امتیاز موضوع:
  • 49 رأی - میانگین امتیازات: 2.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی شرکتهای خودورسازی جهان
#1
فهرست خودروسازان


فهرست زیر مربوط به سایت خودروسازان برتر دنیاست. درج نام این سایت ها صرفاً جهت اطلاع رسانی مخاطبان سایت هسته طراحی و ساخت خودرو ایرانا می باشد.

http://www.renault.com

http://www.bmwgroup.com

http://www.gm.com

http://www.mercedes-benz.com

http://www.ford.com

http://www.ferrari.com

http://www.toyota.com

http://www.honda.com

http://www.chryslerllc.com

http://www.mitsubishicars.com

http://www.proton.com

http://www.kiamotors.com

http://www.mazda.com

http://www.fiat.co.uk


معرفی شرکتهای برتر خودورسازی جهان به روایت تصویر

پورشه، فورد، بنز، هیوندای، تویوتا و دهها عنوان معتبر دیگر؛ اینها نامهایی هستند که با خود کلماتی نظیر خلاقیت، ظرافت، امنیت، زیبایی و و بعضی اوقات تجمل گرایی را به یدک می کشند و محصولات و طرحهایشان همیشه تحسین عموم و کارشناس حوزه ی حمل و نقل را برانگیخته است.

به گزارش سه نسل به نقل از ورد آی تی , مجله معتبر موتور ترند که کار خود را در سال ۱۹۴۹ آغاز کرد و در بیش از نیم قرن فعالیت خود توانسته جایگاه مناسبی برای خود در میان انبوه نشریات خودرویی جهان بیابد در آخرین گزارش خود اقدام به معرفی شرکتهای برتر خودورسازی جهان نموده است .

[تصویر:  mercedes-benz-logo.jpg]


[تصویر:  2011-Mercedes-Benz-F800-Style-Concept-Fr...e-View.jpg]
مرسدس بنز

، که در فارسی بیشتر به بنز معروف است؛ نام خودروهای ساخت شرکت دایملر(Daimler AG) کشور آلمان است. این شرکت ادامه ی یکی از قدیمی‌ترین سازنده های خودرو در جهان است. گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی بودند که موتور چهار زمانه را اختراع کردند و پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر-بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.



[تصویر:  bmw-logo.jpg]


[تصویر:  2011-bmw-m3-white2.jpg]
بی ام و (BMW)

که کوتاه شدهٔ عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke AG است، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. این کمپانی صاحب کمپانیهای رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) است ، و سابق بر این کمپانی روور(Rover) را نیز در اختیار داشته‌است. شرکت ب ام و سازندهٔ ماشین‌های لوکس و با کیفیت است و شرکت مادر کارخانه‌هایی نظیر رولز رویس و مینی می‌باشد. در ابتدا کار خودش را با ساخت موتورهای هواپیما آغاز کرد. در سال ۱۹۲۳ شروع به تولید موتور سیکلت کرد و در سال ۱۹۲۹ آغاز به تولید اتومبیل نمود. آرم دایره‌ای این شرکت نیز نشاندهنده و یادبود ملخ هواپیماهای تولیدی در سال‌های اولیه تاسیس شرکت میباشد.


[تصویر:  Ferrari-Logo.jpg]



[تصویر:  ferrari_california.jpg]



فراری

یک کارخانه سازنده خودرو در ایتالیا می باشد. این کمپانی تحت مالکیت کمپانی بزرگ فیات (FIAT)میباشد، خودروهای این کمپانی به اصطلاح «ابَرخودرو» هستند و از سرعت و قیمت بالایی برخوردارند .


سریعترین مدل این کمپانی F50 GT1 است که قادر است با ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این کمپانی توسط آقای انزو فراری پایه گذاری شد و در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می نمود. فراری در ایتالیا معروف به اسب رام نشدنی است. داشتن یکی از آنها آرزوی خیلی ها می باشد. این کمپانی در مسابقات اتوموبیل رانی فورمول یک هم بسیار معروف است و خودروهای مخصوص F1 را هم تولید می کند.



[تصویر:  ford-logo-big.jpg]



[تصویر:  ford..jpg]



شرکت خودروسازی فورد

سومین تولید کننده بزرگ خودرو در سراسر جهان است. این کمپانی توسط هنری فورد معروف و سخت کوش در سال ۱۹۰۳ میلادی در دیترویت میشیگان با هدف تولید خودروهای ارزان قیمت تأسیس شد؛ شرکت فورد تولیدکننده خودروهای پرطرفدار لینکلن است، و صاحب یک سوم امتیاز خودروهای مزدا می‌باشد. علاوه بر این، کمپانی فورد در طول دهه اخیر از پیشتازان صنعت خودرو سازی در جهان بوده است. این کمپانی هم اکنون دارای ۲۸۰٬۰۰۰ کارکن تمام وقت در سراسر جهان است.

[تصویر:  Porsche-Logo.jpg]




[تصویر:  porshe.jpg]




پورشه‌.ای.جی

، (Porsche AG) (گاهی پورش نیز تلفظ می‌شود) با نام کامل Porsche Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG , یکی از کمپانی‌های بزرگ تولید اتومبیل‌های اسپورت(Sport Car) می‌باشد که در سال ۱۹۴۷ توسط فری پورشه پسر فردیناند پورشه یک طراح اتومبیل اهل اتریش، در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شده است. پورش از همان ابتدا نیز به تولید اتومبیل‌های اسپورت مشغول بوده است.



[تصویر:  mazda_logo.jpg]


[تصویر:  mazda6-new-2-big.jpg]
شرکت سهامی خاص ماتسودا (به ژاپنی: マツダ株式会社 ماتسودا کابوشیکی کایشا) که با نام تجاری مزدا شناخته می‌شود یک شرکت خودروسازی است که دفتر مرکزی آن در شهر هیروشیما در کشور ژاپن قرار دارد.

این شرکت در سال ۲۰۰۶ حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید نموده‌است که در کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده‌اند. جوجیرو ماتسودا بنیانگذار شرکت خودروسازی مزدا که علاقه ویژه‌ای به آئین زرتشت داشته‌است با الهام از اهورا مزدا و با توجه به تشابه اسمی نام خانودگی اش با کلمه مزدا، این نام را بر محصولات خود گذاشته‌است. شرکت مزدا به عنوان تولید کننده ابزار و ماشین آلات در سال ۱۹۲۰ پایه گذاری شد و از سال ۱۹۳۱ به تولید خودرو نیز پرداخت.


[تصویر:  lamborghini-logo.jpg]



[تصویر:  2007-Lamborghini-Gallardo.jpg]
لامبورگینی

شرکتی ایتالیائی و سازنده خودروهای اسپورت می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک به نام سن آگاتا بولونیز در نزدیکی بولونیا در کشور ایتالیا قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی که دارنده یک کارخانه تراکتور سازی موفق بود، تاسیس شد. لامبورگینی هم اکنون تابع شرکت آلمانی آئودی است که خود تابعه شرکت فولکس واگن می‌باشد.


بهتر است بدانید که آقای لامبورگینی بعد از این که یک ایراد در خودروهای فراری پیدا کرد به آفای انزو فراری ایراد خودرو ها را گفت؛ اما به دلیل غرور انزو فراری آنها آقای لامبورگینی را از شرکت بیرون انداختند و از آن زمان آقای لامبورگینی به فکر ایجاد کارخانه خودرو سازی افتاد.


[تصویر:  audi-logo.jpg]


[تصویر:  audi-r8-gt_0_10749.jpg]



آئودی

(به آلمانی: Audi AG) یک خودروساز آلمانی و تولیدکنندهٔ خودرو‌های لوکس است. دفتر اصلی آن در شهر اینگولشتاد در ایالت بایرن آلمان است. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن شده است. شعار این شرکت Vorsprung durch Technik به معنی پیشرفت از طریق تکنولوژی برتر است. مدل‌هایی آئودی از جمله TT ، A۴ ، ۱۰۰ ، ۹۰ در ایران وجود دارد.

[تصویر:  hyundai-logo.jpg]


[تصویر:  hyundai-blue-plug-in-hybrid.jpg]



هیوندای

موتور (هانگول:현대 자동차 주식회사 و هانجا:現代自動車株式會社) که نام بخشی از گروه هیوندای کیا خودرو است، بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا از لحاظ سود، چهارمین شرکت خودروسازی دنیا از لحاظ تعداد فروش و نخستین خودروساز دنیا از لحاظ سرعت رشد است. این شرکت در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد. دفتر اصلی آن در شهر سئول کره جنوبی است؛ کارکنان این شرکت حدود ۷۵۰۰۰ نفر و ظرفیت تولید سالانه آن در شهر اولسان، ۱.۶ میلیون است. محصولات این شرکت از طریق ۶۰۰۰ نمایندگی و نمایشگاه به ۱۹۳ کشور دنیا صادر میگردد. کلمه هیوندای در زبان کره ای از دو کلمه هیون و دای تشکیل شده و به معنای مدرنیته است. نماد این شرکت برگرفته از حالت کج حرف “H” است. (اطلاعات فوق تا سال۲۰۱۰ می باشد.)



[تصویر:  kia-motors-logo.jpg]

[تصویر:  Kia-KND-4-Concept-2007-car-wallpaper.jpg]


شرکت کیا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های اتومبیل سازی در کره جنوبی است که پس از تأسیس به تولید چندین مدل mazda تحت لیسانس کیا پرداخت. این مدل‌ها شامل Pride و Avella بود که در آمریکای شمالی و استرالیا فروخته شد.

کیا موتور در سال ۱۹۹۳ عملیات تولید را در ایالات متحده و در کالیفرنیا آغاز کرد و با گسترش خطوط تولید توانست خود را با بازار تقاضای موجود هماهنگ کند. در ابتدا، خودروهای ساخته شده توسط کیا به طور قابل ملاحظه‌ای از ماشین‌های رقبا کمتر قابل اطمینان بودند. کیا برای جبران این نقیصه خدمات پس از فروش رایگان برای اتومبیل‌ها در حد وسیع را در نظر گرفت. طی سال‌های اخیر کیا برای اصلاح عدم قابل اطمینان بودن وسایل نقلیه‌اش تلاش‌های بسیاری کرده است. به طوری که نرخ اطمینان در حال حاضر در اتومبیل‌های کیا بیشتر از سایر شرکت‌ها است

بيست سال بعد، بابت كارهايي كه نكرده اي بيشتر افسوس مي خوري تا بابت كارهايي كه كرده اي. بنابراين، روحيه تسليم پذيري را كنار بگذار، از حاشيه امنيت بيرون بيا، جستجو كن، بگرد، آرزو كن و كشف كن
.
مارک تواین




پاسخ
 سپاس شده توسط Hossein.J
#2


[تصویر:  0010062.jpg]
معرفي شركت سايپا

سایپا یک شرکت خودروسازی ایرانی است. این شرکت با شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران در سال ۱۳۴۴ بنیان گذاری شد.
در سال 1337 به دنبال افزایش روز افزون تقاضای خرید خودرو اندیشه ساخت البته به صورت مونتاژدر کشور شکل گرفت.
اقدامات عملی در این زمینه با صدور مصوبه ای درسال 1342 از سوی وزارت اقتصاد در خصوص چگونگی شرایط پروانه ساخت خودرو صورت پذیرفت.
از تقاضاهای پذیرفته شده در ان زمان می توان به شرکت های ایران ناسیونال (ایران خودرو) شرکت سهامی سیتروئن (سایپا) و جنرال موتورز ایران (پارس خودرو) اشاره كرد.
شرکت سهامی ایرانی سیتروئن در سال1344 در زمینی به مساحت 240 هزار متر وزیر بنای 20 هزار متر و با سرمایه اولیه 160 میلیون ریال توسط(( آلفرد آیسه)) تاسیس گردید.
با صدور پروانه تاسیس و تعیین اعضای هیئت مدیره در اواخر سال 1345 به صورت رسمی فعالیت شرکت آغاز شد و در اواخر سال ۱۳۴۷ به مرحله بهره برداری رسید.
تهیه زمین احداث نخستین سالن تولید(سالن بدنه و رنگ فعلی) تهیه و تدارک لوازم مورد نیاز و ثبت علامت به همراه کلمه Saipa که ماخذ ان فرانسوی بود و همچنین تقاضای ثبت کلمه ژیان از جمله اقداماتی بود که تا سال 1347 یعنی زمان بهره برداری از شرکت صورت گرفت.
اولین محصول تولیدی شرکت آکا نام داشت که طی چهار سال (از 1347 تا 1350) تعداد 1035 دستگاه تولید گردید.
توليدات شركت بعد از سال 1353 به واسطه استفاده از ابزارهاي جديد ومكانيزه شدن برخي از بخشهاي توليدي، سير صعودي يافت و بر تنوع محصولات شركت نيزافزوده شد. بعنوان مثال مي توان به توليد خودروهاي: مهاري، پيكاب در مدلهاي معمولي،دولوكس و كار اشاره نمود.
نام شركت در اوايل سال 1354 با حذف كلمه سيتروئن ازانتهاي عبارت فرانسوي آن به "شركت سهامي ايراني توليد اتومبيل" به نام اختصاري (سايپا) كه ماخوذ از عبارت فرانسويIraniane De Production Automobile SocieteAnnonyme مي باشد، تغيير يافت.
در سال 1355 طی قرداد با شرکت فرانسوی رنو، رنو 5 هم به تولیدات شرکت افزوده شد.
اين شركت در 16 تيرماه 1358 تحت مالكيت دولت در آمده و از 18 آذرماه 1360 تحت سرپرستي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران قرار گرفته و بر اساس مصوبه مورخ 1/2/65 هيات وزيران، كليه سهام سرمايه آن به نمايندگي از طرف دولت جمهوري اسلامي بنام سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران منتقل گرديد. در دي ماه سال 1378 به پيروي از سياست هاي دولت جمهوري اسلامي ايران مبني بر كاهش تصدي دولت وخصوصي سازي شركتهاي دولتي و به موجب تبصره 35 قانون بودجه كل كشور، با واگذاري بيشاز 51 % سهام اين شركت به غير، سايپا نيز در زمره شركتهاي خصوصي قرارگرفت.

اين هم از وانت پرايد كه توليد نشد.

در سال 1362 خط مونتاژ نیسان جونیور 2000 در سایپا راه اندازی و درسال 1364 امتیاز ساخت وانت مزبور از شرکت زامیاد خریداری شد و امتیاز تولید آن منحصرا" در اختیار سایپا قرار گرفت.
به منظور افزایش قدرت موتور نیسان جونیور شرکت سایپا از سال 1369 ساخت وانت نیسان 2400 را طی قراردادی باشرکت نیسان ژاپن آغاز کرد.
درسال 1371 با همکاری شرکت رنو تولید رنو21 ودر سال 1372 پس از بررسیهای فراوان در کلاس خودروهای کوچک از نقطه نظر کیفیت قیمت و اعتبار جهانی سازندگان آن خودروی پراید از محصولات کیا کره جنوبی که با بکار گیری تکنولوژی پیشرفته کمپانی فورد امریکا و مزدا ژاپن طراحی و ساخته شده است.
واژه پراید به منعای غرور و مباهات است.که با توجه به ریشه لاتین ان شرکت در مسابقه ای نام این محصول را به نسیم(هاچ بک)، صبا (ناچ بک) تغيير يافت.
روند تعداد توليد محصول در سال
تولیدات شرکت در سال 1357 به 22655 دستگاه رسیده بود.
درسال 57 تا 59 به دلیل جنگ و انقلاب به 9000 دستگاه درسال نزول پیدا کرد
در سالهای بعد با تولیدی در حدود 12000 دستگاه ادامه یافت.
به دنبال اوج جنگ در سالهای 66 و 67 مجدا به سطح نازل 5500 دستگاه رسید.
پس از پایان جنگ و انتخاب پراید درسال 73روند رشد سیر صعودی یافت وبه رکورد تولید 56000 دستگاه در سال 78 نائل گردید.
136000 دستگاه در سال 1381 توليد شد.
وانت نیسان که به دلیل سیاستهای شرکت نیسان موتور و محدودیت ساخت داخل و ظرفین سایپا در حدود 8000 دستگاه در سال بود، با خرید شرکت زامیاد و انتقال خط به شرکت به 30000 دستگاه در سال 82رسید.
درسال 81 تولیدات سایپا به 190000 دستگاه افزایش یافت.
طی سالهای 81 و 82 با رشد 60 درصدی موفق شد سهم بازار خود را 38 درصد افزایش دهد. به طوری که در نه ماهه اول سال 83 توانست 208000 خودرو تولید نماید.
با توجه به این روند تولید 263000 دستگاه در سال 83 محقق گردید.
فضای ناکافی سایپا را بر آن داشت در اقدامی شرکتهای زامیاد و سایپا دیزل و شرکت پارس خودرو را خریداری نماید. تا بتواند با تولید 500 هزار دستگاه در سال 85 جایگاه رفیعی در صنعت خودرودست یابد.

[تصویر:  0010062%20%281%29.jpg]
سالنمای سایپا

۱۳۴۴: تاسیس شرکت به نام شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران
۱۳۴۷: بهره برداری و شروع فعالیت با تولید انواع مدلهای خودرو ژیان (۱۳۵۹-۱۳۴۷)
۱۳۵۴: تغییر نام شرکت به «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» و تبدیل شدن به شرکت سهامی عام
۱۳۵۵: تولید رنو ۵ در مدل‌های سه درب و ۵ درب (۱۳۷۲-۱۳۵۵)
۱۳۶۲: تولید «وانت نیسان» زامیاد با حجم موتور 2000 سي سي
1369: توليد «وانت نيسان» با حجم موتور 2400 سي سي (درحال حاضر درشركت زامياد ادامه دارد)
۱۳۷۱: تولید رنو ۲۱
۱۳۷۲: تولید پراید
1380: تولیدزانتیا
1383: تولید ریو
.......

شرکت‌های زیر گروه سایپا

سازه گستر سایپا - طراحی و تامین قطعات - 100% سهم سایپا
زامیاد - خودروهای تجاری - 100% سهم سایپا
سایپا یدک - خدمات پس از فروش - 100% سهم سایپا
پارس خودرو – خودروهای سواری- 85/4%سهم سایپا
مگا موتور – قوای محرکه - 93%سهم سایپا
سایپادیزل – خودورهای تجاری - 80%سهم سایپا
رایان سایپا – مالی و اعتباری - 100%سهمسایپا
مهندسی توصعه سایپا – ساخت و مدیریت پروژه - 100%سهم سایپا
سایپا پرس – پرس - 100%سهم سایپا
قالبهای صنعتی سایپا

شرکت زر

مرکز تحقیقات سایپا – طراحی خودرو - 100% سهم سایپا
گسترش خدمات پارس خودرو
ایندامین – کمک فنر - 56/9%سهم سایپا
سایپا اذین – صندلی - 70%سهم سایپا
رادیاتور ایران
شیشه نشکن – شیشه - 7/99%سهم سایپا
سایپا شیشه – شیشه - 95%سهم سایپا
آیتسکو- خدمات مهندسی - 100 سهم سایپا
امداد خودرو سایپا
موسسه فرهنگی ورزشی سایپا
سایپا کارت

[تصویر:  0010062%20%282%29.jpg]
مينياتور

[تصویر:  0010062%20%283%29.jpg]
پارس خودرو

شرکت پارس خودرو یکی از شرکتهای تولید کننده خودرو در ایران است. پارس خودرو عمده‌ترین تولید کننده خودروهای چندمنظوره و ورزشی(SUV) در ایران نیز می‌باشد.

تاریخچه

در ابتدا پارس خودرو محصولات رامبلر و جنرال موتورز را تحت لیسانس شرکت‌های اصلی تولید می‌کرد. اولین خودروی ساخته شده توسط این شرکت آریا شاهین بود که در سال ۱۹۶۷ میلادی بر اساس خودروهای تولید رامبلر ساخته شد. این شرکت همچنین خودرو جیپ را تحت لیسانس شرکت اصلی تولید کرد.
در سال ۱۹۷۲ میلادی پس از این که پارس خودرو جزئی از جنرال موتورز شد به جنرال موتورز ایران تغییر نام یافت و تولید خودروهای اپل را با علامت تجاری شورلت در ایران آغاز کرد. این خودرو با موتورهای ۲٫۵ و ۲٫۸ لیتری تولید می‌شد. علاوه بر این یک مدل بیوک و کادیلاک و یک مدل شورلت به نام شورلت نوا همراه با یک وانت شورلت تولید شد. این تولیدات تا سال ۱۳۶۱ شمسی که دولت جمهوری اسلامی ایران شرکت را وادار به قطع رابطه با جنرال موتورز کرد ادامه داشت.
پس از این پارس خودرو تولید نیسان پاترول را تحت لیسانس شرکت نیسان آغاز کرد. همچنین شرکت پارس خودرو خط تولید رنو ۵ را از شرکت سایپا خریداری کرده و اقدام به تولید خودروهای سپند I و سپند II نمود که در واقع نسخه‌های تغییر یافته رنو ۵ بودند.
در سال ۲۰۰۰ مقدار ۵۱ درصد از سهام شرکت پارس خودرو توسط سایپا خریداری شد. محصول بعدی پارس خودرو پی‌کی نام داشت که با تلفیق موتور پراید و بدنه رنو ۵ تولید می‌شد. با توجه به این که فاصله چرخ‌های پراید بیش از رنو ۵ بود چرخ‌های پی کی خارج از بدنه آن قرار می‌گرفت. توليد اين خودرو متوقف شده است.

سایپا دیزل

شرکت سایپادیزل یکی از شرکتهای فعال خودروسازی در ایران است. این شرکت در زمینه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین مانند انواع کامیون و اتوبوس فعالیت دارد. این شرکت در ابتدای تاسیس ایران‌کاوه نام داشت.

[تصویر:  0010062%20%284%29.jpg]
تاریخچه

شرکت سایپادیزل در28 تيرماه سال ۱۳۴۲ با انعقاد قرارداد انحصاری با شرکت ماک تراکس و با نام ایران‌کاوه فعالیت خود را با مونتاژ کامیون‌های ماک و ساخت انواع تریلر آغاز نمود. تعداد کامیون‌های تولیدی ایران‌کاوه طی مدت همکاری با شرکت ماک‌تراکس تا سال ۱۳۵۷ بالغ بر ۷۵۰۰ دستگاه گردید. به دنبال توقف تولید کامیون‌های ماک در سال ۱۳۵۷، شرکت سایپادیزل به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در ایجاد اشتغال، مونتاژ سایر وسایل‌نقلیه در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای بار و مسافر را در دستور کار خود قرار داد. در سال ۱۳۶۳ پس از بررسی‌های انجام‌شده در خصوص راه‌اندازی خط جدید تولید کامیون، قرارداد ساخت و تولید کامیون‌های ولوو اف۱۲ در تیپهای ۴×۶، ۲×۶، ۲×۴ با شرکت ولوو تراکس منعقد گردید. انعقاد قرارداد تولید تریلرهای کفی با شرکت گوشا یوگسلاوی، از دیگر اقدامات برجسته سایپادیزل طی این سال بود.
در روند تولید مطمئن طی سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۸۰، تولید کامیون‌های ولوو ان‌ال۱۲ و اف۱۲ به میزان بیش از ۱۰۰۰۰ دستگاه و با حدود ۵۲٪ خودکفایی حاصل گردید.
اما در پی وضع استانداردهای زیست‌محیطی موسوم به استانداردهای ” یورو“ توسط اتحادیه اروپایی و عدم تجهیز کامیون‌های شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران به موتورهای دارای استانداردهای آلایندگی، شرکت سایپادیزل اقدامات گسترده‌ای را آغاز نمود و سرانجام پس از انجام بررسی‌ها و مذاکرات مقدماتی و انعقاد قرارداد جدید با شرکت ولوو تراکس، کامیون‌های ولوو مدل اف‌اچ۱۲ و ان‌اچ۱۲ که هم‌اکنون مجهز به موتورهای با استاندارد آلایندگی یورو ۳ می‌باشد، در خط تولیدی محصولات سایپادیزل جای گرفتند.

[تصویر:  0010062%20%285%29.jpg]
ژیان خاطره انگيز

سیتروئن ژیان (در انگلیسی : Dyane) یک ماشین خیلی کوچک که توسط سازنده فرانسوی، سیتروئن، از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۳ تولید می‌شد.

تاریخچه

این خودرو بر پایه مدل مشهور سیتروئن ۲CV بوده و ۱٫۹ میلیون دستگاه از آن تولید شده‌است. ژیان یک نسخه اِستیشِن با نام Acadiane دارد.
خودروی ژیان در فرانسه با نام دوژوو (DeuxChevaux) معروف است، دو ژوو در زبان فرانسوی به معنای دو اسب است که بیانگر قدرت دو اسبی این خودرو در مقیاس فرانسوی است. محبوبیت فراوان این خودرو بیشتر به خاطر قیمت ارزان و مصرف بسیار کم بنزین آن است.
در واقع، ژیان پاسخ سیتروئن به مدل رنو ۴ بود که بعد از معرفی آن در سال ۱۹۶۱ باعث سقوط فروش مدل ۲CV شد. این اتومبیل مانند cv۲از موتور دو سیلندری که توسط هوا خنک می‌شود بهره می‌برد . موتور این اتومبیل در ابتدا همانند cv۲ از حجم ۴۳۵ سی سی برخوردار بود اما در ادامه تولید آن حجم موتور به ۶۰۲ سی سی افزایش یافت که موجب تولید قدرت و سرعت بیشتر اتومبیل شد . شرکت اتومبیل سازی سایپا این اتومبیل را در ایران مونتاژ کرده‌است .
ژیان در ایران توسط شرکت سایپا در سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۹ تولید می‌شد.

بيست سال بعد، بابت كارهايي كه نكرده اي بيشتر افسوس مي خوري تا بابت كارهايي كه كرده اي. بنابراين، روحيه تسليم پذيري را كنار بگذار، از حاشيه امنيت بيرون بيا، جستجو كن، بگرد، آرزو كن و كشف كن
.
مارک تواین




پاسخ
 سپاس شده توسط Hossein.J


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان