امتیاز موضوع:
  • 49 رأی - میانگین امتیازات: 3.04
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نكات كليدي تست زني كنكور
#1

نكات كليدي تست زني كنكور

داوطلبان در هنگام تست زدن صورت سئوال را کامل خوانده و به نکته يا نکات کليدي سئوال توجه کنند، سپس تمام گزينه ها را با دقت بخوانند حتي اگر مطمئن هستند که گزينه اول پاسخ سئوال است ساير گزينه ها را نيز بخوانند چون گاهي اوقات پس از خواندن هر 4 گزينه به نکته انحرافي سئوال پي مي برند.
سازمان سنجش آموزش کشور در توصيه اي به داوطلبان که نشريه پيک سنجش منتشر شده به کنکوري ها پيشنهاد مي کند: زماني که مشغول پاسخ دادن به يک سئوال هستيد، فقط به همان سئوال فکر کنيد و در فکر سئوال قبلي يا بعدي نباشيد. هر ١٠ سئوالي که پاسخ داديد، شماره سئوال ها را چک کنيد تا در پاسخ نامه، جا به جا علامت نزده باشيد. بهتر است که جواب سئوال ها را در دفترچه سئوال ها هم علامت بزنيد تا چک کردن سئوال ها راحت تر شود. اگر در سر جلسه آزمون پاسخ سئوال يا سئوال هايي را نمي دانستيد، مضطرب و مايوس نشويد. مطمئن باشيد که ساير داوطلبان نيز پاسخ همه سئوال ها را نمي دانند و قرار نيست که شما به تمام سئوالات يک درس پاسخ دهيد. همچنين توجه داشته باشيد که ارزش تمام سئوال هاي يک درس با هم برابر است. پس بيهوده سر سئوال هاي وقت گير يا سئوال هايي که در مورد پاسخ صحيح آن ها مردد هستيد، وقت خود را تلف نکنيد.
هنگام پاسخ به سئوال هاي هر درس، اول سئوال هاي ساده و سئوال هايي را که مطمئن هستيد پاسخ آن ها را مي دانيد، جواب دهيد و سپس سراغ سئوال هاي پيچيده يا سئوال هاي وقت گير برويد و اگر ديديد به خاطر اضطراب يا هر علت ديگري، قادر نيستيد که به سئوال هاي يک درس پاسخ دهيد، سئوا ل هاي آن درس را کنار بگذاريد و به سراغ درس ديگري برويد، زيرا پاسخ دادن به سئوال هاي درس ديگر، به شما احساس آرامش و اطمينان خاطر مي دهد و سپس مي توانيد با آمادگي بيش تري بار ديگر سراغ سئوالهاي درسي که مطالب آن براي مدتي از صفحه ذهنتان پاک شده بود برويد. به حرف هاي عجيب و غريب اين و آن گوش نکنيد و مطمئن باشيد که گزينه هاي صحيح از يک نمودار يا نم خاصي پيروي نمي کنند. پس فقط با اتکا به دانش و اطلاعات خود و اطمينان از درست بودن يک گزينه، گزينه مورد نظر را در برگه پاسخ نامه علامت بزنيد و از تکرار يک گزينه خاص يا به تناوب زدن گزينه ها خودداري کنيد.

چند نکته ظريف در باره پاسخ دادن به تست هاي برخي از دروس آزمون ادبيات
در سئوال هاي درک مطلب، بسياري از اوقات، گزينه هاي موجود، شعرهايي خارج از کتاب درسي است. در اين گونه موارد، درست خواندن شعر، بسيار مهم است تا بتوان مفهوم اصلي هر شعر را دريافت. اين گونه سئوال ها، سئوال هاي نسبتا وقت گير محسوب مي شوند. پس اگر معني شعرها را درک نمي کنيد يا در خواندن آن ها مشکل داريد، وقت زيادي را صرف اين تست ها نکنيد. در سئوال هايي که تعداد تکواژ يک يا چند عبارت را بايد تعيين کرد، حتما يک بار عبارت را براي خود بخوانيد و در صورت داشتن نقش نماي اضافه يا تکواژ صفر، آن ها را در عبارت نشان دهيد تا هنگام شمردن تعداد تکواژ، موارد ياد شده را فراموش نکنيد. گذاشتن نقش نماي اضافه در هنگام شمارش واژه نيز ضروري است. به نکته هاي کليدي سئوال هاي ادبيات دقت کنيد. براي مثال به منفي يا مثبت بودن فعل سئوال، توجه داشته باشيد، مثلا در يک سئوال آمده است: کدام عبارت به ويرايش نياز دارد؟ و در سئوال ديگر از داوطلب پرسيده مي شود: کدام عبارت به ويرايش نياز ندارد؟ بي شک پاسخ به اين دو سئوال متفاوت است. همچنين برخي از حروف اضافه يا قيدها در مفهوم سئوال نقش مهمي دارند.
براي مثال اگر در سال: در بيت: از خود آرايان نمي بايد بصيرت چشم داشت /عيب پيش پا نيايد در نظر طاووس را همه آرايه هاي ادبي به جز... ... . وجود دارد. به قيد به جز توجه نکنيم، نمي توان پاسخ صحيح را دريافت.

آزمون عربي
در حيطه قواعد، صرف دانستن فرمون کار ساز نيست و فهم معناي جمله، راه گشاي حل پرسش است. داوطلباني که در ترجمه و فهم متن خوب کار کرده اند و در حيطه قواعد نيز در حد معمول تلاش نموده اند، در آزمون سراسري موفق به کسب امتيازات خوبي شده اند. حتي برخي از داوطلبان که در حيطه قواعد دچار ضعف بوده اند، به دليل قوي بودن در حيطه ترجمه و فهم متن، توانسته اند گزينه هاي درست را در بخش قواعد بيابند. در بخش درک مطلب، قبل از مطالعه متن، يک بار سئوال هاي اين بخش را بخوانيد و به محدوده و موضوع سئوال ها دقت کنيد. بر حسب تجربه مي توان ادعا کرد که مطالعه سئوال ها قبل از مطالعه متن، داوطلب را در فضاي کلي متن قرار مي دهد. پس از مرور سئوال هاي درک مطلب، متن را با دقت بخوانيد و هر جا که احساس مي کنيد حاوي نکته مهمي است، زير آن را خط بکشيد. البته با توجه به مطالعه پرسش ها در اين مرحله، با سرعت بيش تري پي مي بريد که کدام قسمت هاي متن مورد سئوال قرار گرفته است. توجه داشته باشيد که کلمات سئوال شايد دقيقا مانند کلمات متن نباشد. اين به دليل آن است که داوطلبان سعي کنند مفهوم را بفهمند و فقط به روش هاي کليشه اي به دنبال پاسخ نگردند.

آزمون رياضي
گاهي وقت ها کشيدن يک شکل ساده به جاي چند دقيقه فکر کردن نتيجه مي دهد. در مواقع مورد نياز از رسم شکل غفلت نکنيد. در ضمن خيلي به ذهنتان اعتماد نکنيد و از قلم و کاغذ استفاده کنيد تا همه چيز جلوي چشمتان باشد.

بيست سال بعد، بابت كارهايي كه نكرده اي بيشتر افسوس مي خوري تا بابت كارهايي كه كرده اي. بنابراين، روحيه تسليم پذيري را كنار بگذار، از حاشيه امنيت بيرون بيا، جستجو كن، بگرد، آرزو كن و كشف كن
.
مارک تواین




پاسخ
 سپاس شده توسط M@h$A ، Dash @li
#2
مدیریت زمان(تست زنی)

الف)روش ضربدر و منفی:

سوال ها سر جلسه آزمون ۳ نوع هستن.
الف) من جواب سوال یا راه حلش رو می دونم و برام آسونه.
ب)جواب سوال رو می دونم ولی سوال وقت گیره
ج)جواب سوال رو نمی دونم.

حالا سر جلسه آزمون با اینا چه طور برخورد کنیم؟
الف)حلش می کنم و ازش رد می شم.
ب)کنارش یه علامت *(ضربدر) می ذارم.
ج)کنارش یه علامت - (منفی) می ذارم.

این کار باعث میشه وقتمون رو به طور متناسب تقسیم کنیم و روی یه سوال هنگ نکنیم.چون هنگ کردن باعث میشه آخرش به یه درس نرسیم.
پس وقتی سر جلسه آزمون به سوال سختی رسیدیم زود ازش رد میشیم چون کامپیوتر به خاطر حل یه سوال سخت به جای ۳تا سوال ساده به ما امتیاز بیشتر که نمی ده!!!!!
خلاصه کلام این که سر جلسه آزمون زود تشخیص بدید سوال آسونه یا سخته یا اصلا بلدید یا نه وگیر ندید که من حتما می خوام 100 بزنم پس باید این رو هم حل کنم.100 پرست نباشید!!!!!
دفعه دوم که برمی گردیم سر سوال ها اول از تست های ضربدر دار شروع می کنیم و هر چه قدر که وقت اجازه داد حل می کنیم بعد می ریم سراغ منفی ها.

ب)روش س.م.آ

این روش تغییر یافته روش ضربدر و منفیه.فکر کنم برای دانش آموزان قوی تر بهتره.چون همه سوالا رو بلد هستن یا فکر می کنن بلد هستن!!
در این روش سوال ها سر جلسه آزمون 4 نوع هستن.
الف) سوال رو بلدم!! و اصلا هم وقت گیر نیست.
ب)سوال رو بلدم!!! وقت گیره ولی آسونه.
ج)سوال رو بلدم!!! وقت گیره و متوسطه.
د)سوال رو بلدم!!! وقت گیره و سخته.

حالا برخوردمون سر جلسه آزمون با این سوالا باید چه طور باشه؟
الف)تست رو حل می کنم میره پی کارش
ب)کنار تست می نویسم " آ "
ج)کنار تست می نویسم " م "
د)کنار تست می نویسم " س"

دفعه دوم که برگشتیم اول میریم سر " آ " که مطمئنیم حلش می کنیم.بعدش هم به ترتیب می ریم سراغ "م " و "س" .

ج)زمان های نقصانی

در این روش میاییم و از وقت هر درس یکی دو دقیقه کم می کنیم.تا آخرس وقت برسه برای تست هایی که گذاشتیم برای دور دوم.یعنی مثلا وقتی عربی 17 دقیقه وقت داره ما سر 15 دقیقه ولش می کنیم.این طوری آخر عمومی ها مثلا 10 دقیقه وقت اضافه میاریم که میتونیم برگردیم و تست های باقی مونده رو حل کنیم.
حالا سر جلسه آزمون اگه برای درسی نوشته "زمان پیشنهادی 13 دقیقه" شما اون رو تو 10 دقیقه حلش کنید و زمان رو روندش کنید تا بهتر بتونین کنترلش کنید.وقتی آخر یه درس نرسیدیم ولی وقتش تموم شده بقیه سوال ها رو ول کنید.
...I dont know wat to Do... n even if i do... nothin changes
...Im Confused... Scared... So scared of the future ahead of me
!! Ya wat i have never been
!! is it my fault? well maybe ya... because im not Ordinary
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مقاله کامل جمع بندي مطالعه كنكور + پاسخ یه سوالات متداول داوطلبان M@h$A 0 820 31-01-2012، 08:15 PM
آخرین ارسال: M@h$A
  حس هاى كنكورى در حوالى كنكور!! M@h$A 0 392 22-01-2012، 11:07 PM
آخرین ارسال: M@h$A
  قواعد پنج‌گانه موفقيت در كنكور M@h$A 0 392 22-01-2012، 11:07 PM
آخرین ارسال: M@h$A
  چند احتمال كليدي در مورد تست هاي كنكور نوید خزدوز 0 966 11-12-2011، 11:27 PM
آخرین ارسال: نوید خزدوز
  روانشناسی كنكور نوید خزدوز 0 473 11-12-2011، 11:20 PM
آخرین ارسال: نوید خزدوز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان