امتیاز موضوع:
  • 57 رأی - میانگین امتیازات: 3.04
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خودروهای عجیب !!!
#1
خودرویی با 14 در و 250 کیلومتر سرعت!

[CENTER][تصویر:  150182_261.jpg][/CENTER]گروهی از پژوهشگران هلندی خودروی لیموزین برقی را طراحی کرده اند که 14 در دارد و می تواند با سرعت حداکثر 250 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

به گزارش مهر، این لیموزین که بیشتر به نظر می رسد یک اتوبوس باشد تا یک "فوق خودرو" Ockels Wubbo نام دارد.

این فوق خودرو را "آنتونیا ترتزی" مخترع دانشگاه فناوری دلفت هلند طراحی کرده است. طول Ockels Wubbo به بیش از 10 متر می رسد و دارای 14 در است که به صورت بالهای پرندگان به طرف بالا باز می شوند.



[CENTER][تصویر:  150183_663.jpg][/CENTER]
براساس گزارش لارپوبلیکا، مبلمان داخلی این خودرو بسیار شکیل است.

فوق خودرو (supercar) به دلیل برخورداری از یک موتور الکتریکی می تواند با سرعت حداکثر 250 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط مسعود وحید ، motahare
#2
هلندیام خداییش ترکوندن با این نبوغشون !
می گویند تقوا از تخصص لازم تر است
آنرا می پذیرم، اما می گویم:
آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد، بی تقواست.
- شهید دکتر چمران
پاسخ
#3
good Wink
پاسخ
#4
فورد از API پیشبینی گوگل، برای ساخت ماشین های هوشمند تر استفاده می کند

فورد در حال استفاده از API پیشبینی گوگل (Google Prediction API) برای شکل دادن به رفتار رانندگی خودرو ها بر مبنای تاریخچه ی رانندگیِ رانندگان است! ایده این است که مصرف سوخت/انرژی با حدث زدن مسیر های روتین راننده، کنترل و بهینه سازی شود.


ای.پی.آی پیشبینی گوگل ابزاری است که توسعه دهندگان می توانند از آن استفاده کنند تا اپلیکیشن هایی بنویسند که محتوایی خاص (مانند فیلم، موزیک و حتی مواردی مثل قشر مخاطبین هدف و ...) را به کاربر پیشنهاد دهند. این تکنولوژی از سرور های ابری عظیم گوگل برای پیشبینی هایش استفاده خواهد کرد.


در کنفرانس گوگل I/O که یازدهم ماه مِی، در سانفرانسیسکو برگزار شد؛ فورد اعلام کرد که این ای.پی.آی می تواند رفتار (نحوه و عادات مختلف رانندگی) راننده را تشخیص داده و کنترل های خودرو را طوری بر اساس آنها مصرف سوخت را بهینه سازی کرده و یا کارایی خودرو های الکتریکی را بالا ببرد.


به طور خاص، فورد در حال استفاده از نرم افزار پیشبینی گوگل، برای یاددادن تاریخچه ی رانندگی به ماشین هاست. این تاریخچه، بر اساس این که راننده به کدام نقطه سفر کرده است و این کار را در چه موقعی از روز انجام داده است تکمیل می شود. فورد باور دارد که با استفاده از تاریخچه رانندگی (که ثبت شدن یا نشدن آن در اختیار راننده خواهد بود) قادر می باشد که با توجه به زمان حرکت راننده، پیشبینی کند که او قصد حرکت به چه جایی را دارد. این تولید کننده اعلام کرده که این قابلیت، ماشین را قادر می سازد تا خودش را برای مسیر و سوخت (یا انرژی الکتریکی) مصرفی، بهینه سازی کند.


رایان مک گی، کارشناس تکنیکی در زمینه معماری و طراحی الگوریتم کنترل خودروی کمپانی فورد، در همایش گوگل I/O توضیح داد که این سیستم چگونه کار می کند:


زمانی که دارنده ی خوردرو استفاده از این سرویس را تایید می کند، یک پروفایل داده ی رمز گذاری شده بر مبنای مسیر ها و زمان سفر ایجاد می گردد. زمانی که راننده ماشین را روشن می کند، نرم افزار پیشبینی گوگل، رفتار راننده را بر مبنای این تاریخچه، با زمان فعلی رانندگی مطابقت می دهد و مسیری را که راننده به احتمال زیاد، از آن استفاده می کند، پیشبینی کرده و محاسبه می کند که چگونه باید عملکرد رانندگی را نسبت به موقعیت خود؛ بهینه سازی کند.


سپس، کامپیوتر از راننده می پرسد که مسیر حدث زده شده، درست است یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت بود، کامپیوتر ماشین، استراتژی خاص خودش را برای کنترل انتقال قدرت ماشین دنبال می نماید.


برای مثال، مسیر حدث زده شده ممکن شامل یک منطقه ی منحصر به ماشین های الکتریکی باشد که امکان شارژ ماشین ها هم در آنجا وجود داشته باشد.. بر این مبنا خودرو می تواند مقدار مصرف انرژی را در کل مسیر برای خودش معین کند تا بتواند باتری را برای تمام مدت رانندگی حفظ نماید. به عبارت دیگر در صورتی که مسیر شامل هیچ منطقه ای برای شارژ ماشین ها نباشد،مطمئنا ماشین استراتژی سخت گیرانه تری را اعمال خواهد کرد.


علاوه بر اين که اين قابلیت، براي وسایل نقليه الکتریکی و هایبرید مفيد است؛ فورد اعلام کرده که اين تکنولوژی مي تواند در برای خوردو هایی که در مناطق LEZ عمل می کنند، به کار گرفته شود. LEZ يا Low Emission Zones به مناطقی اطلاق می شود که فقط وسایل نقليه الکتریکی یا خودرو هایی با انتشار کم گاز گلخانه ای، مي توانند از آن ها عبور کنند.


ایده اي که هم اکنون در حال تست در شهر هایی مانند لندن، استوکهلم و برلين است، طراحي شده تا به حفظ محیط زيست کمک کرده و ترافيک را کم کند. به طور کلي اگر يک خودرو بتواند دقيقا پیشبینی کند که چه موقعی وارد مناطقی مانند LEZ خواهد شد، می تواند خودش را برای مطابقت بیشتر با قوانین برنامه ریزی نمايد. مثلا اگر ماشین هايبريدي باشد، هنگام ورود به اين گونه مناطق موتور خود را به حالت تمام الکتريک سویچ مي نماید.


مطمئنا پردازش ابري در سيستم همگام سازی ناوبري و اطلاعات ترافیکی فورد؛ نقش مهمي را بازي می کنند. استفاده از کلود کامپيوتينگ باعث شده که برقراری ارتباط بين خودرو، کامپيوتر و راننده، بسیار آسان تر شود.


با تمام این اوصاف به زودي گوگل را علاوه بر موتور جست و جو و ايميل و سيستم عامل و یوتیوب و نقشه هاي اینترنتی و غیره و غیره، در خانه ها و اتوموبيل های خود نيز خواهیم ديد. اين یعنی دوچيز: گسترش بيشتر گوگل در زندگي روزانه ي ما و هوشمند تر شدن خودرو هايمان. البته به شرطي که خودروهایمان از امکانات بسیار پيشرفته ای مانند سیم کارت های ايرانسل و اينترنت GPRS نیز پشتيباني نمایند.
پاسخ
#5
صندلی خودروی فورد، ضربان قلب راننده را کنترل می کند


[تصویر:  ford-heart-monitor-seat-sensors.jpg?1306319440]




حمله قلبی در هنگام رانندگی اتفاق نادری نیست و برای برخی افراد در جاده و خیابان رخ می دهد. در چنین مواقعی به خصوص اگر فرد در جاده پشت فرمان سکته بکند، جان خودش و افرادی که در اتوموبیل های نزدیک هستند به خاطر احتمال تصادف به شدت در خطر می افتد. ‏

حالا شرکت خودرو سازی فورد یک راه حل مناسب برای این مشکل پیدا کرده است. روی این صندلی راننده ۶ عدد سنسور مخصوص تعبیه شده که قادر است وضعیت قلب راننده را درست مانند یک دستگاه ‏ نوارقلب (الکتروکاردیوگراف) ‏ تحت نظر بگیرد. جالب اینجا است که این سنسورها به گونه هستند که نیاز به تماس مستقیم با بدن راننده ندارند و از روی لباس هم کار خودشان را به خوبی انجام می دهند. ‏

علاوه بر این، فورد آنها را به گونه ای تعبیه کرده که برای افراد با سایز و قد متفاوت کاملا مناسب هستند و نیازی به جابجایی آنها برای افراد مختلف نیست. ‏

در صورتی که راننده هنگام رانندگی دچار حمله قلبی بشود صندلی فورا متوجه شده و اطلاعات را به سیستم ایمنی خودرو منتقل می کند تا اتومبیل را به گونه ای ایمن و بدون تصادم با دیگر خودرو ها متوقف بکند. ‏

فورد این طرح را فعلا به صورت آزمایشی آغاز کرده اما اعلام کرده که سیستم جدید در همین مرحله هم بسیار خوب و با دقت عمل کرده. به گونه ای که در ۹۵ درصد تست های انجام شده با موفقیت عمل کرده است. ‏
یه قناری خوشگل دست یه نفر دیدم.گفتم فروشیه؟ گفت نه، رفیقمه!!

پس به سلامتی همه اونایی که رفیقاشون رو نمیفروشن
پاسخ
#6
امروز داشتم توی دنیای مجازی می گشتم که یه عکس که از یکی از پروژه های
تست ایمنی ایران خودرو به بیرون درز کرده بود دیدم
نظر شما چیه


[تصویر:  index.php?module=getfile&file=saunn9a87axnji9c2421.jpg]
یه قناری خوشگل دست یه نفر دیدم.گفتم فروشیه؟ گفت نه، رفیقمه!!

پس به سلامتی همه اونایی که رفیقاشون رو نمیفروشن
پاسخ
#7
فولکس واگن در حال تست سیستم رانندگی خودکاری است که به شما اجازه می دهد، با سرعت ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت، پشت فرمان نهار بخورید! این سیستم در بزرگراه ها همانند میدان جنگ مانور می دهد و در ترافیک هم قابلیت توقف و حرکت را با دقت بالایی دارد.
[تصویر:  volkswagenself623.jpg?1308987944]
تکنولوژی راننده خودکار به کار رفته در این سیستم با کروز کنترل* و راهنمای مسیر ماشین سازگاری کاملی دارد. علاوه بر این انواع مختلفی از سنسورها سرعت و موقعیت شما و تمامی ماشین های اطراف تان را می سنجند. البته این یک سیستم نیمه اتوماتیک است و شما باید مرتبا بر آن نظارت و کنترل داشته باشید. با این راننده خودکار نیازی نیست که دائما فرمان را در دست داشته باشید، اما مطمئنا چرت زدن در بزرگراه با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت کار عاقلانه ای نخواهد بود.


فولکس واگن می گوید که این سیستم را با تجهیزات و ابزار تجاری موجود در بازار تولید کرده است. بنابرین بعد از گذراندن تست، طی یکی دو سال آینده می تواند وارد بازار شود.
یه قناری خوشگل دست یه نفر دیدم.گفتم فروشیه؟ گفت نه، رفیقمه!!

پس به سلامتی همه اونایی که رفیقاشون رو نمیفروشن
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  طرحی از خودروهای شرکت BMWبا دو عملکرد الکتریکی وهیبریدی با نام " i3 و i8 " انجمن مخ ها 0 687 15-08-2011، 03:13 PM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان