امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سئو و مساله بازاریابی موتورهای جستجو
#1
[تصویر:  sem.jpg]
این تکنولوژی با خواندن مشخصات که شامل تگ های Meta ، Title و بسیاری دیگر از تگ ها می شود. این برنامه با جستجوی کلمات مرتبط یا برابر کلمه مورد نظر را پیدا می کند. حال بحث Page Rank مطرح می شود که صفحات به ترتیب مهمی به نامربوطی مرتب می شوند که بستگی به بازدید از آن وب سایت و درصد احتمال شباهت مشخصات صفحه با کلمه جستجو شده دارد. البته باید بگویم شباهت کلمات اهمیت کمتری نسبت به بازدید از وب سایت دارد.
سئو چیست ؟
SEO یا همان سئو  کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. در واقع در یک ترجمه کارشناسی و ریز بینانه باید بیان کرد سئو یعنی طراحی صفحات وب به گونه ایی که دلخواه موتورهای جستجو باشند.
امروزه خواه ناخواه یکی از راه های رسیدن به یک رتبه خوب برای هر سایتی تسط بر الگوریتم های مورد استفاده در موتورهای جستجو می باشد. الگوریتم ها و یا می توان به زبان ساده تر و تا حدودی مبتدی گرایانه؛ ترفندهای صفحات وب.زیرا بسیاری از کاربران اینترنت نتایج مورد نظر خود را از طریق همین موتورهای جستجو به دست می آورند.
اشتباه نشود، منظور از ترفندهای صفحات وب،اشاره به معنی مستقیم ترفند، مانند ترفندهای ویندوز ندارد. منظور از ترفند، پیاده سازی و رعایت یک سری اصول، قواعد و قوانین در طراحی می باشد که منجر به توجه بیشتر موتورهای جستجو به سایت شما می شود.
در واقع شما با بهینه سازی صفحات وب سایت خود می توانید ورودی های خود از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را بالا ببرید.
این بسیار مهم است که سایت شما برای یک کلمه خاص مانند ” دامنه ” در موتور جستجوی قدرمتندی مانند گوگل در چندمین صفحه و یا حتی در ابعاد وسیع تر؛ در چندمین نتیجه ظاهر شود.
هر چه سئوی سایت شما قوی تر و کارآمدتر باشد و در یک بیان کلی صفحات شما بهینه سازی شده باشند موتورهای جستجو در مواجهه با کلمات گوناگون سایت شما را دارای ارزش و اعتبار بیشتر می کنند.
بنابراین اگر شما از همان ابتدای کار از متخصصین این امر بخواهید که سئو را برای وب سایت شما مدنظر قرار دهند این خیلی بیشتر به نفع شما خواهد بود.پس با خواندن مقاله سئو چیست فهمیدیم که گوگل از تکنولوژی Spider Search استفاده می کند. حال SEO چیست؟ SEO مخفف کلمه Search Engine Optimize است و به معنی بهبود موتور جستجوگر است. گفتیم که در یک صفحه گوگل محتوای تگ های meta و title و غیره را پیدا می کند. به استفاده درست از این تگ ها SEO گفته می شود. حال چه طور درست از این تگ ها استفاده کنیم را در ده نکته استفاده از SEO خواهم گفت
ده نکته استفاده از SEO:
نکته #1: استفاده از بهترین کلمات کلیدی: اگر CMS شما قابلیت گذاشتن کلمات کلیدی برای مطلب را دارد حتما از کلمات کلیدی مرتبط با مطلب خود استفاده کنید. مثلا اگر مطلبی راجع به بازی Call of Duty 6 Black Ops نوشته اید بهتر است از کلمات زیر استفاده کنید:
Call of Duty : Black Ops : Version 6 : Game : بازی : ندای وظیفه : نسخه جدید call of duty : دانلود نسخه جدید
ولی استفاده از کلمات زیر باعث گمراه شدن موتور جستجوگر می شود:

لینک بیلدینگ (Link Building)

لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکارهای جهت دریافت لینک از دیگر سایت‌ها است. لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی به شمار می‌رود. یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است. به عنوان مثال هر کسی دوست دارد می تواند این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بدهد، درواقع با این‌کار به موتورهای جستجو می‌گویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفید است. از روش‌های دیگر میتوان موارد زیر را نام برد :
  • وبلاگ نویسی
  • کامنت گذاری در سایت‌ها
  • ارسال پست در انجمن‌ها
  • ثبت سایت در دایرکتوری‌
  • شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ
  • و…

«سئو» توانایی انواع جستجو را دارد، از جمله: جستجوی تصاویر، مکانی، جستجوی ویدئو، جستجوی علمی، جستجوی خبری و صنعت خاص در رأس موتور جستجو هستند.
به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کارکردن موتورهای جستجو و اینکه چه چیزی جستجو می‌شود، رسیدگی می‌کند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. بهینه‌سازی وب سایت شامل توسعه مطالب موجود در خود سایت و اچ‌تی‌ام‌ال و برنامه‌نویسی مربوط به هر دو و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیتهای نمایه سازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده و یا لینک‌های ورودی، از دیگر تاکتیک‌های جستجوگرها است. در کل «سئو» به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است.
تکنیک‌های کلاه سفید در مقابل تکنیک‌های کلاه سیاه
تکنیک‌های سئو می‌توانند به دو گروه عمده طبقه‌بندی شوند: تکنیک‌هایی که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از یک طراحی خوب توصیه می‌کنند، و تکنیک‌هایی که مورد تأیید موتورهای جستجو نیست. موتورهای جستجو تلاش می‌کنند که اثر دسته دوم را کاهش دهند هرز آگهی‌ها از آن جمله هستند. مفسران صنعتی و شاغلانی که از این تکنیک‌های سئو استفاده می‌کنند، آنها را به سئو کلاه سفید یا کلاه سیاه طبقه‌بندی کرده‌اند. تکنیک‌های کلاه سفید تمایل به تولید نتایجی دارند که مدت زمان زیادی برقرار هستند، در حالیکه تکنیک‌های کلاه سیاه پیش بینی می‌کنند که وب سایت‌های آنها در نهایت ممکن است بطور موقت یا دائم توقف گردد؛ هنگامی که موتورهای جستجو سر از کارشان درآورند. یک تکنیک سئو کلاه سفید تلقی می‌شود، اگر از دستور العمل‌های موجود جستجو پیروی کرده و فریبی در کارش نباشد. از آنجاییکه دستورالعمل‌های موتور جستجو به عنوان مجموعه‌ای از قوانین نوشته نشده است، این یک تمایز مهم و قابل توجه است.
تکنیک سئو کلاه سفید تنها دربارهٔ تبعیت از دستورالعمل‌ها نیست، اما در مورد حصول اطمینان از این امر است که محتوایی که یک موتور جستجو ایندکس کرده و سپس رتبه‌بندی می‌کند، مشابه همان محتوایی باشد که یک کاربر خواهد دید. مشاوره کلاه سفید در مجموع جهت ایجاد محتوا برای کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، نه برای موتورهای جستجو. سپس، آن محتوا به جای تلاش جهت تحریک نمودن الگوریتم و فریب دادن آن از اهداف مورد نظر خود، به سادگی در دسترس عنکبوت‌ها قرار می‌گیرد. تکنیک‌های کلاه سفید در بسیاری جهات شبیه توسعه وب هستند که در دسترس بودن را ارتقاء می‌دهد؛ هرچند که این دو یکسان نیستند.
تکنیک‌های سئو کلاه سیاه تلاش می‌کنند تا رتبه‌بندی را از طریق فریب از روش‌ها و راه‌هایی که مورد تأیید موتور جستجو نیست، بهبود دهند. یک تکنیک کلاه سیاه از متن پنهان شده به عنوان متن رنگ آمیز شده مشابه با پس زمینه یک div نامرئی، یا بعنوان متنی در خارج از صفحه نمایش استفاده می‌کنند. تکنیک دیگر، تکنیکی موسوم به کلاکینگ است که بسته به اینکه یک صفحه توسط بازدید کننده انسانی فراخوانی شود یا توسط یک موتور جستجو، صفحه متفاوتی را بدست می‌دهد.
دسته دیگری که گاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سئو کلاه خاکستری است. این تکنیک بین کلاه سفید و سیاه است که از روش‌هایی استفاده می‌کند که از مجازات سایت جلوگیری می‌کند، اما با این وجود، بهترین محتوا را برای کاربر مهیا نکرده و ترجیحاً روی بهبود رتبه‌بندی‌های موتور جستجو تمرکز می‌کند.
موتورهای جستجو ممکن است سایت‌هایی را که از روش‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنند را جریمه کنند، که این امر از طریق کاهش دادن رتبه آنها، یا حذف کردن لیست‌های آنها از دیتابیس‌های خود و یا همه موارد می‌تواند صورت گیرد. چنین مجازات‌هایی می‌توانند بطور خودکار توسط الگوریتم‌های موتور جستجو یا از طریق بازنگری دستی سایت صورت پذیرد. یک نمونه، حذف ریکو و بی‌ام‌دبلیو از گوگل در فوریه ۲۰۰۶ به دلیل استفاده از شیوه‌های فریبنده بود. با این حال، هر دو کمپانی به سرعت عذرخواهی کرده و با اصلاح نمودن صفحات متخلف، به لیست گوگل بازگشتند. ویکی پدیا
بهینه‌سازی و بازاریابی موتورهای جستجو (SEO/SEM)

امروزه بازاریابی موتورهای جستجو و اینترنتی اساسی ترین رکن هر تجارت و ستون موفقیت می باشد. به همین دلیل امروزه مدیران ارشد و صاحبان موسسات و شرکتها توجه ویژه ای به جذب مدیران بازاریابی خوب و کارآمد دارند. رقابت نزدیک بین عرضه کنندگان و تلاش بیشتر برای دریافت سهم خود از بازار مصرف نیز باعث تمرکز بیشتر روی بازاریابی گردیده است.بازاریابی هدفمند از رویکردهای دنیای بازاریابی امروزه می باشد. در بازاریابی هدفمند قسمت خاصی از مصرف کننده به عنوان مصرف کننده مورد نظر و نیارهای آنها به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. سپس با استفاده از ابزارهای بازاریابی برای این مصرف کنندگان و جذب آنها اقدامات بازاریابی صورت می گیرد.در دنیای دیجیتال و بازاریابی الکترونیکی نیز از این روش با استراتژیهای مختلفی استفاده می شود. در تبلیغات اینترنت که شامل پی پی سی ها، بنرهای اینترنتی و سایر تبلیغات در سایتهای دیگر می گردد، نیز بدین ترتیب عمل می گردد. شما وقتی قصد استفاده از بنر برای تبلیغات خود را دارید ابتدا بایستی بازدید کنندگان هدف خود را شناسایی کرده سپس برای آنها متن و تبلیغات خود را استفاده نمایید. رفتار شناسی، شناخت بازار و .... نیز از نکاتی است که که برای انتخاب بازدید کننده هدف و تبلیغات در اینترنت باید مورد توجه قرار گیرد. پس از مشخص نمودن بازدید کننده هدف ، بایستی محل مورد نظر را برای آنها آماده کنید. یعنی سایت شما باید دارای صفحه یا صفحاتی باشد که برای بازدید کننده مورد نظر مفید باشد. البته این موارد همه بستگی به نوع فعالیت سایت دارد. نحوه کار برای یک سایت فروشگاه با یک سایت خدماتی کاملا متفاوت است و هر کدام استراتژی های خاص خود را می طلبند. بنا براین آماده کردن یک صفحه با اطلاعات جامع و مناسب برای بازدیدکنندگان بسیار مهم است. نوع نوشتن متن بایستی طوری باشد که بازدید کننده هدف شما به آن احساس تعلق کند. برای مثال شما برای فروش یک اسباب بازی در سایت نیاز به استفاده از عکسهای جذاب و یا انیمیشن به صورت فلش دارید اما در یک سایت خدماتی که برای استفاده از اخبار و اطلاعات طراحی شده متن شما و بروز بودن و پیشرو بودن شما حرف اول را می زند.پس از آماده کردن صفحه شما که از آن به صفحه هدف یا فرود (landing page) یاد می کنیم، حال بایستی با استفاده از متنی قوی و مناسب و شعارهای تبلیغاتی مناسب توجه بازدید کننده را جلب و آنان را برای ورود به سایت خود متقاعد نمایید. توجه داشته باشید که در نوشتن متنهای تبلیغاتی اغراق نکنید و همواره با نوشتن حقیقت و به دور از متنهای کاذب، اعتماد بازدید کنندگان را جلب نمایید. توجه داشته باشید که بازاریابی هدفمند بر خلاف بازاریابی که به طور عمومی انجام می شود هر چه دقیق تر باشد، دارای بازدهی بیشتری است. شما در این بازاریابی روی افراد خاص، صنعت خاص، یا یک نوع محصول خاص تمرکز کرده و استراتژی خود را بر آن مبنا قرار خواهید داد. در مقاله های بعدی به طور تخصصی تر به انواع و راهکارهای مناسب بازاریابی هدفمند همانند کار با پی پی سی ها، بازاریابی از طریق ارسال ایمیل و .... خواهم پرداخت.
چگونه بازاریابی موتورهای جستجو را تخصصی و بی نقص انجام
ترتیب انجام اعمال بهینه سازی صفحات وب
آیا در بدست آوردن یک رتبه خوب در یاهو با مشکل مواجه هستید ؟ آیا گیج شده اید که چرا نمیتوانید سایت خود را در AOL پیدا کنید ؟ فرق نمیکند که یک تازه وارد به دنیای بازاریابی آنلاین هستید یا یک حرفه ای، این سوالات ممکن است در هر حالی شما را به فکر وادارد. این اتفاق همیشه به خاطر کم کاری و یا ندانستن نیست بلکه یک اشتباه ساده و قابل جبران در قدم برداشتن فرد به سمت بازاریابی است.
اعمال کردن تکنیکهای بهینه سازی و بازاریابی موتورهای جستجو
ترتیب اینکه کدام تکنیکهای بهینه سازی اول اعمال شود در جایگیری و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو بسیار تایین کننده است. یک پروسه منطقی وجود دارد که طی آن این تکنیکها به سایتها اعمال شوند. ترتیب زیر میتواند کمک خوبی باشد :
کلماتی که میخواهید به ازای آنها سایت را بهینه کنید را بیابید.
آن کلمات را در تیتر سایت بکار ببرید.
آن کلمات را در متون خود نیز استفاده کنید .
از تگ ALT و متون پشتیبانی کننده در آنها غافل نشوید.متا تگهای پر معنا و مفهوم که هم سو با فعالیتهای سایتتان باشد استفاده کنید.قدمهایی که در بالا به نظرتان رسید تقریبا جهانی هستند و در همه جای دنیا اعمال میشوند. با این حال تغییراتی و ریزه کاری هایی به آنها اضافه و کم میشود خصوصا هنگامی که با سایتها و موتورهای جستجوی مختلف رو برو میشویم. یک راه خوب برای اینکه از تکنیکهای خود مطمئن باشیم اینست که برای هر موتور جستجوی خاص صفحات خاصی را در نظر بگیریم. در حالی که محتوییات شما بروی رتبه شما بسیار تاثیر گذار است ، موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل ، آلتاویستا و یا اینکتامی هنگام ایندکس کردن سایت شما الگوریتمهای مختلفی را در این راستا بکار می گیرند. با دانستن این فاکتورها و بهینه سازی بر اساس آنها شما میتوانید رتبه های بالایی در موتورهای جستجوی مختلف بدست آورید.
با فکر به انتهای کار ، حرکتتان را آغاز کنید
اینجا یک سوال چند جوابی است تا شما را کمی به فکر وادارد.
برای اینکه به رتبه بندی مناسبی در AOL برسید کدامیک از کارهای زیر را باید انجام دهید ؟سایتتان را برای بازبینی به موتور جستجوی AOL معرفی کنید ؟صبر کنید تا اسپایدر آن برای ویزیت سایت شما سر و کله اش پیدا شود ؟
سایتتان را به گوگل معرفی کنید ؟
اکثر شما متوجه شدید که سومی پاسخ درست است. زیرا که گوگل جوابهای AOL را فراهم میکند. با آنکه موتور جستجوی AOL ادعا دارد که نتایج موتور جستجو شان توسط گوگل کاملتر می شود ولی حداقل صفحه اول و دوم این دو موتور جستجو مانند یکدیگر هستند.
معرفی سایت
آخرین ولی با اهمیت ، قسمت معرفی کردن سایت به موتورهای جستجو است. بارهای بسیار شنیده شده که کسی از دوست خود می پرسد که " منم مثل تو سایت خودم به موتورهای جستجو معرفی کردم ، پس چرا سایت من مثل سایت تو رتبه ای ندارد ؟ " واضح است که نقص کار در رعایت نکردن سلسله مراتب است. آنهایی که به عنوان اولین قدم سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی می کنند ، موفقیت بسیار محدودی دارند.معرفی سایت قبل از بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو شبیه به این است که در مسابقات موتور سواری با دوچرخه شرکت کنید ! با تمام احترامی که برای طراحان صفحات وب قائل هستیم ، اکثر آنها هنگامی که به بهینه سازی صفحات وب می رسد ، نمی توانند کار زیادی انجام دهند و کمک قابل ملاحظه ای بکنند. بطور کلی آنها سعی می کنند آنچه را که صاحب سایت میخواهد طراحی کنند و ایده پشت سایت را پیاده کنند و این در حالی است که بازاریابی موتورهای جستجو و یا بهینه سازی آنها مربوط به سایتهای ساخته شده مربوط می شود. اگر کسی را برای بهینه سازی صفحات وب استخدام می کنید یا قرار دادی می بندید باید کسی باشد که بطور کامل و مفصل با تیم طراحی و برنامه نویسی شما کار کند و مطمئن شود که تکنیکهای لازم در ساختار سایت شما بکار رفته است. این رابطه مانند رابطه آرشیتکت و سازنده ساختمان است که بدون این همکاری خروجی و نتیجه لذت بخشی در کار نخواهد بود.اگر موارد فوق را انجام دادید و موفق نشدید ، چندین بار دیگر امتحان کنید. بهینه سازی صفحات وب احتیاج به صبر بسیار دارد. تغییر دهید و منتظر شوید تا در موتورهای جستجو تغییرات خود را نشان دهند. اگر بازهم موفق نشدید یک متخصص استخدام کنید تا به شما مشاوره بدهد و اشکالهای شما را به شما نشان دهد. گاهی یک متخصص می تواند راههای میانبر خوبی را پیشنهاد کند و از اشتباهات بزرگ نجات دهد.
بازاریابی تنها از طریق موتور جستجو
ترافیک موتور جستجو هدف برتر است به این دلیل که خریداران بالقوه ای که پیشنهادات B۲B شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند در حال جستجوی محصولات و خدمات شما برای خودشان هستند بنابراین آنها در انتظار شنیدن پیام بازاریابی شما هستند شما نمی توانید شرایط را بیش از این پیش بینی کنید.دلایل متفاوت بودن بازاریابی بوسیله موتور جستجو با سایر روشهای تبلیغات (بازاریابی از طریق تبلیغات) به شرح زیر است :
۱- غیر ادارادی : بازاریابی جستجو یک ابزار بازار یابی غیر ارادی است بیشترین تبلیغات چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین مشتریان را گمراه می سازد اگر چه کاربر برای گرفتن اطلاعات به یک وب سایت مراجعه می کند بدون هیچگونه مقدمه ای و به صورت ارادی روی یک بنر کلیک می کند
روزنامه می خوانید ؟ تبلیغات باعث ادامه دار بودن مقالات صفحات بعدی میشود. با بازاریابی موتور جستجو ، کاربر فعالانه محصولات ،خدمات و اطلاعات شما را جستجو می کند آن تبلیغات و مقالات سبب می شوند که کاربر با ذوق و شوق به سایت شما وارد شود .
ـ ارادی : بازارایابی جستجو نتیجه رفتار واقعی کاربر است .
بازدید کنندگان شما از طریق موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی به صورت ارادی روی لیست شما بیشتر از سایر رقبا کلیک می کنند بدین معنی که آنها برای مرور پیشنهادات شما تحریک شده اند .
چگونه بازدهی سرمایه خوب می شود ؟ چقدر بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو برای B۲B موثر است ؟نقاط کلیدی برای بررسی در خصوص بهینه سازی موتور جستجو و طرح بازاریابی B۲B چه هستند ؟
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان