امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پاکوره آبادان
#1
مواد لازم:

آرد گندم : نصف لیوان
آرد نخود : یک لیوان
پیاز رنده شده: ۲ عدد بزرگ
فلفل سبز تند ریز شده: ۱ یا ۲ عدد یا فلفل قرمز
گشنیز ریز شده : به مقدرکافی تره فرنگی خرد شده: به مقدار کم
بیکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری
نمک: به مقدار لازم
آب: یک سوم لیوان
روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم



طرز تهیه:


آرد گندم، آرد نخود، بیکینگ پودر، نمک، زردچوبه و آب را با هم مخلوط کنید.
پیاز رنده شده را با فلفل سبز تند مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید. سپس مواد را با قاشق هم بزنید.
گشنیز، شوید و تره فرنگی ریز شده را به مواد اضافه کرده و هم بزنید.
از مواد به اندازه یک قاشق غذاخوری برداشته و در ماهیتابه بریزید تا در روغن سرخ شود. بقیه مواد را به همین طریق سرخ کنید.
پاکوره را به صورت گرم، همراه با سس فلفل یا سس گوجه فرنگی تند میل کنید.(ولی اصلش به این که تند تند بخورید)

برای پرش های بلند ،گاهی لازم است چند قدم به عقب برویم


پاسخ
 سپاس شده توسط hat chiken ، motahare ، saeed shojaei ، mr.allahbeigi
#2
[تصویر:  DSC05780%2520copy.jpg]
در ميان دسرهاي چرب و شيرين، ميوه‌ها به دليل آن‌كه بيشترين فيبر را داشته و داراي قند طبيعي، كالري كم و سرشار از ويتامين‌هاي مورد نياز بدن هستند از اهميت بسزايي برخوردارند.
اما در اين رابطه متخصصان علوم تغذيه نظرات مختلفي را در مورد زمان مصرف نوع دسر پيشنهاد مي‌كنند. برخي از كارشناسان اعتقاد دارند براي آن‌كه مواد مغذي ميوه بخوبي جذب بدن شوند بهتر است ميوه 20 دقيقه تا نيم‌ساعت قبل از غذا دسر ميل شود.
آنها معتقدند كه مصرف ميوه‌هاي حاوي آب طبيعي بعد از غذا مي‌تواند مشكلات مختلفي نظير ترشي و سوزش معده براي مصرف‌كننده ايجاد كند. به نظر آنها ميوه‌هاي آبدار نظير هندوانه، طالبي و خربزه به محض ورود به معده به طور مستقيم وارد روده مي‌شوند. اما مواد غذايي به دليل آن‌كه بايد مدتي را در معده براي هضم بهتر بگذرانند از ورود ميوه‌ها به روده جلوگيري كرده و اين امر منجر به ماندگاري طولاني‌مدت ميوه در معده و تخمير و اسيدي شدن آنها و در نهايت ترشي و سوزش معده مي‌شود.
اما در مقابل برخي متخصصين اعتقاد دارند كه اگر فرد سالم باشد و هيچ مشكل گوارشي نداشته باشد مصرف متعادل ميوه‌ها نه‌تنها بعد از غذا براي هضم او مشكلي پيش نمي‌آورند بلكه براي دستگاه گوارش او نيز مفيد بوده و اين امر مي‌تواند از بروز بسياري از ناراحتي‌ها مثل يبوست كه در درازمدت مي‌تواند موجب ابتلا به سرطان روده بزرگ شود، جلوگيري كند.
به بيماران يا سالمنداني كه مشكل سوءتغذيه دارند توصيه مي‌كنند به دليل سوءتغذيه، بعد از غذا ميوه نخورند. چون ميوه‌ها و سبزيجات حركات دستگاه گوارش را تسريع كرده و مقدار جذب ويتامين‌ها و املاح معدني غذا را كمتر مي‌كنند.
اين گروه معتقدند كه مصرف ميوه و دسر بعد از غذا به دليل داشتن ويتامين C جذب آهن غذا را بالا برده و مي‌تواند از اين جهت هم براي مصرف‌كننده بسيار مفيد باشد. اما در اين رابطه براي برخي از افراد استثنا شده‌اند. به نظر آنها كساني كه به مشكلات گوارشي نظير: التهاب دستگاه گوارش، زخم معده يا اثني‌عشر مبتلا هستند اساسا بايد رژيم غذايي كم‌فيبر داشته باشند. بنابراين به اين دسته از افراد توصيه مي‌كنند كه چون فيبرها حركت دستگاه گوارش را بيشتر كرده و سبب تشديد التهاب و آسيب‌هايي مي‌شوند كه قبلا در دستگاه گوارش وجود داشته، بهتر است كه در كل ميوه و سبزيجات با احتياط ميل شوند.
توجه: توصيه مي‌كنيم به دليل آن‌كه مشكل اضافه‌وزن و چاقي در جامعه ما رو به رشد بوده و بسياري از ما عادت به مصرف دسر بعد از غذا بويژه در مهماني‌ها داريم همان بهتر كه به جاي دسرهاي چرب و شيرين از دسرهاي ميوه‌اي استفاده كنيم. 
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان