امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۱۳ راه استفاده مفید رفتاری در مصاحبه شغلی
#1
افزایش مهارت زبان بدن شما می‌تواند تفاوت چشمگیری در مهارت‌های مردمی،
جذابیت و خلق و خوی کلی شما بوجود آورد به این طریق در مصاحبه با انگیزه
تر به نظر خواهید رسید.

در ابتدا برای تغییر زبان بدن باید نسبت به آن هوشیار باشید. به طرز
نشستن، ایستادن و چگونگی بکارگیری دست‌ها و پاهایتان و آنچه که در هنگام
مصاحبه با فردی انجام می‌دهید دقت داشته باشید.

۱٫ پاها و دستانتان را به حالت ضربدری قرار ندهید

احتمالاً شنیده اید که نباید دست به سینه بایستید چرا که ممکن است از
شما ظاهری تدافعی یا محافظه کار ارائه دهد. این مساله در مورد پاهایتان
نیز صدق می‌کند پس پاها و دستهایتان را ضربدری نگذارید.

۲٫ ارتباط چشمی‌داشته باشید اما خیره نشوید

در میان افرادی که مخاطب شما هستند با همه آنها ارتباط چشمی‌داشته
باشید تا رابطه بهتری را بوجود آورده و متوجه شوید که ایا آنها به
صحبت‌های شما گوش می‌دهند یا نه؟ البته برقرار کردن بیش از حد تماس
چشمی‌ممکن است باعث ناراحتی افراد شود.

۳٫ هنگامی‌که دیگران مشغول صحبت هستند، سرتان را به نشانه تأیید تکان دهید

هرچند دقیقه یکبار سرتان را به نشانه تایید حرکت داده تا نشان دهید که
به سخنان طرف مقابل گوش می‌دهید. اما مواظب باشید که در انجام آن زیاده
روی نکنید.

۴٫خم نشوید، صاف بنشینید

اما در یک حالت آرام، نه به صورت هیجان زده.

۵٫ کمی‌به سمت جلو متمایل شوید، البته نه خیلی زیاد

اگر قصد دارید که علاقمندیتان را به سخنان طرف مقابل نشان دهید، به طرف
او کمی‌متمایل شوید. در صورتی که می‌خواهید نشان دهید که دارای اعتماد به
نفس بوده و آرامش دارید کمی‌به سمت عقب متمایل شوید.

۶٫ لبخند بزنید

۷٫ به صورتتان دست نزنید

این حالت ممکن است موجب شود که دستپاچه به نظر برسید و برای مخاطبانتان ایجاد حواس پرتی می‌کند.

۸٫ سرتان را بالا نگه دارید

چشمانتان را به زمین ندوزید. این حالت باعث می‌شود که شما نامطمئن یا
کمی‌ناکام جلوه کنید. سر خود را به سمت بالا و صاف قرار داده و چشم‌هایتان
را در مقابل افق نگه دارید.

۹٫ حرکاتتان را کمی‌آرامتر کنید

۱۰٫ بی‌قراری نکنید

در تمام موقعیت‌ها حرکاتتان را از بی‌نظمی‌رها کنید. سعی کنید آرام باشید و حرکاتتان را کندتر کرده و بر روی آنها تمرکز کنید.

۱۱٫از دستانتان با اطمینان بیشتری استفاده کنید

دستانتان را جهت شرح موضوعی یا بیان اهمیت نکته‌ای که تلاش می‌کنید تا آن را ارائه دهید بکار ببرید.

۱۲٫ به فاصله خیلی نزدیک نایستید

۱۳٫ نگرش مثبت داشته باشید

آخرین نکته این است که دیدگاهی راحت، باز و مثبت داشته باشید. آنچه شما
احساس می‌کنید بر روی زبان بدنتان جاری می‌شود و می‌تواند باعث تفاوت عمده
ای شود. شما قادر خواهید بود که زبان بدنتان را تغییر دهید اما این نیز
همانند تمامی‌عادت‌های جدید زمان بر است.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آشنایی با پرسش‌هایی که هرگز نباید در مصاحبه شغلی پرسید انجمن مخ ها 0 284 09-12-2011، 07:04 PM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها
  ده دقیقه سرنوشت ساز در مصاحبه شغلی انجمن مخ ها 1 560 29-11-2011، 02:15 PM
آخرین ارسال: behzadfars
  آداب مصاحبه شغلی انجمن مخ ها 0 422 17-11-2011، 09:49 PM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها
  سئوالات رایج در مصاحبه‌های شغلی انجمن مخ ها 0 390 17-11-2011، 08:44 PM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها
  آیا درست است که بعضی از مصاحبه‌های شغلی وقت تلف کردن است؟ انجمن مخ ها 0 419 17-11-2011، 08:40 PM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها
  چرا برخی مصاحبه‌های شغلی بد می‌شوند و چگونه می‌توان آنها را درست کرد؟ انجمن مخ ها 0 481 09-11-2011، 11:54 PM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها
  ۱۳ اشتباه رایج در مصاحبه شغلی انجمن مخ ها 0 396 05-11-2011، 03:37 PM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها
  مصاحبه شغلی و استفاده از تجربیات دیگران انجمن مخ ها 0 491 14-09-2011، 01:40 PM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان