امتیاز موضوع:
  • 42 رأی - میانگین امتیازات: 2.93
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سلامت مغز انسان
#1
پژوهش‌ها نشان مي‌دهد ؛ برخي از عادات نامطلوب در زندگي مانند سيگار يا پرهيز از خوردن صبحانه، سبب افت كارايي مغز مي‌شود.

به گزارش ايسنا، مارسي پاراشيل، متخصص تغذيه و مدير تغذيه باليني در نظام بهداشتي هندريك آمريكا مي‌گويد: 3 عامل مهمي كه مي‌تواند قدرت مغز را افزايش دهد، نوع غذا، آب و اكسيژن هستند و برخي از اين عادات اين 3 فاكتور را به ميزان قابل توجهي تحت‌الشعاع قرار مي‌دهند. البته ورزش و غذاي مناسب، سلامت مغز را تضمين مي‌كند.

همچنين پژوهشگران دانشگاه ايالتي آريزونا به چند عادت رفتاري اشاره كرده‌اند كه توان و كارايي مغز را پايين مي‌آورند. اين رفتارها شامل پرهيز از خوردن صبحانه، پرخوري، استعمال دخانيات، مصرف زياد مواد قندي، آلودگي هوا، كمبود خواب، كاهش تفكر مثبت و كار كشيدن از مغز به هنگام بيماري هستند.

اشخاصي كه صبحانه نمي‌خورند قند خونشان به سطح پايين‌تري افت مي‌كند. اين امر باعث تامين نامناسب مواد غذايي براي مغز و در نتيجه افت فعاليت مغزي مي‌شود. از سوي ديگر، پرخوري هم سلامت مغز را به خطر مي‌اندازد. پرخوري باعث تصلب شرائين (سختي ديواره رگ‌ها)ي مغز شده و منجر به كاهش قدرت ذهني مي‌شود. دخانيات نيز باعث كوچك شدن قابل توجه مغز شده و حتي منجر به بروز آلزايمر مي‌شود. علاوه بر اينها استفاده زياد از مواد قندي و شيرين، جذب پروتئين و مواد غذايي را متوقف و منجر به سوءتغذيه و احتمالا اختلال در رشد مغزي خواهد شد.

با توجه به اين‌كه گفته شد، يكي از فاكتورهاي اصلي براي سلامت و قدرت مغزي اكسيژن است؛ پس قطعا آلودگي هوا عامل مهمي است كه اين عضو را تهديد مي‌كند. مغز بزرگ‌ترين مصرف‌كننده اكسيژن در بدن ماست. دميدن هواي آلوده باعث كاهش اكسيژن تاميني مغز شده و منجر به كاهش كارايي اين عضو مهم مي‌شود.

خواب كافي هم به مغز ما استراحت مي‌دهد. دوره طولاني كاهش خواب به تسريع مرگ سلول‌هاي مغزي منجر خواهد شد. همچنين كار كشيدن از مغز يا مطالعه در زمان بيماري ممكن است سبب كاهش كارايي مغز و در نتيجه صدمه مغزي شود.

و بالاخره محققان معتقدند؛ تفكر بهترين راه براي تمرين دادن به مغز است. كاهش افكار مثبت مغزي ممكن است باعث كوچك شدن مغز شود.براساس اين گزارش، مغز انسان داراي انتقال‌دهنده عصبي است كه مهم‌ترين آنها دوپامين، سرتونين و استيلكولين هستند. اين انتقال‌دهنده‌ها در زرده تخم‌مرغ، نخودفرنگي، گوشت، ماهي، شير، پنير و سبزيجاتي چون كلم بروكلي و كلم پيچ موجود هستند. همچنين دوپامين در مغزها، گوشت ماهي، محصولات سويا و غذاهاي پروتئيني يافت مي‌شود. سرتونين نيز در غذاهاي كربوهيدرات مثل نان و پاستا و سيب‌زميني موجود است.

محققان انجمن قلب آمريكا نيز اخيرا بر اين باور هستند كه آنچه براي قلب مفيد است، براي مغز نيز سودمند است.

به گفته محققان، اين اقدامات نه‌تنها توان و كارايي مغز را بهبود مي‌بخشد، بلكه مي‌تواند در پيشگيري از آلزايمر نيز موثر باشد.

[تصویر:  100864505997.jpg]


1. No Breakfast

1.نخوردن صبحانه
People who do not take breakfast are going to have a lower blood sugar level. This leads to an insufficient supply of nutrients to the brain causing brain degeneration.
كسانی كه صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائینتری افت می‌كند. این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود.



2 . Overeating

2. پرخوری
It causes hardening of the brain arteries, leading to a decrease in mental power.
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به كاهش قدرت ذهنی می‌شود.


3. Smoking
3- دخانیات
It causes multiple brain shrinkage and may lead to Alzheimer disease.
این امر باعث كوچك شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود.


4. High Sugar consumption
4. استفاده زیاد قند و شكر
Too much sugar will interrupt the absorption of proteins and nutrients causing malnutrition and may interfere with brain development.

استفاده زیاد قند و شكر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌كند و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد



5. Air Pollution

5. آلودگی هوا
The brain is the largest oxygen consumer in our body. Inhaling polluted air decreases the supply of oxygen to the brain, bringing about a decrease in brain efficiency.
مغز بزرگترین مصرف كننده اكسیژن در بدن ماست. دمیدن هوای آلوده باعث كاهش اكسیژن تامینی مغز شده و منجر به كاهش كارآیی مغز می‌شود.


6 . Sleep Deprivation
6. كمبود خواب
Sleep allows our brain to rest.. Long term deprivation from sleep will accelerate the death of brain cells..
خواب به مغزمان اجازه استراحت می‌دهد. دوره طولانی كاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلولهای مغزی خواهد شد.


7. Head covered while sleeping
7. پوشاندن سر به هنگام خواب
Sleeping with the head covered increases the concentration of carbon dioxide and decrease concentration of oxygen that may lead to brain damaging effects.
خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اكسید كربن و كاهش تجمع اكسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد.


8. Working your brain during illness
8.كار كشیدن از مغزتان در هنگام بیماری
Working hard or studying with sickness may lead to a decrease in effectiveness of the brain as well as damage the brain.
كار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممكن است منجر به كاهش كارآئی مغز و در نتیجه صدمه مغزی شود


9. Lacking in stimulating thoughts
9.كاهش افكار مثبت
Thinking is the best way to train our brain, lacking in brain stimulation thoughts may cause brain shrinkage.
فكر كردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است. كاهش افكار مثبت مغزی ممكن است باعث كوچك شدن مغز شود.


10. Talking Rarely
10. كم حرفی
Intellectual conversations will promote the efficiency of the brain
مكالمات انتزاعی منجر به رشد كارآئی مغز خواهد شد.

...I dont know wat to Do... n even if i do... nothin changes
...Im Confused... Scared... So scared of the future ahead of me
!! Ya wat i have never been
!! is it my fault? well maybe ya... because im not Ordinary
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نکاتی ساده برای سلامت روزه‌داران مهسا.م 0 108 04-07-2014، 05:49 PM
آخرین ارسال: مهسا.م
  این خرافه های سلامت را باور نکنید M@h$A 0 150 29-08-2013، 09:27 AM
آخرین ارسال: M@h$A
  لامپ کم‌مصرف و سلامت پوست M@h$A 0 636 25-12-2011، 04:03 PM
آخرین ارسال: M@h$A
  پیاده روی به سلامت حافظه افراد مسن کمک می کند نوید خزدوز 0 464 22-10-2011، 08:27 PM
آخرین ارسال: نوید خزدوز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان