینکه از
تراکنش موفق اولیه متعجب بودند اعلام کردند که هیچ مبلغی از حساب شان کسر
نشده و سیستم در تراکنش اولیه درست عمل نکرده است.

غیر از مشکل مربوط به سیستم پرداخت آنلاین حساب و جهت ارائه محصولات
متناسب به فعالیت سایت نسبت به تهیه همزمان محصول دیگری نیز اقدام کردیم
ولی متاسفانه محصول خریداری شده دوم با وجود پرداخت بیش از حد قیمت اصلی
نرم افزار اصلا کار نکرد و علاوه بر آن مشکلاتی هم بوجود آورد، که نمونه
ای از این مشکلات از دسترس خارج کردن سایت از طرف سرور بود که با پیگیری
از شرکتی که‌هاست را از آن تهیه نموده ایم مشخص شد که نرم افزاری که از
almascms.ir خریداری کرده ایم باعث بوجود آمدن مشکلات شده است.

برای رفع مشکل بیش از ۲۰ بار درخواست رفع مشکل کردیم، ولی علاوه بر عدم
توجه به مشکلات، ما را متهم کردند به اینکه بخاطر عدم پرداخت وجه سیستم
قصد پس دادن آن را داریم، و بدون توجه به اینکه مبلغ آن قبل از ارائه نرم
افزار پرداخت شده ، نه تنها حاضر به پاسخگویی نشدند بلکه ما را تهدید به
مسدود کردن اکانت و عدم پشتیبانی نرم افزار کردند.

هدف از تحریر این مطلب معرفی برخی از شرکتهایی هست که با اینگونه
رفتارهای غیرحرفه ای و نامناسب علاوه بر ایجاد جو بدبینی در حوزه تجارت
الکترونیک باعث عدم استقبال هموطنان از شرکتهای دیگری می‌شود که واقعاً
خدمات خوب و مناسبی در سطح اینترنت ارائه می‌دهند، بنابراین این همانگونه
که تک تک ما وظیفه حمایت از کارآفرینان و طراحان ایرانی را بعهده داریم
باید جهت متمایز کردن برخی شرکتها که صرفا با در نظر گرفتن منافع مالی
کوتاه مدت ضربه سنگین و جبران ناپذیری بر حوزه تجارت الکترونیک وارد
می‌کنند اینگونه شرکتها را هم معرفی نماییم.

بنابراین تجربه ارائه سرویس و پشتیبانی خیلی نامناسب و عدم انجام
تعهدات از طرف مدیران شرکت almascms.ir باعث شد تا این شرکت را به دیگر
کاربران ایرانی که قصد تهیه چنین نرم افزارهایی را دارند معرفی نماییم تا
حداقل غیر از جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از دریافت سیستم و نرم افزار
نامناسب به کاربران، رفتار مدیران این شرکت باعث ایجاد و اشاعه بدبینی به
طراحان داخلی نگردد. با عنایت به توضیحات مفصل ارائه شده و در صورت
درخواست کاربران جهت ارائه جزئیات فنی و ریز مشکلات حاصله، آماده ارسال
این مستندات به کاربران دیگر نیز هستیم.

البته مبلغی که جهت تهیه سیستم و نرم افزار تهیه شد رقم پایینی بود و
اگر شرکت محترم عنوان می‌کنند بخاطر بحث مالی این مطلب منتشر می‌شود باید
حداقل با خودشان روراست باشند و متوجه شوند بخاطر چنین مبلغی هیچ وقت این
مساله عمومی‌نمی‌شد. و این موضوع را درک کنند که درست هست که این فعالیت
در فضای مجازی انجام می‌شود و شاید کمتر کسی فرصت و امکان پیگیری عدم
انجام تعهد شرکتها را داشته باشد ولی حق پیگیری این موضوع را برای خودمان
محفوظ داشته و امیدواریم تعداد اینگونه شرکتها کم بوده و دیگر شاهد چنین
برخوردهایی با کاربران نباشیم.

تکمیلی:

از این شرک دو محصول خریداری گردید

- سیستم درگاه پرداخت اینترنتی پارسیان

- سیستم فروشگاه ساز الماس

دومین محصول بعد از خرید و نصب درگاه پرداخت خریداری گردید که متاسفانه
تا الان بدون هیچگونه فعالیتی بلااستفاده مانده است،یعنی همزمان اقدام به
خرید این دو محصول کردیم ولی در کنار سفارش محصول دوم، مشکلات کاربران
محصول اول را هم به مدیران سایت منعکس می‌کردیم، ما هیچگاه درخواست عودت
مبلغ محصولات را نداشته ولی در مورد مشکلات آن مرتبا شرکت را در جریان امر
قرار دادیم، در مورد محصول دوم نیز بخاطر اینکه به تعهدات خود اقدام
نکردند، محصول دوم بلااستفاده مانده و از آن استفاده نشد.

مدیران سایت اظهار کرده اند که چرا بعد از گذشت ۲۰ روز محصول دوم را
خریداری کردیم که باید عنوان شود در طول ۲۰ روز هنوز مشکلات کاربران به ما
منعکس نشده بود و به مرور و بعد از استفاده کاربران مشکلات گزارش می‌شد که
ما هم عین همان مشکلات را به مدیران سایت منعکس می‌کردیم، مورد دیگر اینکه
ما هیچگاه عنوان نکردیم این محصول به هیچ عنوان قابل استفاده نبوده، بلکه
ما مشکلات سیستم را عنوان کردیم.

- در مورد مطالب دیگر عنوان شده از طرف مدیران شرکت نیز چیزی گفته نشود
بهتر هست، چون ازرش طرح کردن آن را ندارد. چرا که اعتبار هر سایت، یا
شرکتی از عملکرد واقعی آن مشخص می‌شود، نه با تهمت و افترای اشخاصی که
منافع خود را بخاطر درج واقعیات در خطر می‌بینند.

- معمولاً هرگونه نقل و انتقال وجه در تراکنش‌های مالی با واحد “ ریال ” انجام می‌شود، و تراکنشی با عنوان ” تومان
” مرسوم نیست، و به جرات میتوان گفت تمام نقل و انتقال‌های مالی با واحد
پولی ریال انجام می‌شود، ولی این شرکت تنظیمات دریافت وجه آنلاین خود را ”
تومان
قرار داده که اگر کسی متوجه نشود و دقت نکند به جای مبلغ ۲۰ هزار تومان
مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از حساب وی کسر خواهد شد. چرا که بخاطر غیرمتعارف
بودن تنظیمات واحدپولی سیستم شرکت، کاربر انتظار انتقال مبلغ از حساب با
واحد “تومان” را نداشته و طبق تراکنش‌های معمول مبلغ را به صورت ریال وارد
می‌کند. و با عنایت به عملکرد شک بر انگیز فعلی شرکت، انتظار عودت مبلغ
اضافی پرداختی نیز انتظاری بیهوده خواهد بود.


پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  استخدام شرکت تجارت الکترونیک کتاب بین judgment 0 282 25-01-2015، 05:06 PM
آخرین ارسال: judgment
  آگهی استخدام شرکت ایران خودرو (ایران فاوا گسترش) انجمن مخ ها 0 550 21-11-2011، 01:06 PM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها
  آگهی استخدام دفتر تجارت الکترونیک ولقان – یزد انجمن مخ ها 0 464 20-10-2011، 11:51 PM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان