امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
“ایمیل مارکتینگ” یا “بازاریابی ایمیلی” چیست و چگونه انجام می شود
#1
کم و بیش در کنفرانس های مختلف، کتاب های گوناگون، و وب سایت های بازاریابی و بسیاری از جاهای دیگر نام “ایمیل مارکتینگ” یا “Email Marketing” یا “بازاریابی ایمیلی” را شنیده اید.
این طور به نظر می رسد که ایمیل مارکتینگ مهم تر از آن بود که فکر می کردید و ظاهرا یکی از موثرترین قدم هایی ست که باید برای توسعه ی کسب و کارتان بردارید! اما…
  • چرا ایمیل مارکتینگ این قدر مهم است؟
  • چه فوایدی دارد؟
  • در چه زمانی کاربرد دارد؟
  • چگونه یک ایمیل مناسب طراحی کنم؟
اگر این سوالات به جز من برای شما هم پیش آمده پس بیایید تا به سراغ موفق ترین برگزار کنندگان کمپین های ایمیل مارکتینگ در دنیا برویم و سوالاتمان را از آن ها بپرسیم!
۱- ایمیل مارکتینگ دقیقا چیست؟
اگر بخواهیم تعریف ایمیل مارکتینگ را به زبانی ساده بیان کنیم باید بگوییم که هر ایمیلی که محتوای آن به نحوی کالا یا خدمات شما را تبلیغ کند، یک تقاضا برای استخدام و جذب نیرو داشته باشد و یا هر حرکتی در راستای افزایش فروش شرکت تان داشته باشد می تواند در زمره ی ایمیل مارکتینگ قرار بگیرد.
هر زمان که خواستید اعتماد مشتریان تان و یا جلب توجه نسبت به برندتان را مدنظر داشته باشید می توانید بر روی ایمیل مارکتینگ حساب کنید!
۲- ایمیل مارکتینگ چه فواید و کاربردهایی دارد؟
۶ دلیل اصلی که ثابت می کند ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارتان مفید است را از زبان Comm100 بازگو می کنیم:
  1. زمان و انرژی کم: به نسبت سودی که برایتان دارد به تلاش و صرف زمان بسیار کمی نیاز دارد.
  2. شخصی سازی: بر خلاف تلویزیون، تبلیغات چاپی و بسیاری از رسانه های دیگر، شما می توانید ایمیل تان را هر طوری که خواستید، با هر اندازه، شامل هر چیزی و به صورت شخصی سازی شده با هر مخاطبی طراحی و ارسال کنید.
  3. تفکیک مخاطبان: می توانید “مخاطبان یا مشتریان بالقوه” را از “مشتریان فعلی” به راحتی جدا کنید و برای هر کدام برنامه ای جداگانه داشته باشید!
    مشتریان کنونی‌تان را وفادار کنید و مشتریان بالقوه را به خرید تشویق کنید.
    آیا در تلوزیون یا بیلبورد می توانید این کار تفکیک را انجام دهید؟! مسلما نه!
  4. فرکانس بالاتر در ارتباط با مخاطب: ایمیل مارکتینگ، به دلیل این که زمان کمی میگیرد و طراحی آن راحت است می تواند تناوب ارتباط شما را با مشتری زیاد کند.
    مثلا شما با روش های دیگر تبلیغاتی ممکن است بتوانید ماهی یکبار یا هر دو هفته یکبار (با صرف هزینه مالی و زمانی زیاد) با مشتریان و مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید، ولی در ایمیل مارکتینگ این کار را سریعتر، راحت تر و کم هزینه تر انجام می دهید.
  5. اطلاع رسانی: با ایمیل مارکتینگ می توانید یکی از مراحل مهم فروش یعنی ایجاد آگاهی را از محصول یا خدمات یا برندتان به وجود آورید.
  6. پشتیبانی از مشتری: با ایمیل مارکتینگ می توانید وفاداری خود را به مشتری نشان بدهید، می توانید در قالب ایمیل، خدمات پشتیبانی خود را به مشتری ارائه دهید.
۳- در چه زمانی از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟
آمیت داس (Amit Das)، طراح UI و UX در Fab.com می گوید:
نقل قول: زمانی که تعدادی ایمیل از مخاطبان مختلفی از جمله مشتریان، بازدیدکنندگان وب سایت و دیگر اعضای خبرنامه تان دارید می توانید در زمان هایی مانند زیر به مخاطبان خود ایمیل بزنید:
  • سالگرد ها، جشن ها و مناسبت ها (کریسمس، پیروزی تیم فوتبال در جام جهانی، تولد مشتری تان و…)
  • زمانی که یک جشنواره تخفیف دارید (ارسال کد تخفیف به مخاطب)
  • زمانی که محصول یا خدمات جدیدی دارید (به اطلاع مشتری برسانید)
  • زمانی که امکانات جدیدی را به درگاه های ارتباطی تان با مشتری اضافه کرده اید (مثلا یک امکان جدید به اپلیکیشن تان افزوده اید یا در وب سایت تان چت باکسی برای گفتگو و مشاوره دادن به مشتریان مهیا کرده اید)
  • زمانی که مقاله مهمی را در وب سایت تان درج کرده اید.
  • زمانی که احساس می کنید به منظور آموزش راجع به موضوع خاصی باید به مخاطبان تان اطلاع رسانی کنید. (ارسال PDF، ویدیو و…)
  • زمانی که موعد پرداخت مشتری فرارسیده و باید برای مثال قسط ماهیانه اش را بپردازد.
  • زمانی که قرار است در یک نمایشگاه، همایش یا سمینار شرکت یا برگزار کنید. (ارسال دعوت نامه به مخاطب)
  • و هر زمان دیگری که امکاناتی برای آسودگی بیشتر مشتریان تان و یا جذب مشتریان بالقوه فراهم کرده اید می توانید از ایمیل مارکتینگ برای خبر دادن آن به مشتری استفاده کنید.
۴- ده گام برای طراحی ایمیل
خب تا این جای کار تعریف و اهمیت ایمیل مارکتینگ و زمان مناسب برای انجام آن را خواندیم.
اما چگونه یک ایمیل مناسب بسازیم؟
این ۱۰ نکته کوتاه را رعایت کنید تا یک ایمیل موفق و به تعبیر Mailify، “خوشمزه” را تهیه کنید:
  1. عنوان: خیلی مختصر، مفید، مرتبط و بدون استفاده از کلماتی مانند سلام، روز به خیر و..!! ، یک عنوان برای ایمیل تان بنویسید.
  2. لوگو: لوگوی برندتان را در بالای ایمیل قرار دهید.
  3. شماره تماس: درگوشه راست بالای ایمیل، شماره تماس خود را قرار دهید.
  4. زیر عنوان مناسب: برای این که مشتری از موضوع ایمیل اطلاع بیشتری پیدا کند (در انتخاب زیر عنوان خیلی دقت به خرج دهید)
  5. شروع صحبت: همان ابتدا به مخاطب بگویید که چرا این ایمیل را برایش ارسال کرده اید.
  6. متن و تصویر: استفاده از چه متن و چه تصویر نباید بیش از حد باشد؛ تعادل میان عکس و متن را رعایت کنید.
  7. اطلاعات تکمیلی مورد نیاز: هر آن چه که مشتری باید بداند را بگویید (مثلا جزییات قرعه کشی تان یا جزییات صورت حساب مشتری)
  8. مناسب تلفن همراه: دقت کنید که ممکن است که مخاطبتان با تلفن همراهش ایمیل شما را بخواند.
    سعی کنید ایمیلی “واکنش گرا” یا “Responsive” طراحی کنید.
  9. دکمه لغو عضویت یا unsubscribe: یک دکمه لغو عضویت در انتهای ایمیل برای مخاطبتان تدارک ببینید تا اگر تمایلی به دریافت ایمیل ندارند به راحتی بتوانند عضویت خود را لغو کنند.
  10. سرور: ایمیلتان را طوری طراحی کنید که همه سرورهای ارائه دهنده سرویس ایمیل مثل Outlook، Gmail، Yahoo و… بتوانند آن را بخوانند (می دانید که در ایران هنوز هم خیلی ها از Yahoo استفاده می کنند.).
یکی از بهترین منابعی که در آن می توانید تعداد زیادی قالب رایگان برای ایمیل هایتان بیابید وب سایت Mailify می باشد.
برای این کار وارد بخش Free Email Templates از این وب سایت شوید.
پاسخ
#2
یازده راز موفقیت در ایمیل مارکتینگ
December 4, 2014
Mailigen

با استفاده از استراتژیهای توانمند و محتوای مناسب ، مدیریت لیسـت و ارسال بهینه ، ایمیل مارکتـینـگ تان را به بهتـرین نحـو ممکن انجام دهید ایمیـل مارکتینــگ موفق برای محصـــولات خـود جذابیــت ، شهرت و در نهایت ایجاد فروش میکـند. ایمیــل مارکتینگ یکی از ابزارهای مهم برای بازاریابی مدرن است که باعث گستـرش دسترسـی به پیامهـای خود و تعامــل با مخاطبــان میشود. وقتـی که ما از این ابـزار به درستـــی استفــاده کنیم در واقـع از تواناییهـای این تکنیـک خاص استفــاده میکنیم. فروشندگان زمان و هزینه بسیاری برای مدیریت در فروش هزینه مینمایند. ایمیل مارکتینگ فروش و اطلاع رسانی شــما را تسهـیل و تسریع خواهد نمود و شما قادر خواهید بود با شیوه های مفید ، منجــر به افزایش بازدهی اطلاع رسـانی و جلــب حداکثـری مخاطــب شوید. این مـقاله بهتریــن تمرین ها را برای بهینه کردن ایمیل مارکتینگ ارائه میدهـد. اصـولا” همیـشه یک قانون و راهکار برای همه کسب و کارها کارآیی ندارد. ده راهکار وجـود دارد که شـما را در ایمیــل مارکتینـگ تان موفق خواهد کرد. چه بخواهید تازه شروع کنید و چـه بخواهیــد سطـــح خود را ارتقــاء دهیـــد ، این راهکـــارها دارای قابلیت های فراوان و توانمندیهای خاص خود است. این مقالات جهت آشنایی بیشتر مخاطبان میلیجن با رمـز و راز موفقیـت در استفاده از سامانه های حرفه ای ایمیل مارکتینگ و نیز چگونگی رسیدـن به موفقیـت و بازدهی حداکثـری ارسال میگردد در این قسمت به چهار نکته از مـوارد لازم برای موفقــیت در ایمیــل مارکتینــگ اشــاره میگــردد. میــلیجـــن را دنیــال کنید

شناسایی مشکل
وقتی شما از ایمیل مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده مینمایید شناسایی نوع مشکلات بوجود آمده در حین کار و رفـع آنها از مهمترین اقدامات است. اگر شما به دنبال جلب حداکثری مخاطب و یا افزایش فروش ، ارائه خدمات حداکثری و یـا افزایش محبوبیت و شهرت تجاری خود هستید ، ایمیل مارکتینگ یک مسئله ضروری برای موارد بالا می باشد. همین طور ایمیل مارکتینگ علاوه بر مسائل بالا ، رابطه شما و مخاطبینتان را در بالاترین و بهترین حالت ممکن حفظ خواهد نمود. در نظر سنجی های بعمل آمده در حوزه بازاریابی الکترونیک ، نشـان داده شـده که حدود 67 درصد از افـراد بالـغ در آمریکا به ایمیــل مارکتیــنگ علاقـه نشـان داده و به آن اعتمــاد مینماینــد و بر روی تبلیغــات و لینکهای موجود در ایمیلهای شان کلیک مینمایند. نظر سنجی ها نشان میدهد که مردم زمانی به ایمیل مارکتینگ اعتماد میکنند که اطـلاعات درست بوده و از منبع قابل اعتمادی ارسال شونـد. ایمـیل مارکتینـگ نیازمنـد این مسئله اسـت که اهـداف از قبـل مشخـص گردنـد. در هنگـام توسعه اهداف خود بیاد داشته باشید که شما برای حل مشکلات تلاش میکنید که بدین منظور میبایست تجزیه تحلیلـی دقیق
صورت پذیرد که این مسئله ارائه پیشنهادات ویژه به مخاطبین هدف را بهمراه دارد

ایجاد و انتخاب محتوای مناسب
محتوای جذاب و مناسب باعث ارتباط خوب و قوی بین شما و مشتریانتان میگردد. همچنین این مسئله زمان پاسـخ گـویی و ارسال ایمیل هایتان را کوتاه تر و ساده تر خواهد نمود. همچنین باعث ایجاد حس احترام مشتری و ایجاد ارتباط صمیمانه تر میگردد. محتوای مناسب سبب میشود که بازاریابی ایمیل شما ، منجر به ارتباط و اتصال بهتر به مخاطبانتـان گردد و ایـن را میتوانید با ارسال بالا در تعداد پیام کمتر در ایمیل مارکتینگتان انجام دهید. به طور قطع شما به دنبال این هستید که ایمیلهای شما خوانده شود. پس باید از آدرس فرستنده ، محتویات و عنـاوین مناسبی استفـــاده نمـاییـد. محتــوای مناســب باید دارای عناوین جذاب و گیرا برای جلب نــظر مخاطب باشــد. ایمیل ها و کمپینــهای شما میبایسـت بگونه ای طراحی گردند که دلیلی برای عملکرد مثبت داشته باشنـد. بسته به نوع کسب و کارتـان می توانیــد از دو بار در روز تا یک بار در هفـــته با ارسال کمپینهای خود بپردازید و ارتباط موثر و هدفمندی با مخاطبین خود داشته باشید

خودکار شدن کارها بصورت دائمی
با استفاده از امکانات اتوماسیون نظیر مدیریت و پاسخگویی خودکار میتوانید راحت تر و ساده تر از پلتفرم شرکت میلیجـن استفاده نمایید. با اتوماسیون کردن ایمیل مارکتینگ میتوانید اهداف خود ، زمان و کمپیـنهـایتـان را مدیریـت نمایــید. عمــوم مشتریان ترجیح میدهند که از سیستم اتوماسیون برای نرم افزار ایمیل مارکتینـگ استفــاده کننـد تا اینکـه به صــورت دستی کارها را انجام دهند. این به دلیل مدیریت صرفه جویی در زمان انجام و دقت بالای آن است. با اتوماسیون کردن کارهـا شمـا میتوانید ضمن تعامل بهتربا مخاطبین خود، پیگیریهای منظم تر و دقیق تری با آنها داشته باشید. با استـفاده از سیستم پاسخ گوی خودکار ، شما قادر خواهید بود اعتبار نام تجـاری خود را بهـبود ببخشــید و فروش خـود را از طریق ایمیل مارکتینــگ بیشتر نمایید. شما همچنین میتوانید با استفاده از این سیستم به دو روش زیر به ایمیل مارکتینگ تان کمک نمایید
Reply Emails : ایمیلهایی که دارای قابلیت برگشت پاسخ هستند
Non Reply Emails : ایمیلهایی که دارای قابلیت برگشت پاسخ نیستند
به طور مثال شما میتوانید قابلیت ارائه پیشنهادات ویـژه و سهــم بازار به مخاطبیــن فـعـال خـود داشته باشیــد. بدین منظور مشتریانی که محصولات شما را به دیگران معرفی کرده و ایمیل شما را به آنها فوروارد مینمایند و یا مخاطبینی که خبرنامه های شما را برای دیگران نیز میفرستند ، میتوانند به طور خودکار ، از مزایای پیشنهادات تشویقی شما بهره مند گردد. این پیشنهادات میتوانند شامل درصد مالی، استفاده رایگان از پلتفرم و غیره باشند. به خاطر داشته باشید که پاسخگوی خودکار نمیتواند تمام کارهای شما را انجام دهد بلکه باعـث میشود که شـما در زمانتـان صرفــه جــویی داشته و آنرا مدیریــت کنید

افراد موفق در حوزه ایمیل مارکتینگ به شدت دقت عمل داشته و دارای پشت کار بسیار زیادی برای مدیریت لیستهای خود میباشند. شروع بکار آسان است فقط می بایست نوع لیستی را که میخواهید از آن در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید مشخص نمایید. شما میتوانید لیستی بدون زیر گروه و یا دارای چندین گروه مرتبـط با خدمــات مختـــلف بسـازید. به طور کلی شمــا میتوانید لیستهای تخصصی و جداگانه برای مخاطبین خود ایجاد نمایید مثل لیست پزشکان ، لیست آقایـان ، لیـــست بــانوان ، لیست مشاغل خــاص و غــیره. برخــی افراد ترجیح میدهند تنها یک لیست ولی با چندین گروه بندی و تقسیم بندی از نظر محتوا و علائق مخاطبین داشته باشند. صرفنظر از همه اینها شما میبایست همیشه لیست مخاطبین خــود را مـدیریت نمایید. استفاده از لیستهای تاریخ گذشـته ، سبب اسپم شده و بلــوکه شـدن ایمیلهایتــان میشود. همچنیــن هیچ وقت از پیشنــهادات وسوسه انگیز مثل خرید لیست و یا دانلود لیست از سایر وبسایتها استفاده نفرمایید و ما هرگز استفاده از این گونه روشها را به شما توصیه نمی نماییم. شما میبایست به مخاطبینتان اطلاع دهید که چگونه در لیست شما جهـت دریــافت ایمیــل قرار گرفته اند. این موضوع حتما” میبایست در قسمتی از ایمیل های ارســالی شما گنجانده شود. از دیگر عناصر مهم در ســالم نگه داشتن لیستتان این می باشد که تاییدیه ای در ایمیلــهای خود برای فرم ثبت نام قــرار دهید. مخاطبین شما حتــما” لازم است که تاییدیه اولیه خود را در خصوص عضویت در خبرنامه شما تایید نمایند. این تاییدیه از شمــا در جلوگیـری از هــرز رفتن ایمیلهای ارسالی تان محافظت کرده و در بالا بردن درصد ارسال مفید ایمیل ، بسیار تاثیر گذار خواهد بود

” مسافرت و توریسم – زمان مناسب سفر ”
آژانسهای مسافرتی اطلاعاتی که در اختـیار مسافرین قرا میدهند را بسیار زیرکانه طراحی مینمایند. از آنجا که دنیا ، بسـیار بزرگ است و مخاطبین احتیاجات متفاوت و زمان بندی های مختلف برای سفـرهای خود دارند به همین دلیل شما احتیاج به ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان موجود نیز بالقــوه خود دارید. بازاریابی ایمیلی در صنعت توریسم بر پایه زمانبندی اسـتوار است که رکن اصلی آن محسوب می گردد. با استفاده از برنامه ریزی در ارسال پیامها و اعمال نفوذ در مخاطبین و همچنین سایر ابزارهای مدیریتی میتوانید لیست مشترکین خود را افزایش دهید و بر اساس اطلاعات مختلف مخاطبینتان را به دستـه های متفاوت تقسیم بندی نمایید. برای اغلب کسـانی که در این صنعت به طور حرفــه ای مشغــول فعالیــت هستــند ، مشـکل اینجاست که چطور ، مردم را به سمت خود هدایت نمایند و باعث افزایش فروش خود گردند. معمولا” برخی از این آژانسهـا از پیامهـای تبلیغـــاتی خاصـی استــفاده کــرده و برخی دیگر از طــرق دیگر بازاریابی در وبسایت خود استفاده مینمایند. اما خبرنامه ایمیلی ، از مناسبترین تاکتیکهای مورد استفاده در این صنعت میباشد. با استفاده از خبرنامه ایمیلی ، میتوانید سهم خود را از بازار صنعت توریسم افزایش دهید. ایجاد فرم اشتـراک و سـاخـت لیسـت و همچنین سایر استراتژیهای موجـود در ایمیل مارکتینــگ ، بر توانایی های شــما می افزاید و همچنیــن با ارسـال پیغـام مشخـص خودتـان در شبکـه های اجتمـاعی میتوانید ضریب موفقیت خود و تجارتتان را در تبلیغات افزایش دهید

زمانبندی دقیق و منظم
هم اکنون شما مقداری از کارها را انجام داده اید و یک نقشـــه راه به همراه محتــوایی منـاسـب برای ایمـیل مارکتینـگ خود دارید.اما نکته اینجاست که چه زمانی میبایست ایمیلها را ارسال نمود…. ؟ اگر میخواهــید بهترین نتجه را در ارسال ایمــیل هایتان داشته باشید و به بالاترین نرخ بازدید از ایمیلهایتان دست یابید ، می بایست مناسب ترین زمان ارسال ایمیلهایتـان را بدانید. حال سوال اینست که اگر افراد ، ایمیل خـود را در روزی نامناســب ارســال کنند آیا بر روی نتــایج ایمیل مارکتینــگ آنان موثر است ؟ جواب این سوال بستگی به جهانی بودن حوزه عمل شما یا داخلی بودن مخاطبــین هــدف دارد. توضـــیح اینکـه ، اگر شما ایمیل خود را برای مخاطبین مختلف در اقصی نقاط دنیا ارسال مینمایــید می بایســت ، زمان ، موقعیــت و روز ارسـال را مد نظر قرار دهید. بر اساس تحقیقات صورت گرفتـه ، معمولا” بهتـرین زمان برای خــوانده شدن ایمیلـــها ، زمانهای نزدیک به وقت ناهار است. اصولا” نخستین روز کاری هفته ، زمــان مناسـبی برای ارســـال نمی باشد. بیشتــرین میــزان بازدیـد از ایمیلها در روزهای وسطی هفته میباشد. از آنجا که این آمارها بصورت میانگین می باشد ، ذکر این نکته ضروری است که همیشه حتما” قبل از ارسال قطعی ایمیل، ارسال آزمایشی صورت پذیرد. اگر شما قصد ارسال ایمیل داریـد میبایسـت چند بار بصورت تستی در قالب تغییرات متنوع و مختلف این کار را انجام دهید تا از کم و کیف ایمیل ارسالی خود مطلع شده و به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید. یعنی شما میتوانید با انجام تغییرات مختلف در شکل ظاهری و محتوای ارسـالی ایمیـل خود ، آن ایمیلها را به صورت تستی فرستاده و به بهترین ایمیل خود از لحاظ شکل و محتوا دست پیدا کرده و آنگـاه ارسال نهایی خود را انجام دهید

ادغام با شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر و لینکدین با توجه به پتانسیـل بالای خــود و دارا بـودن مخاطبــین زیاد ، دارای بازدیــد بسیار بالایی میباشند. شما میتوانید با ارسال ایمیلهای خود به شبکه های اجتماعی ، به بهترین نتایج ممکن دست یابید. این مسئله باعث ایجاد یک تعامل دوطرفه بسیار قوی بین شما و مخاطبینتان میگردد. شما میتوانید با یک کار همـاهنـگ و با به اشتراک گذاردن محتوای ایمیل خود در شبکه های اجتماعی ، به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنید. همچنین میتوانیـد به طور همزمان ، در ایمیلهایتان و در پستهای شبکه های اجتمـاعی مـــورد نظر ، از یک نــام تجــاری مخصـــوص به خود استفاده فرمایید. مضافا” میتوان از عناصر جذاب و قابل توجه در ایمیل خود استفاد ه کرده تا مخاطبین شمـا در شبــکه های اجتماعی با دیدین آ نها ، محتوای شما را به اشتراک گذارند. اغلب شبکه های اجتماعی معروف ، اجـازه به اشتراک گـذاری مطالب را به مشترکین خود داده اند. میـزان کارایی به اشتــراک گــذاردن در صفحات اجتــماعی ، ارتباط مستقیــمی با نوع ، جذابیت و کیفیت محـتوای شـما دارد. بهترین راه برای شناخت کارآمد ترین و موثرترین شیوه ارسال ایمیل ، انجام دو تسـت مقایسه ای به صورت همزمان میباشد که با استفاده از این تست شما میتوانید متوجه شوید که مخاطبینتان استفـاده از کـدام شبــکه اجتمـــاعی را ترجیـــح میدهنــد و در کــدام شبکه اجتماعی از اقبال بیشتری در جلب نظر مخاطبین برخورارید. شما میبایست تجزیه و تحلیل محتوا ، اولویت بندی مخاطبین و ایجاد کمپینهای ایمیلی را به صورت هدفمند آغاز کــرده و لینــک ایمیلهای خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهید

آزمایش ایمیل قبل از ارسال
بازاریابان موفق میدانند که در صنعت خدمات ارائه ایمیل ، مهمترین عنصر ، عنصر گزارش گیری بوده و نمیتوان کارها را با حدس و گمان پیش برد. تست کردن ایمیل قبل از ارسال ، این امکان را به شما میدهد که تاثیر بیشتری بر روی مخاطبین خود بگذاریم. بنا به آمار ، بیشترین تاثیر در ارسال وقتی انجام میشود که موارد فوق رعایت گردند. انجام یک تست مقایسه ای ، راه حلی بسیار کارآمد جهت چک کردن شکل و محتوای نهایی ایمیل ارسالی میباشد. آیتمهای مورد اشـاره برای ایجـاد یک ایمیل ( کمپین ) موفق شامل عنوان ارسال و زمان ارسال میباشند. محدودیتها در ایمیـل خود را همراه در ابتــدای کار و قــبل از ارســـال ایمیل مشخـــص کــرده و سپس ارسـال نمایید. به عنوان مثال شما میخواهید کمپین خود را محدود به لیست خاصی نمایید ( مثلا” گروه وکلاء ). در این حالت ابتدا لیست مورد نظر خود را انتخاب نموده سپس ایمیل را ارسال فرمایید. عادت به انجام تست قبل از ارسال ، یکی از مهمترین عوامل رسیدن به درصد بالای بازدهی در راستای اهداف تجـاری و یـا اطلاع رسانی می باشد. بیشتر خدمات دهندگان در عرصه ایمیل مارکتینگ ، پیغامهای خود را قبل از ارسال از نظر آیتمهایی از قبیل غلطهای املایی و یا درج کلماتی که درصد اسپم شدن را بالا میـبرند تــست مینــمایند و یا قبل از ارسال ، یک نـمـای کامل از کمپین ( ایمیل ) ارسالی ، با دقت میبیند و ازمایش مینمایند. همچنین این ابزارها برای تعییـن کارهــایی نظــیر فیـلتر شدن ، اسپم نشدن و مبارزه با فایروالها سودمند هستندو سبب آماده شدن صدر در صدی ایمــیل هــای شمــا قبــل از ارسـال میگردند. در ادامه ، لازم به ذکر است که بهتر است برای چک کردن ایمیل هایتان با بهره گیری از زبانهـــای اچ تی ام ال و سی اس اس مطمئن شوید که ایمیلهایتان به شکلی در مرورگرهای مختلف نمایش داده خواهند شد

اندازه گیری نتایج
از دیگر مواردی که باعث موفقیت در ایمیل مارکتینگ شما میباشد اینست که نحوه عملـکرد خـود را از طریـق نتایج و داده های موجود در سیستم گزارش گیری میلیجن بسنجید. از ابزارهای موثر کاربردی برای سنجش میزان موفقیت عبارتند از
درصد باز شدن ایمیلها
درصد کلیکهای صورت گرفته بر روی لینکهای موجود در ایمیل
درصد لغو عضویت توسط مخاطبین
درصد بونس شدن ایمیلها
درصد میزان پاسخگویی افراد به سیستم به سیستم پاسخگوی خودکار

نرخ باز شدن ایمیلها نشان دهنده درصد افرادی است که ایمیل شما را در بازه زمانی مشخصی باز کرده و مطالعه نموده اند. از عوامل موثر در باز شدن ایمیل در سریع ترین زمان ممکن میشوند ، عنوان و محــتوای ایمــیل ارســالی می باشــند. نرخ کلیک با میزان بازدهی ایمیلهای ارسالی تان و نیز درصد جذب مخاطبین ، ارتباطی کاملا” مستقیم دارد. اگر نرخ کلیک شمـا پایین است کافیست کلمات مورد استفاده در ایمیل و یا محتوای انرا مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. در صورت تمــایل به اخذ نتیجه بهتر و نرخ بالای کلیک ، بهتر است مخاطبــین خــود را در لیســت های جداگــانه تفکـیک نمایید. موفقــیت در ایمــیل مارکتینگ نیازمند رعایت ، کیفیت محتوا، دسته بندی مخاطبین هدف و ارسال صحیح و بدور از کلمات و عبارات مشـکل دار می باشد. میزان لغو اشتراک خود را به طور منظم رصد کنید و پس از پیـدا کـردن دلیل لغــو اشــتراک ، برای جلوگیــری از تکرار این اتفاق در ارسال های بعدی و توسط دیگر مخاطبینتان ، اقدامات لازم را معمول دارید

بونس شدن ایمیلها
انواع بونس شدن ها شامل
بونس شدن نرم
این نوع از بونس شدن ، شامل ایمیلهـایی است که آدرس صحیــح دارند ولی در لحظه ارســال ایمــیل توســط شــما ، امکان دریافت ایمیل را ندارند
بونش شدن سخت
در این حالت ، لیست شما ، دارای آدرس ایمیلهایی است که توانایی دریافت ایمیل را به طور کلــی ندارند. معمـــولا” به ایـن دلیل که آدرس ایمیل یا اصلا” وجود ندارد و یا خطای تایپی در وارد کردن آدرس ایمیل وجود داشته است
ایمیل های بونس شده ی نرم ، ایمیلهایی اند که تمایل به ماندن در لیست شما را هنــوز دارند. ارائه دهنده خدمات ایمیل ، با توجه به ابزارهای خود ، این دسته از ایمیلها را در لیست شما نگه میدارند. اما اگر بعد از چند بار تلاش برای ارسـال ایمیل ، کماکان ارسال ناموفق بود ، فورا” اقدام به حذف ایمیلهای مشکل دار از حساب کاربری خود نمایید تا به اعتـبار شمــا نزد شرکت ارائه دهنده خدمات ارسال ایمیل ، آسیبی وارد نگردد
ایمیل های بونس شده سخت ، می بایست در اسرع وقت از حساب کاربری شما حذف گردند در غیر اینصورت و در صورت تکرار ارسال به این دسته از ایمیلها ، به حساب کاربری شما خدشه وارد خواهد شد
مطمئن شوید که قوانین اس ام تی پی را رعایت کرده و بخاطر داشته باشید کـه در موراد بعــــدی از نتــایج و تجـــارب فوق استفاده نمایید

” املاک و مستغلات ” رسیدن به مخاطبین بیشتر و گسترده تر
رقابت در صنعت املاک و مستغلات بسیار گستـرده است. از بزرگتـرین عوامل رشد در این صنعت ، ارتباط و تبلیغ میــباشـد که از ارکان اصلی کار نیز هست. افــراد فعال در این حوزه میتـواننـد برای رسیدن به حداکثر بازدهی در بازاریــابی خــود از ایــن شیـوه اطلاع رسانی و تبلیغی استفاده نمایـند. در واقع کارشناسان مطـــرح و موفــق این حـــوزه ، به این دلیــل مـوفق می شوند که توانایی رسیدن به مخاطبینی گسترده تر و بیشـتر را دارند. میلیجن این امکان را فراهم میکنــد که با کمــتریــن هزینه ، بهترین راه حل های ممکن برای ارسال خبرنامه های خود و جذب حداکثری مخاطبین و اخذ سهـم بیشتری از بـازار را در اختـــیار داشته باشید. شما میتوانید با ارسال خبرنامه های جذاب برای مخاطبیــن خـــود ، اخــبار جدیــدی از املاک و مستغلات و تغییر و تحولات این عرصه و نیز اطلاعات جدید این صنعت را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. هنگام پخش اطلاعات شما ، قادر خواهید بود با استفاده از سیستم پاسخــگویـی خـودکـار ، درصد پیگیــری وضعــیت مخاطبــین خــود را افزایـش داده و سـهم بسـیار بالاتری را از بـازار هـدف بدست آورید. استفاده از لیستهای مناسب و تقســیم بندی شــده نیـــز برای ارســال ایمیــل هایتان ، توصیه میگردد. دسترسی به نیازهای مخاطبیـنتان ، نیازمند جمــع آوری اطلاعات از هــزاران نفر است

دریافت بازخورد کمپینهای ارسالی
این مسئله جنبه ای فراتر از چهار چوب ایمیل مارکتینگ دارد و ضرورت بسیاری در بیان آن وجود دارد. ایمـیل مارکتینــگ موفــق بستگی کامل به میزان رضایتمندی مخاطبین و مشتریان و ادامه رضایت آنان دارد. این مهـــم با ارســـال هدفمـــند و مناسب ایمیل با محتوای مفید و سودمند در جهــت رفع نیـــازهای مخــاطـب تحــقــق می یابد. شمـــا میتوانیــد با استــفاده از اطـــلاعات و آمارهای موجـــود از شرکتهای ارائه دهنده خدمات ایمیـــلی و یا بهره گیری گزارشات تجزیه و تحلیلــی رفتــار مخاطبیــن ، بازدهــی کـار خود را به میزان بسیار قابل توجهی ، بهبود بخشید. اما بیـاد داشــته باشید که برای مخاطبیـــن و مشــترکیــن خود ، به طــور مرتب فرمهای نظر سنجی ارسال نمایید. همچنین میتوانید از ســایر راه حـل های موجــود برای جمع آوری اطــلاعات که توسط شرکت ارائه دهنده خدمات به شما ارائه میگــردد استفاده نمایید. قبل از اینکه اسپــم شوید ، خود را به اثبات رسـانده و بر روی مخاطبینتان تاثیـر کافی و وافــی را بگذارید. ارائــه دهــندگان سرویسهــای ایمیلی ، این اطلاعات را از میــان گزارشــهای اسپم و سایر ابزارها در اخیتار شــما قــرار خواهــند داد برای دریافــت بازخــورد رفتـــار مشتریان نسبت به ایمیلهــای ارسـالی شما که این مسئله به شما کمک شایانی در جهت مفید نگه داشتن لیست های خـود و حفظ اعتبار نام تجاریتان خواهد نمود

خلاصه
موفقیت در ایمیل مارکتینگ نیازمند نوشتن چند پاراگراف ، کپـی کردن مطـالب و ارســال آنها نیست. کمــپین ها ( ایمیل ها ) نیازمند به طراحی های خلاقانه ، استراتژیهای خاص ، تحقیق بیشتر و پیگیری از مخاطبین و مشترکین می باشد. میلیجن با ابزارهای بسیار ساده و آسان و در عین حال پیشرفته و کارآمد طراحی شده است. در صورت علاقه به آشــنایی با عملــکرد میلیجن ، به شما پیشنهاد استفاده از یک حساب کاربری رایگان سی روزه مینماییم
پاسخ
#3
چگونه یک ایمیل عالی با هدف فروش خلق کنید
نوشتن و گردآوری یک ایمیل خوب با هدف فروش یک هنر به حساب می‌آید. تلاش برای انتقال یک پیام صحیح برای ایجاد موقعیت فروش و راهنمایی کردن مخاطب به سمت وارد شدن به عملیات خرید، کاری است که به راحتی صورت نمی‌گیرد و هر فردی که روی بازاریابی ایمیلی به فعالیت می‌پردازد، باید به شدت روی یک سری نکات تمرکز کند.
اولین نکته در این است که هر چه قدر هم که ایمیل شما خوب باشد، وقتی که در زمان نامناسب ارسال شود، مطمئن باشید که سریعا توسط مخاطب به سطل آشغال سرویس ایمیلش منتقل خواهد شد. زمان مناسب ارسال ایمیل فقط با تست کردن به دست می‌آید و به طور مشخص نمی‌توان در مورد این موضوع صحبت کرد.
اخیرا وب‌سایت ایمپ‌لیست، تحقیقاتی انجام داده که در نتایج آنها مشخص شده ایمیل‌هایی که تیتر آنها بیش از ۱۰ واژه دارد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و در جامعه آماری این تحقیق، ۴۶% به چنین ایمیل‌هایی واکنش نشان داده‌اند. در صورتی که ۲۶% دیگر فقط با ایمیل‌هایی تعامل داشتند که تیترش دارای ۶ واژه یا کمتر بوده.
در ادامه تحقیقات صورت گرفته روی این جامعه آماری مشخص شده که ۴۰ درصد آنها، با ایمیل‌هایی وارد تعامل شده‌اند که شامل بیش از ۵۰۰ واژه بوده.
در کل تمام این نتایج بر اساس تست‌هایی بدست آماده که توسط ایمپ‌لیست صورت گرفته‌اند و هر کسی می‌تواند چنین تست‌هایی را انجام داده و رفتار مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کند. پس همیشه در نظر داشته باشید که می‌توانید محتوا و زمان ارسال در بازاریابی ایمیلی خود را تست کرده و سپس یک تصمیم برای اعمال تغییر در آنها بگیرید. ایمیل‌های حاصل از این تست‌ها مستقیما روی فروش شما تاثیر گذاشته و سبب می‌شوند که مخاطبان خود را راحت‌تر از طریق ایمیل جذب کنید.

خیلی از شما برای بهبود وضعیت فروش کسب‌وکار خود از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنید و سعی دارید تا به بهترین نحو از این امکان بهره ببرید. یکی از مواردی که در ایمیل مارکتینگ شما تاثیر بسیار می‌گذارد، زمان ارسال ایمیل‌ها به حساب می‌آید. اخیرا مارکتینگ شرپا که یک سیستم آنالیز تبلیغات آنلاین به حساب می‌آید، تحقیقاتی روی ایمیل مارکتینگ انجام داده که نتایج آنها، حتما برای شما هم جالب خواهد بود.
این شرکت پس از بررسی ۲۱ میلیون ایمیل ارسال شده اطلاعات جالبی در مورد زمان ارسال آنها منتشر کرده است. این ایمیل‌ها در ساعات ۸، ۹، ۱۵ و ۱۶ ارسال شده بودند که پس از آنالیز مشخص شد که ایمیل‌های ارسال شده در ساعات ۸ و ۹ به مقدار بیشتری باز شده‌اند.
[تصویر:  email-marketing.png]
از سوی دیگر این ایمیل‌ها در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه بیشتر باز شده اند و در حقیقت نرخ کلیک‌خوری آنها از دیگر روزهای هفته بیشتر بوده.
البته این تحقیقات در کشور انگلستان صورت گرفته و مشخصا در ایران نمی‌توان به آنها بسنده کرد و لازم است که خود ما، برای کسب‌وکار خود این تست‌ها را انجام داده و نتایج بدست آمده را آنالیز کنیم.
جالب اینجاست که در این تحقیقات هم ایمیل‌های کسب‌وکارهای B2B شرکت داشته‌اند و هم B2C و نتایج برای هر دو دسته یکسان بوده است. برای مطالعه بیشتر در مورد ایمیل مارکتینگ مقاله ۳۰ نکته طلایی در ایمیل مارکتینگ را در آکادمی ای‌نتورک مطالعه کنید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان