امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دنیای کامپیوتر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
#1
اکثر کسب‌وکار ها از شرکت در نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط با فعالیتشان، غافل نمی‌شوند و سعی می‌کنند از همان اول سال برای آنها برنامه‌ای داشته باشند و یا حتی خودشان رویدادهایی برگزار کنند. اما سوال اینجاست که چگونه این کسب‌وکارها می‌توانند غرفه‌های خود را پر از کسانی کنند که با موضوع کسب‌وکارشان آشنایی دارند و حضورشان می‌تواند برای آنها سودآور باشد؟ کسب‌وکارها می‌توانند هزینه زیادی صرف تبلیغات کنند و با روش‌های تلبلیغاتی پر هزینه، اعلام کنند که در یک نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد و یا رویدادی پیش رو دارند. اما در مدیریت یک کسب‌وکار، همیشه چالشی داریم که یک کار را چگونه می‌توانیم با هزینه کمی انجام دهیم؟
همان طور که تجربه نشان داده، روش‌های دیگری برای اطلاع‌رسانی وجود دارد که چندان به بودجه تبلیغاتی شما صدمه نمی‌زنند و بعضا نتایج بهتری نسبت به روش‌های تبلیغاتی پرهزینه بر جای می‌گذارند. هر کسب‌وکاری در شبکه‌های اجتماعی به فعالیت می‌پردازد و کمتر برندی را می‌بینید که در این نوع فضاهای پرمخاطب حضور نداشته باشند.
از طرفی وبلاگ‌های کمپانی‌ها، فضای بسیار خوبی برای اشتراک‌گذاری اخبار و اطلاع‌رسانی در مورد رویدادها هستند. فقط کافی است که رویداد خود را معرفی و هدف از برگزاری آن و حضور در آن را عنوان کنید.
در ادامه به راهکارهایی می‌پردازیم که می‌توانید با پیاده‌سازی آنها، رویداد خود را بهتر در معرض دید مخاطبان‌تان قرار دهید:

توییتر:

توییتر یکی از بسترهایی است که بواسطه آن می‌توانید با سرعت بالایی به اطلاع‌رسانی بپردازید و رویداد خود را معرفی کنید. از طرفی توییتر به خاطر اینکه شبیه به یک سرویس میکروبلاگینگ است، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید رویداد خود را به صورت زنده گزارش کنید و مخاطبان خود را از لحظه لحظه رویدادتان با خبر سازید.
اینستاگرام:

مخاطبان شما تشنه عکس‌ها و ویدئوها هستند. از لحظه شمارش معکوس برگزاری رویداد گرفته تا انتهای آن، می‌تواند خوراکی برای اینستاگرام شما باشند. در اینستاگرام خلاق باشید و به هر شکلی میزان تعامل افراد را بالا ببرید تا بیشتر دیده شوید و مخاطبانتان افزایش یابند.
سوآرم:

اعلام حضور کردن در این اپلیکیشن به شدت باب شده و اکثر کاربران این شبکه اجتماعی در هر جا و مکانی Check-in می‌کنند که همه را باخبر کنند. شما هم می‌توانید افراد را تشویق کنید که در رویدادتان Check-in کنند تا اطلاع‌رسانی بیشتری در رابطه با رویداد شما صورت بگیرد.
شما چه راهکارهایی برای اطلاع‌رسانی رویدادهای خود دارید؟
شبکه‌های اجتماعی، مسیری برای همه انسان‌ها، به خصوص قشر جوان ایجاد کرده‌اند تا بتوانند با سرعت بیشتر به آنچه که می‌خواهند دست پیدا کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد محصولات یا خدمات مورد نظرشان بدست آورند. در شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به مخاطبان هدفمان، لازم است که از یک سری موراد دوری کنیم. در ادامه به ۵ اشتباه که ممکن است در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به وجود بیاید اشاره می‌کنیم که از موراد ذکر شده هستند:
نداشتن برنامه‌ریزی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:

قبل از اینکه فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنید، لازم است که یک برنامه‌ریزی دقیق فراهم و سپس به تولید محتوا برای کانال‌های مورد نظرتان بپردازید. اول از همه روی رقیبان خود تحقیق کرده، اهداف را پیدا و تمام منابع تولید محتوای خود را استخراج کنید. در آخر لازم است که یک برنامه مشخص فراهم آورید که طبق آن فعالیت مستمر داشته‌باشید.

نداشتن یک نویسنده:

حتما لازم نیست که نویسنده یک رمان مشهور برای شبکه‌های اجتماعی شما فعالیت کند. فقط کافیست فردی دست به قلم و آشنا با ساز و کار زبان فارسی را به عنوان یکی از منابع انسانی خود انتخاب کنید و از او برای تولید محتوای با کیفیت، بهره ببرید.

[تصویر:  student-849825_1280.jpg]

داشتن کانال‌های زیاد:

فعالیت در همه کانال‌های شبکه‌های اجتماعی یکی از اشتباهاتی است که خیلی از کسب‌وکارهای ایرانی، مرتکب آن می‌شوند. همیشه درباره شبکه‌اجتماعی مورد نظر خود تحقیق کنید و دریابید که آیا مخاطب هدف شما در آنجا وجود دارد یا خیر؟ سپس تصمیم بگیرید که روی بستر مورد نظرتان نیرو بگذارید.
شنونده خوبی نبودن:
همان طور که برای حفظ یک رابطه دوستی، لازم است که شنونده خوبی باشید و مشکلاتتان را با دوست خود حل کنید، در شبکه‌های اجتماعی هم باید برای حفظ ارتباط با مخاطب خود، به حرف او گوش داده و از بازخورهایش استفاده کنید.
منبع: سایت مقالات تبلیغات آنلاین بلاگ‌اد
تنها کار می‌کنید:

بزرگترین اشتباه برای یک کمپانی که در شبکه‌های اجتماعی به منظور بازاریابی فعالیت می‌کند، این است که فقط یک نیروی انسانی را روی این موضوع قرار دهد و به فرد مورد نظر بگوید که باید به تنهایی به تولید محتوا بپردازد. در صورتی که تک تک اعضای تیم شما یک منبع بزرگ برای محتواهایی با کیفیت بسیار بالا هستند و فقط لازم است که هر کدام از افرادتان، هفتگی، یک ساعت صرف این مهم کنند تا محتوای بهتری تولید گردد. از طرفی دیگر، بازخوردها باید به کل تیم منتقل شوند و همه از آنها درس بگیرند.

فراموش نکنید که اشتباهات در همه جای کسب‎‌وکار ما رخ می‌دهند؛ ولی مهم این است که در آخر مجموع کاری که ارائه می‌شود کیفیتی مطلوب داشته باشد. پس به هیچ عنوان از اشتباه کردن، نترسید و فقط سعی کنید که شرایط را بهتر کنید.
پاسخ
#2
رسانه‌های اجتماعی دارای پتانسیل بسیار زیادی برای کسب‌وکار شما هستند، اما هنگامی که به درستی از آن استفاده نکنید ممکن است آسیب زیادی به برند شما بزند. در این‌جا هشت اشتباه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آورده شده است که باید از هزینه روی آن‌ها اجتناب کنید.
نظارت نداشتن صحیح بر روی مدیران رسانه‌های اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر حدود یک‎سوم از تمام ترافیک‌های ورودی را تشکیل می‌دهند، مدیران رسانه‌های اجتماعی شما صورت آنلاین شما هستند، بنابراین بسیار مهم است که مدیران رسانه‌های اجتماعی شما وظیفه خود را به درستی انجام دهند. در حالی‌که همیشه از اشتباهات نمی‌توان اجتناب کرد، برخی از اشتباهات توسط کارکنان بی‌تجربه، آموزش‌ندیده و ضعیف صورت می‌گیرد.
به عنوان مثال شرکت Apparel debacle آمریکایی یک عکس از انفجار شاتل فضایی را منتشر کرد، ظاهرا مدیر رسانه‌های اجتماعی این شرکت متولد 1986 بود و این اتفاق را با آتش بازی اشتباه گرفته بود. به راحتی با بررسی و نظارت می‌توان از این اشتباهات اجتناب کرد.
ندادن پاسخ مناسب به بازخوردهای منفی
بازخوردهای منفی همواره رخ می‌دهند. شما می‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید، به عقب برگردید و یا از آن‌ها به نفع کسب‌وکارتان بهره بگیرید. برخی از برندها به سادگی نظرات منفی را بدون در نظر گرفتن عواقب آن حذف می‌کنند. برخی دیگر بر این باور هستند که نادیده گرفتن نظرات منفی ممکن است عواقب بدی داشته باشد.
به جای اجتناب از پاسخ دادن به نظرات منفی، آن‌ها را به عنوان فرصت‌هایی برای درخشش در نظر بگیرید. پاسخ متفکرانه و سریع به بازخوردهای منفی بدهید و از آن‌ استفاده کنید تا تعهد خود به خدمات به مشتریان را به نمایش بگذارید.
خرید لایک و یا فالور

خرید لایک و فالور برای یک کسب‌وکار کاملا مخاطره‌آمیز است. برخی برندها هنوز هم بر این باور هستند که پرداخت برای پیدا کردن طرفداران ساختگی زیان‌بار نیست، اما آیا می‌دانستید که خرید فالور از فیسبوک در واقع می‌تواند به برند شما صدمه بزند؟ طرفداران جعلی هرگز با صفحه شما تعامل نخواهند داشت، بنابراین سیگنال‌ها به فیسبوک اطلاع می‌دهند که مطالب شما برای مخاطبان‌تان ارزشمند و جالب نیست، این امر باعث می‌شود که الگوریتم دسترسی به پست‌های شما و دیده شدن آن‌ها را کاهش دهد. پیدا کردن طرفداران علاقه‌مند که با پست‌های شما درگیر شوند به مراتب بهتر از داشتن طرفداران جعلی است.
تکرار پی‌درپی مطالب تکراری

ارسال محتواهای تکراری و پی‌درپی این تصور را ایجاد می‌کند که برند شما خسته‌کننده است. به جای ارسال لینک بعد ار لینک و یا نقل‌قول بعد از نقل ‌قول طیف گسترده‌ای از محتواهای باارزش ارائه کنید. هنگامی که شما یک نوع محتوای تکراری ارسال می‌کنید این باعث خواهد شد مخاطبان شما کمتر با مطالب شما درگیر شوند و حتی هنگام ارسال مطالب جذاب هم اهمیتی ندهند.
ترویج مداوم محصولات خود

یک زمان و مکان خاص برای ترویج کسب‌وکار و محصولات شما حتی در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. با این حال، بسیاری از برندها هنوز هم از رسانه‌های اجتماعی برای هل دادن پیام بازاریابی خود استفاده می‌کنند. فروش اجتماعی به معنی ساختن روابط و اعتماد است که در نهایت منجر به فروش خواهد شد. اصل 20/80 یک قاعده سرانگشتی است که می‌گوید 80 درصد از زمان را به تولید محتوا و 20 درصد را به ترویج محصولات اختصاص دهید. بنابراین هرگز به طور مستقیم کسب‌وکار خود را در رسانه‌های اجتماعی ترویج ندهید.
استفاده از پیام‌های ناسازگار

آیا یک زمان مشخص برای ارسال مطالب خود دارید؟ آیا از یک صدای سازگار در تمام پروفایل‌ رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید؟ آیا پروفایل و کاور شما آن‌چه را که برند شما می‌گوید انتقال می‌دهند؟ بهترین راه برای سازگاری با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی داشتن یک استراتژی است. این استراتژی شامل یک راهنمایی در مورد این‌که چگونه و چه زمانی از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، راهنمایی چگونگی پاسخ به نظرات منفی، مستند سوالات متداول که اعضای مختلف تیم می‌توانند به آن مراجعه کنند. این برای اطمینان از سازگاری در پیام مناسب است.
ارائه پاسخ‌های از پیش تعیین شده

داشتن یک طرح رسانه‌های اجتماعی به شما کمک خواهد کرد تا به سوالات و نظرات به شیو‍‌ه‎‌‌ای سازگار پاسخ دهید. اما cut and paste پاسخ به نظرات، انتقادات می‌‌تواند به برخی واکنش‌های قابل‌توجهی منجر شود. در حالی که داشتن پاسخ‌های آماده برای سوالات متداول در بعضی زمان‌ها شما را نجات خواهد داد، اما باید با احتیاط از آن‌ها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در مقابل انتقادها، بازخوردهای منفی و سوالات خاص باید باملاحظه بوده و پاسخ شخصی ارائه دهید.
وجود یک شبکه‌ی اجتماعی به این معنا نیست که شما باید حتما از آن استفاده کنید، بودن در شبکه‌های متفاوت و استفاده نکردن از آن‌ها بدین معناست که شما به طور موثر از آن‌ها نمی‌توانید استفاده کنید. به جای پخش زمان خود در بین هشت سایت مختلف، پنج، سه و یا حتی دو عدد از این رسانه‌ها را انتخاب کنید و به طور کامل یک برنامه منظم برای استفاده از آن داشته باشید.
نتیجه:

از اشتباهات گفته شده در بالا اجتناب کنید و اطمینان پیدا کنید که تیم شما به درستی آموزش دیده شده و عاقلانه از منابع استفاده می‌کند و به شیوه‌ای حرفه‌ای با دنبال‌کنندگانش برخورد می‌کند.
پاسخ
#3
آیا شبکه‌های اجتماعی برای تجارت مفید هستند؟
شرکت‌های کوچک باید برای رسیدن به حداکثر بهره‌‌وری از شبکه‌های اجتماعی نگاه خود را به چیزهایی فراتر از ظواهر بدوزند و با تعیین اهداف محسوس، دست به تجربه بزنند پیش از هر چیز این سایت‌ها را باید به عنوان مکملی برای حضور جدی خودتان در وب ببینید به شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان چیزی که اجباری نیست اما خوب است، نگاه کنید. اگر از این سایت‌ها درست استفاده کنید می‌توانید برای کسب‌وکار خودتان توجه بیشتری کسب کنید که همیشه چیز خوبی است. اما مهم این است که این سایت‌ها را جایگزین حضور مستقیم خود در وب ندانید به نظر می‌رسد که شبکه‌های اجتماعی آنلاین در حال رشد انفجاری هستند: فیس‌بوک، LinkedIn، Twitter، و Digg و غیره. اما اگر بپرسید که این سایت‌ها چطور می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کنند پاسخ روشنی دریافت نخواهید کرد. من سعی دارم در این مقاله شبکه‌های اجتماعی را به شیوه بازاریابی رو در رو ارتباط بدهم که دربردارنده به اشتراک گذاری ایده‌ها، منابع و اطلاعات با کسب‌وکارهای دیگر است. اما آیا این سایت‌ها برای اهدف شما مفید هستند؟ پیتر دل‌گروسو، نایب رئیس واحد ارتباطات شرکتی و سازمانی web.com می‌گوید: «درست است که شبکه‌های اجتماعی پدیده‌ای رو به رشد و چشم‌گیر هستند، اما برای یک کارآفرین سوال این است که چطور از این گرایش به عنوان یک موقعیت تجاری استفاده کند؛ نه فقط به عنوان روشی برای متصل شدن به اشخاص دیگر و صرف وقت.» او می‌گوید: «پیش از هر چیز این سایت‌ها را باید به عنوان مکملی برای حضور جدی خودتان در وب ببینید.
به شبکه‌های اجتماعی به عنوان چیزی که اجباری نیست اما داشتن آن خوب است نگاه کنید. اگر از این سایت‌ها درست استفاده کنید می‌توانید برای کسب‌وکار خودتان توجه بیشتری کسب کنید که همیشه چیز خوبی است. اما مهم این است که این سایت‌ها را جایگزین حضور مستقیم خود در وب ندانید.» گرگ استرلینگ، کارشناس Sterling Market Intelligence، شبکه‌های اجتماعی را برای ملاقات اشخاص دیگر، درخواست اطلاعات یا مراجع، و در کنار آنها بازاریابی مناسب می‌داند. البته موارد استفادة هر شبکه اجتماعی متفاوت است. او در این زمینه می‌گوید: «سایتی مانند LinkedIn را می‌توان برای متصل شدن به شخصی که به هر دلیلی نیاز به ملاقاتش داریم به کار برد. فیس‌بوک و توئیتر بیشتر برای مطلع کردن گروهی از اشخاص از یک رویداد یا خبر مناسب هستند.»
● یافتن شبکة مناسب اینکه چندین سایت برتر را بررسی کنید و ببینید کدام‌یک برای شما مناسب است کار خیلی سختی به حساب نمی‌آید. حتی صرف یک یا دو ساعت در هفته کافی است تا ببینید که کدام سایت را بیشتر دوست دارید و با اهداف تجاری‌تان سازگاری بیشتری دارد. دل‌گروسو می‌گوید: «طبیعت ویروس‌مانند شبکه‌های اجتماعی واقعاً عجیب و غریب است. می‌توان با استفاده از این شبکه‌ها در مدت زمانی بسیار کوتاه توجه بسیار زیای را به خود جلب کرد.» دل‌گروسو اعتقاد دارد که بهترین سایت برای شبکه‌سازی و منابع انسانی LinkedIn‌ است. او می‌گوید: «در این سایت ابتدا باید چیزی مانند روزمة کاری ساخت و سپس می‌توان از طریق آن به افراد حرفه‌ای که افکار مشابه دارند متصل شد.

اگر از این سایت با دقت و به‌صورت گزینشی استفاده شود، می‌تواند ابزاری بسیار قدرتمند برای یافتن شرکای تجاری، مشتریان مناسب، یا حضور شخصی و سازمانی در محیط وب باشد.» اما آقای دل‌گروسو برای یافتن مخاطبان گسترده‌تر، فیس‌بوک را توصیه می‌کند: «حتماً در فیس‌بوک عضو گروهی که به کسب‌‌وکارتان مربوط است شوید، تا از دیدگاه مردم درباره آن آگاهی یابید. با این کار تمام حاشیه‌ها را دور زده و تعامل خود با مشتریان‌تان را روی موضوع اصلی متمرکز نگه‌داشته‌اید.» ریک جولیان، مدیرعامل و مدیر ارشد نوآوری در Quo Valdis است و ادعا دارد که از سرمایه‌گذاری یک ساله خود در شبکه‌های اجتماعی بازخورد مناسبی گرفته است. او می‌گوید: «این کار یک صورت انسانی برای کسب‌وکارتان درست می‌کند و باعث می‌شود که دیگران بدانند تعامل با شما چگونه خواهد بود. وقتی همه چیز یکسان باشد مردم ترجیح می‌دهند با کسی تعامل داشته باشند که به نظرشان جالب‌‌تر می‌رسد.» این شرکت در پنج شبکه اجتماعی، و چندین شبکه کوچک‌‌تر معرفی شده است. گستردگی جغرافیایی و بهینه‌سازی جست‌وجو در وهله اول به نظر می‌رسد که حضور در همه این سایت‌ها یک کار وقت‌گیر باشد. آقای جولیان اشاره می‌کند که می‌توانیم بعضی از مطالب خود را در چند سایت به طور هم‌زمان قرار بدهیم.
پاسخ
#4
فعالیت در هر شبکه اجتماعی، یک سری قوانین دارد که بر اساس تجربه‌های کاربران آنها وضع می‌شوند و توسط خود شبکه‌های اجتماعی تعیین نمی‌گردند. شبکه اجتماعی اینستاگرام که بر اساس اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو بنا شده، از این قاعده مستثنا نیست و قوانینی برای فعالیت در آن استخراج شده که بیشتر برای صفحات مربوط به کمپانی‌ها صدق می‌کنند:
انتشار محتوای با کیفیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:

با شناخت مخاطب خود، محتوایی برای او طراحی کنید که برایش جذاب باشد. همیشه در نظر داشته باشید که محتوای شما باید گویای برندینگ کمپانی شما باشد و تحت تاثیر قوانین مربوط به تولید محتوای شما آماده شوند. فراموش نکنید که تقلید کردن از یک برند مشابه، نمی‌تواند شما را به هدفتان نزدیک کند.

به صورت مرتب پست منتشر کنید:

یکی از رازهای موفقیت در اینستاگرام این است که به صورت مداوم و با یک برنامه‌ریزی مشخص، پست‌های خود را منتشر کنید. حداقل تعداد پستی که پیشنهاد می‌شود که منتشر کنید، ۱ پست در روز است و حداکثر آن ۵ تا. زیرا در صورت زیاده‌روی در انتشار پست، ممکن است که به صورت ناخواسته به اسپم کردن بپردازید و افراد تصمیم بگیرند که صفحه شما را دیگر دنبال نکنند. همچنین مهم است که در چه ساعتی چه نوع پستی را انتشار دهید. برای درک بهترین موقعیت ارسال پست دو مقاله زیر را در این رابطه مطالعه کنید

از هشتگ‌ها استفاده کنید:

هشتگ‌ها احتمال دسترسی به محتوای شما را افزایش می‌دهند، پس همیشه یک لیست هشتگ مرتبط با پست‌های خود آماده داشته باشید که کمی از زمان جلو بیافتید. همیشه در نظر داشته باشید که آسان‌ترین مسیر برای اینکه یک مخاطب جدید با محتوای شما برخورد کند، از طریق هشتگ است.

افراد و کمپانی‌های مربوط به خود را دنبال کنید:

فراموش نکنید که با دنبال کردن افراد اصلی کمپانی خود و همچنین صفحه‌های کمپانی‌هایی که به شما تعلق دارند، می‌توانید میزان اعتماد را در مخاطبان خود افزایش دهید. زیرا افراد به راحتی اطمینان نمی‌کنند و لازم است که همواره به شیوه‌ای به آنها اطلاع دهید که حساب کاربری شما رسمی است و فقط یک صفحه برای طرفداران (Fan Page) نیست.
توجه داشته باشید که دست شما در اینستاگرام بسته نیست و می‌توانید با انجام تست‌های مختلف، وضعیت محتوای خود و در نهایت کیفیت کلی صفحه اینستاگرام کمپانی خود را افزایش دهید.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  یک‌ میلیارد نفر مشتری شبکه‌های اجتماعی tabesh 0 25 05-11-2016، 04:47 PM
آخرین ارسال: tabesh
  بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی آنلاین و موقعیت های کسب در آمد در ایرا tabesh 0 45 05-11-2016، 04:45 PM
آخرین ارسال: tabesh
  «اینترنت ملی» ارتباط با اینترنت جهانی راقطع نمی‌کند مهدی علینقیان 0 159 03-01-2014، 02:23 PM
آخرین ارسال: مهدی علینقیان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان