امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمای رفع عیب موتور ژنراتور
#1
درصورتیکه موتور روشن نمی شود یا به سختی روشن می شود. موارد ذیل را بررسی کنید:

الف- لوله های سوخت، گرفتگی دارد.
ب- سوخت، در باک موجود نیست.
ج- در لوله های فشار ضعیف، هوا وجود دارد.
ه- ف=ی=ل=ت=ر سوخت، بسته شده است.
و- پمپ اولیه، کار نمی کند.


- لوله ها را بررسی کرده و در صورت لزوم آن ها را با فشار هوا با سیم نازک پاک کنید - سوخت باک را بازدید کنید - مدار را هوا گیری کنید - در باک را باز کرده عمل سوخت رسانی را امتحان کنید -ف=ی=ل=ت=ر را سرویس کنید. المنت معیوب را تعویض کنید - سوپاپ های پمپ یا فنر ان را کنترل کنید.


در صورتیکه لرزش دارد یا اصطلاحا" موتور می کوبد ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف - لقی یاتاقانهای اصلی زیاد است.
ب-گژن پین سائیده شده است.
ج- رینگ ها شکسته اند.
د- کف پیستون را دوده گرفته است.
ه- تایپیت ها خوب کار نمی کند.
و- موتور، خیلی گرم است.
ز- روغن کاری، خوب انجام نمی شود.
ح- سوپاپ ها سفت هستند.


- اگر با بستن پیچ ها لقی گرفته نشود انها را تعویض نمایید -در صورت معیوب بودن انها را تعویض نماید - واتر پمپ را کنترل یا تسمه پروانه را سفت کنید - فشار روغن را کنترل و مدار روغن را سرویس کنید - با ریختن نفت چسبندگی را برطرف نمایید.


دود خروجی سیاه رنگ است، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف - سوخت زیاد است.
ب- ف=ی=ل=ت=ر هوا کثیف است.
ج- زمان تزریق سوخت ریتارد است.
د- لقی سوپاپ ها کم است.
ه- سوپاپ های دود کاملا بسته نمی شود.
و- انژکتورها گرفتگی داشته یا فرسوده اند.
ز- محفظه ی احتراق یا شمع ها خیلی کثیف هستند.


- پمپ را تنظیم کنید - آن را سرویس کنید - پمپ را روی موتور با لوله ی سر کج تنظیم کنید - سوپاپ ها را در حالت گرم تنظیم کنید - آب بندی کرده و لقی انها را میزان کنید - انژکتورها را سرویس کنید - کربن گیری شود


دود خروجی آبی رنگ است ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف- موتور روغن سوزی دارد.
ب- از راه راهنمای سوپاپ ها روغن می سوزاند.


- رینگ های پیستون فرسوده بوده و موتور نیاز به تعمیر اساسی دارد - لاستیک های آب بندی راهنمای سوپاپ ها را بررسی کنید


دود خروجی سفید رنگ است ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف - انژکتورها معیوب اند.
ب- فشار تراکم موتور کم است.


- موتور زیاد گرم می کند ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف-مقدار اب موتور کم است.
ب- پمپ آب خوب عمل نمی کند.
ج- مقدار سوخت تزریق شده در سیلندرها برابر نیست.
د- ترموستات خوب عمل نمی کند.
ه- واشر سرسیلندر آب بندی نمی کند.
و- رادیاتور گرفتگی دارد.


- اندازه ی آب را کامل تنظیم کنید - محور پمپ را تنظیم نموده و تسمه پروانه را سفت نماید و آن را در صورت فرسودگی تعویض کنید - پمپ را تنظیم کنید .


موتور نامنظم کار می کند ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف- اسبک ها خوب کار نمی کند.
ب- پمپ اولیه خوب کار نمی کند.
ج- شانه گاز گیر می کند.
د- محور رگلاتور گیر می کند.
ه- محور رگلاتور لقی زیادی دارد.
و- فنرهای رگلاتور شکسته است.
ز- لحظه ی تزریق صحیح نیست.
ح- دور ارام منظم نیست.


-روغن کاری اسبک ها را کنترل کنید - سوپاپ های آن خراب است و یا هوا در مدار وجود دارد - ان را با روغن روان کنید - ان را ابتدا با نفت و سپس با روغن روان کنید -بازی بیش از اندازه کوپلینگ کنترل و برطرف شود - دور آرام را با پیچ تنظیم میزان کنید.

منبع : http://nmp-co.com/
طراحی سایت 
سایت نوین مارکتینگ

هدایای تلیغاتی
سایت کاوا ترسیم

پنل اس ام اس
فراپیامک
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تفاوت یک موتور دیزلی با یک موتور بنزینی در چیست؟ novinmarketing 0 57 19-09-2016، 01:13 PM
آخرین ارسال: novinmarketing
  آشنایی با نکات ایمنی موتور دیزل ژنراتور novinmarketing 0 32 15-08-2016، 05:04 PM
آخرین ارسال: novinmarketing
  دیزل ژنراتور novinmarketing 0 41 03-07-2016، 03:38 PM
آخرین ارسال: novinmarketing
  آشنایی با نکات ایمنی موتور دیزل ژنراتور novinmarketing 0 51 21-06-2016، 04:27 PM
آخرین ارسال: novinmarketing

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان