امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HTTPS و تاثیر آن در سئو
#1
گوگل به به طور متناوب فاکتور های جدیدی را به عوامل رتبه بندی خود اضافه می‌کند. در این میان در چند سال اخیر  استفاده از پروتکل امنیتی HTTPS همواره مورد بحث بوده است. اما چندی پیش کوگل رسما اعلام کرد که استفاده از این پروتکل باعث بهبود رتبه‌ی سایت در این موتور جستجوگر خواهد شد. در این متن می‌خواهم به تاثیر HTTPS برروی نتایج جست‌وجو و رتبه وب‌سایت شما بپردازم.

اول از هر چیز باید بدانید که HTTPS مانند سایر عوامل رتبه بندی که پیش از این گوگل از آنها استفاده می‌کرد نیست و استفاده از آن نیاز به تخصص، ریسک و البته هزینه دارد. البته این همه خطرپذیری و ریسک بی‌دستمزد هم نخواهد بود و علاوه بر افزایش امنیت، باعث ارجاع بهتر داده ها و همچنین بهبود رتبه‌ی شما در موتور های جستجو می‌شود.

به نظر می‌رسد تصمیم گوگل برای دخیل کردن این پروتکل در فاکتور های رتبه بندی با بازخورد مثبتی هم از طرف وب مستر ها مواجه شده و بر طبق نظرسنجی وبسایت معتبر سئو موز، ۲۴ درصد وبمسترها اعلام کردند که بزودی به این پروتکل کوچ خواهند کرد و ۱۷ درصد آنها نیز گفته‌اند که درحال استفاده از این پروتکل هستند. مت کاتس، مدیر بخش اسپم گوگل هم در سال ۲۰۱۴ با انتشار توییتی، تاثیر HTTPS در سئو را تایید کرد.

مزیت های مهاجرت به HTTPS چیست؟

افزایش ارجاع داده ها، امنیت بیشتر و البته یکی از فاکتور های تاثیرگذار در بهینه سازی سایت از مهم‌ترین مزیت های این پروتکل به شمار می‌آیند که البته تا به امروز نقش امنیتی آن بیشتر از سایر موارد به چشم آمده است. بسیاری از افراد عقیده دارند که فقط وبسایت هایی که اطلاعات افراد را در خود دارند (مانند بانک ها، سرویس های خدماتی، سرویس های ایمیلی و…) باید از این پروتکل امن استفاده کنند. اما این حرف صحیح نیست و حتی وبسایت هایی که محتوای صرف هم ارائه می‌دهند می‌توانند و البته شاید بهتر باشد بگویم “باید” از این پروتکل استفاده کنند.

مهاجرت به HTTPS چه معایبی دارد؟

در بالا شما مزیت های مهاجرت به HTTPS را خواندید و شاید شدیدا مشتقاق شده‌اید که به این پروتکل کوچ کنید. اما کمی صبر کنید!! استفاده از این پروتکل چندان هم ساده نیست و شاید مشکلاتی را به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین معایب استفاده از این پروتکل می‌توان موارد زیر را نام برد:

۱-دشواری‌های فنی برای انتقال و جابه‌جایی به این پروتکل

۲-کاهش سرعت بارگذاری (البته بیشتر به خاطر مشکلات و محدودیت‌های اینترنت ایران)

۳-گران بودن هزینه راه‌اندازی و خریداری Certificate

آیا استفاده از HTTPS باعث بهبود رتبه سایت می‌شود؟

پاسخ این سوال مثبت است. اما باید این را هم بدانید که تاثیر HTTPS در رتبه بندی چندان هم زیاد نیست و حتی شاید بهتر باشد از تاثیر آن چشم پوشی کنید. گوگل در این باره می‌گوید:

نقل قول:
در حال حاضر تاثیر HTTPS کمتر از ۱ درصد است و از اهمیت کمتری نسبت به دیگر فاکتور های رتبه بندی مانند محتوای با کیفیت برخوردار است. با این حال ما به وبمسترها برای مهاجرت به این پروتکل فرصت می‌دهیم و ممکن است در آینده به منظور افزایش امنیت، تصمیم به تقویت تاثیرگذاری آن بگیریم.

خب حالا آیا باز هم می‌خواهید به HTTPS کوچ کنید یاخیر؟ پاسخ های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

به غیر از HTTPS، گوگل از فاکتور های دیگری هم برای رتبه بندی وبسایت ها استفاده می‌کند که تاثیر آنها به مراتب از این پروتکل بیشتر است که از مهم‌ترین و تاثیر‌گذارترین آنها می‌توان به محتوای باکیفیت و لینک بیلدینگ صحیح اشاره کرد. اما همانطور که در نقل قول بالا هم گفتم گوگل وعده داده است که ممکن است در آینده به منظور افزایش امنیت، تاثیر این پروتکل امن را در الگوریتم های رتبه بندی اش را افزایش دهد.
پاسخ
#2
بسیار عالی بود، ممنون بابت به اشتراک گذاری لطفا باز هم از این قبیل مقالات مربوط به حوضه سئو در انجمن قرار دهید
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان