امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خطاهای رایج در طراحی فروشگاه ساز
#1
[تصویر:  393.jpg]

خطاها رایج فروشگاه سازها در زمینه کاربرپسند بودن

در حال حاضر فروشگاه ساز ها در دنیای تجارت آنلاین خیلی پیشرفت کرده اند. بازاریاب ها در حال تبلیغ برای تجارت الکترونیک به مشتری ها هستند و به این طریق به مشتری ها هم کمک بزرگی می شود تا بتوانند آسانتر  کالاهایی را  که لازم دارند را خریداری نمایند. از طرف دیگر هم در این تبلیغ ها، کاربرها با انتخاب هایی که پیش رویشان قرار می گیرد گیج می شوند و رقابت سختی بین شرکت های فروشنده صورت می گیرد و این شرکت ها هم مجبور می گردند از فروشنده های با تجربه بهره بگیرند تا در میانه راه کم نیاورند. اما برخی مواقع این شرکت ها به خطا اعمالی انجام می دهند که باعث می شود کاربر حس خوبی نسبت به آنها نداشته باشد و هنگامی در فروشگاه ساز آنها هستند تجربه های دلپذیری نداشته باشندد، در نتیجه کاربرها بعد از اینکه وارد سایت این شرکت ها می شوند، خیلی زود دوباره از آن خارج می گردند. این خطاها خیلی هم عجیب غریب نمی باشندد و فقط با کمی دقت قابل اصلاح هستند.

اگر شما هم اینگونه خطاهای دارید نگران نباشید، می توانید هم اکنون آنها را برطرف کنید. غالبا مشتری ها همین که مشاهده کنندد کیفیت سایت شما پایین است یا عضویت در آن خیلی سخت و وقت گیر می باشد یا نظیرا دکمه های آن کار نمی کنندد بلافاصله صفحه رو می بندند. البته هیچ سایتی بی نقص نمی باشد. حتی اگر ساده ترین پلتفرم را انتخاب کنید، باز هم یک سری خطاهای غیر قابل پیش بینی برای سایت شما رخ خواهد داد. اما یکسری قضایا نیز می باشندد که به سادگی می شود از آنها خودداری نمود.

اگر بتوانید قضایایی را که مشتری بر روی آن حساس است را بیابید، بیشتر راه را هموار کرده اید. بعد از آن تنها کاری که می ماند آن است که از آن قضایا خودداری کنید و راه صحیح را طی کنید. 

[تصویر:  Common-Usability-Mistakes-To-Avoid-in-We...00x630.jpg]

عرضه اطلاعات کم درباره هر کالا در فروشگاه ساز 

کاربرها غالبا سایت هایی که به طور روشن نوشته شده اند و سر راست اصل مطلب را مطرح کرده اند را ترجیح می دهند. اگر در اختیار کاربر اطلاعات کافی نگذارید، از پورتال ساز شما بیرون می روند. به ویژه اطلاعاتی که درباره کالاها هستند خیلی اهمیت دارند که واضح و کافی نوشته شوند. اگر به خریدار درباره کالاها توضیح کامل ندهید، سایت شما در دنیای مجازی اینترنتی عقب می ماند و فراموش می گردد. به مشتری کمک کنید تا بتواند یک خرید خوب داشته باشد. نظیرا درباره دیتایل کالا توضیح بدهید، منظور از دیتایل، اطلاعات کامل اس نظیر خصوصیات، برتری ها، مواد شکل دهنده و اندازه ها. با مشتری روراست باشید تا اعتماد آنها را جلب کنید. هنگامی درباره همه چیز به آنها اطلاعات بدهید می توانند ببینند که این کالا مطابق خواسته های آنها می باشد یا نه و سپس خریدشان را انجام بدهند.

مجبور نیستید اطلاعات خیلی فنی در اختیار مشتری بگذارید، چون اینگونه اطلاعات برای کاربرها هم اهمیتی ندارد. اما در عوض اطلاعات را با راهی جذاب به مشتری ارائه بدهید تا کاربر به خرید کردن مشتاق شود. قانع شان نمایید که این کالا همانی است که آنها به دنبالش می باشند.

 

عرضه نکردن ویدئو برای کالاها در فروشگاه ساز

شاید برخی ها اشتباها فکر کنند سایت شان خیلی کاربر پسند است و کاملا بازدیدکنندها رو درگیر می نماید. اگر شما هم اینگونه فکر می کنید بهتر است دیگر این طرز فکر  را به گوشه ای بنهید و دوباره صفحه های سایت خودر ا ارزیابی کنید. این بار از دید کاربر به طراحی سایت خود نگاه کنید. به نظرتان مشتری را در خود نگه می دارد؟ کجای صفحه های سایت شما گیراست؟ ویدئویی هم در صفحه های موجود است؟ از ویدئو ها غافل نشوید به این دلیل که نقش محوری در سایت دارند و حتما باید جز استراتژی بازاریابی خود ویدئو را هم لحاظ کنید. هنگامی ویدئو داشته باشید، کاربر بیشتر در سایت شما می ماند تا ویدئو را هم تماشا کند. طی یک تحقیق به عمل آمده، به طور میانگین هر کاربر فقط 6 ثانیه در هر سایت می ماند. اما اگر کاربرپسند بودن سایت شما خوب باشد می توانید کاری کنید که کاربر مدت زمان خیلی زیادی را در سایت شما مشغول باشد و اگر چنین هدفی دارید باید که ویدئو ها را جدی بگیرید.

 

سرویس دهی بد به مشتری

کاربرپسند بودن فقط به کالاها و سبد خرید محدود نمی شود. خریدار غالبا قبل از اینکه تصمیم بگیرد چه چیزی را خریداری کند، در صفحه های دیگر سایت هم گردشی می کند. به عنوان نمونه صفحه امکان بازگشت کالا، نحوه ارسال کالاها، هزینه ها و خدمات مشتری خیلی مهم هستند و اگر ناقص باشند یا مشکلاتی داشته باشند احتمال دارد مشتری را از دست بدهید. اگر صفحه های مربوطه را در سایت قرار ندهید، مشتری تحت تاثیر حرفهای دیگران قرار گرفته و به سایت های رقیب های شما مراجعه خواهند کرد. یک صفحه پشتیبانی برای مشتری های خود درست کنید که کاربرها را تحت تأثیر پشتیبانی قوی سایت قرار بدهید و در چشم مشتری یه شرکت معتبر قابل اعتماد دیده شوید.

[تصویر:  AAEAAQAAAAAAAAlUAAAAJGZhNGZmNTQ0LTNjOGEt...ZGFhZg.jpg]

تصاویر ضعیف از کالاهای فروشگاه ساز

امروزه وضوح تصاویر و طراحی های بصری پیشرفت زیادی کردند و حتی طراحی های واکنشی برای تصاویر هم عمل می کند و می توانید سایت رو با هر اندازه صفحه نمایشی منطبق کنید. این تغییرات، مفهوم سایت را برای طراحان تغییر داده و دیگر طراحان هم از تصاویر با وضوح بالا برای سایت های تجاری استفاده می کنند. هرچند هنوز هم سایت هایی موجود هستند که برای کالاهای خود عکس بزرگ به کار نمی برند و از تصاویر کم کیفیت استفاده می کنند. که نتیجش پایین آمدن کاربرپسندی فروشگاه ساز شما می شود. 
با گذاشتن تصاویر بزرگ کالاها، به مشتری ها این حس را بدهید که گویی در مغازه خرید می کنند. اگر کاربرها بتوانند کالا را بزرگ تر مشاهده کنند حس بهتری از آن کالا پیدا می کنند، به ویژه اگر با اطلاعات دیگر ای درباره کالا همراه بشود، دیگر باعث نهایی شدن خریدشان می شود.

مخفی بودن جزییان تماس فروشگاه ساز شما 

مشتری ها می خواهند در پلتفرم واقعی و در زمان واقعی با شرکت شما معامله داشته باشند. هر زمانی که مشتری اطلاعات کارت بانکی خود را به شما بدهد، یعنی تمایل دارد با یک شرکت واقعی معامله می کند یا نه. مشتری می خواهد شما با وی روراست باشید و اگر مشکلی پیش بیاید، شما به وی کمک کنید، یک نفر واقعی نه به صورت مجازی. اگر اطلاعات تماس شما در سایت مخفی شده باشد، مشتری به شما اعتماد نخواهد کرد و به احتمال زیاد دیگر از شما خرید نخواهد کرد. پس برای اینکه اینگونه مشکلاتی پیش نیاید، اطلاعات تماس خود را در جایی قرار دهید که مشتری راحت بتواند آنها را پیدا کند. بهترین محل به نظر من هدر بالای صفحه است، یا در فوتر پایین صفحه هم بد نیست. 

اگر می توانید چند راه ارتباطی به مشتری بدهید. اگر مشتری فرم تماس، آدرس ایمیل، شماره تلفن و سایر راهها را در سایت شما ببینید قطعا اعتماد وی جلب می شود. توجه داشته باشید که هرچه محصولاتی که به فروش می رسانید گران تر باشند بایست اطلاعات جزئی تری برای تماس مشتری در نظر بگیرید.

روند خرید و پرداخت دراز و وقت گیر

هرچه مراحل افزودن کالا و پرداخت خسته کننده تر باشند، احتمال اینکه مشتری را از دست بدهید بیشتر می شود. اگر می خواهید روند خرید سایت شما عالی و بی نقص باشد باید همه این کارهای در یک صفحه انجام بشود، یعنی بررسی سفارش، ارائه صورتحساب و نهایی کردن سفارش. حتی گاهی همان یک صفحه هم برای مشتری ها دشوار و گیج کننده می شود که باید تسهیل شود.

مجبور نمودن به ایجاد حساب کاربری

پیش از خرید مشتری ها را مجبور نکنید در سایت شما عضو شوند، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که مشتری قانع شود تا از شما خرید کند. پس مانع وی نشوید و به وی گیر ندهید. بهترین راه این است که بعد از اینکه مشتری خرید کرد، از وی اطلاعات عضویت بگیرید و برای پیگیری کالای خریداری شده او را عضو سایت خود کنید به هر حال دلیلی منطقی برای کارهای خود جور کنید بی دلیل مزاحم مشتری و کاربر نشوید. 


نبود سئو برای موتورهای جستجو

غالبا مشتری ها از موتورهای جستجو برای کارهایشان استفاده می کنند تا چیزی که دنبالش هستند را بیابند. بنابراین روی سئو سایت و بهینه سازی سایت خود کار کنید و واژه کلیدی خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید تا دسترسی به شما راحت تر شود. حواستان جمع باشد که به نرم افزار تجارت الکترونیکی مورد استفاده تان  افزونه ها یا صفحه موتور جستجو ی خوبی داشته باشد تا عملکردش بهتر بشود.

انتخاب های ارسال محدود: انتخاب های متعددی را پیش پای مشتری بگذارید و راه های ارتباطی خود را با وی بیشتر کنید. تنها به کی بسنده نکنید.

طراحی ضعیف برای سبد خرید: سبد خرید یکی از مهمترین قسمت ها برای فروشگاه ساز شماست پس سعی کنید بهترین طراحی را برای این قسمت داشته باشید هر چه می توانید این قسمت را راحت تر و خوشایند کشتری طراحی نمایید.

نبودن کالاهای فرعی یا مرتبط برای یک محصول: پلتفرمی انتخاب کنید که به شما این امکان را بدهد تا محصولات مشابه را به نمایش بگذارید به این نحو شما خریدار را ترغیب می کنید دنبال بقیه محصولات شما نیز برود و زمان زیادی را در فروشگاه ساز شما سپری کند. 


شفاف نبودن مسیریابی طراحی سایت

دسته بندی و گروه بندی محصولات خود را با نظمی منطقی و دقیق انجام دهید و مسریابی واضحی به آنها در نظر بگیرید. 

معین نکردن هزینه ارسال: همه هزینه هایی را که مشتری پرداخت خواهد کرد را در همان ابتدا به مشتری بگویید هزینه های اضافی را به مرحله آخر نگذارید. 

 
بیان نکردن قوانین فروشگاه ساز

یک صفحه با نام FAQs یا یک قسمت جدا در سایت شما برای بیان قوانین در نظر بگیرید. اگر قوانین فروشگاه ساز شما روشن باشد از خیلی از مشکلات احتمالی جلوگیری کردید.

ریسپانسیو نبودن طراحی سایت
سئو نبودن کسب و کار و فروشگاه ساز شما برای موبایل ها و سایر دستگاه ها می تواند مشتری را فراری بدهد موتور جستجوگر گوگل نیز رتبه سایت هایی را که ریسپانسیو نمی باشند را پایین می آورد. پس کسب و کارتان را در موبایل ها نیز بسط بدهید.

فعال نبودن در شبکه های اجتماعی 


کپی کردن توضیحات انبار

توضیحات محصول و خدمات را خودتان با سلیقه خودتان بنویسید و از کپی کردن آن از جاهای دیگر خودداری کنید. 

اهمیت ندادن به امنیت طراحی سایت

بیشتر سایت های تجارت الکترونیک قادر نیستند امنیت مشتری های خود را تأمین کنند، و هیج چیزی در سایت آنها نیست که به مشتری اطمینان بدهد که امنیت اطلاعات سایت با HTTPS حفظ میشود. اگر یک مدرک امنیت دیجیتالی داشته باشید سایت شما معتبرتر میشود و اگر ارتباطات شما نیز رمزنگاری باشد از نظر امنیت اطلاعات شخصی خیلی مفید است. 

ساخت فروشگاه ساز و طراحی سایت فروشگاهی و تبدیل شدن به سایت محبوب کاربرها به کاربرپسند بودن وابسته اس. هر چقدر تجربه بهتری از سایت شما نصیب کاربرها شود، بیشتر به سوی سایت شما کشیده خواهند شد. طراحی خلاقانه را از یاد نبرید، مسئله مهم این است که اطلاعات درست و واضحی راجع به محصولات و خدمات خود به مشتری بدهید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان