امتیاز موضوع:
  • 44 رأی - میانگین امتیازات: 3.11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پاراكس واحد قزوين، درمسابقات طراحي وساخت خودروي هاي الكتريكي و هيبريدي قهرمان شد
#1
برندگان سومين دوره مسابقات ملي طراحي و ساخت خودروهاي الكتريكي و هيبريدي
معرفي شدند و در اين دوره از مسابقات 'پاراكس ' براي دومين بار قهرمان شد
.




به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، در اين دوره از
مسابقات كه از سوي پژوهشكده شهيد رضايي دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد ،
خودروي پاراكس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، براي دومين بار با كسب
1259.6امتياز به مقام اول رسيد.
در اين رقابت ها ، خودروي 'تسلا' از دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل
مقام دوم ، خودروي 'شاهب' از دانشگاه كاشان مقام سوم و خودروي 'سيمرغ' از
دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) قزوين مقام چهارم اين دوره از مسابقات
را كسب كردند.
اين مسابقات كه با حضور 18 تيم از دانشگاه هاي سراسر كشور برگزار شد
و در مرحله سوم وارد آزمون عملي شد تا تيم هاي شركت‌كننده، حاصل 450 روز
تلاش خود در مرحله طراحي و ساخت را در پيست اتومبيلراني ورزشگاه آزادي
تهران به نمايش بگذارند.
18 تيم از دانشگاه‌هاي سراسر كشور از بين 58 تيمي كه وارد مرحله
طراحي و ساخت شده بودند، توانستند خود را به مرحله نهايي (عملي) اين دوره
از مسابقه برسانند.
در اين مسابقه، پيش از مرحله آزمون عملي، سه مرحله طراحي مفهومي، طراحي اجزا و ساخت پيش‌بيني شده بود.

با سه حالت كاربري برقي ، هيبريدي و sport ساخته شده است كه در حالت
حركتي برقي ، مانند خودروي تمام الكتريكي عمل مي كند و با صرف زمان يك
ساعته به منظور شارژ باتري با برق شهري خودرو قابليت پيمايش مسير 20
كيلومتري در سيكل پيمايش شهري را خواهد داشت.
در اين حالت سرعت بيشينه خودرو 90 كيلومتر در ساعت است و در حالت
حركتي sport شتاب خودرو در مقايسه با خودروهاي معمولي تا 65 درصد افزايش
مي يابد و سرعت بيشينه خودرو به بيش از 220 كيلومتر در ساعت مي رسد.
هم چنين در حالت حركتي هيبريدي با استفاده از الگوريتم هاي بهينه
سازي پيشرفته تقسيم توان درخواستي راننده بين موتور الكتريكي و احتراقي به
گونه اي انجام مي شود كه مصرف سوخت خودرو تا 35 درصد كاهش پيدا مي كند ،
در اين حالت در صورت پايين آمدن سطح شارژ باتري ها ، موتور احتراقي به
صورت خودكار باتري را شارژ مي كند و موتور احتراقي نيز همواره در نقطه اي
با بازدهي بالا به كار خود ادامه مي دهد.
ازجمله امكانات جانبي اين خودرو مي توان به سيستم پيشرفته ي
مانيتورينگ و نمايش اطلاعات، سيستم عيب يابي و نمايش خودكار و آنلاين،
سيستم امنيتي تشخيص هويت راننده با اثر انگشت، قابليت ذخيره تمامي اطلاعات
خودرو، اطلاعات داراي برق 220 ولت و ساير امكانات موجود در خودروهاي روز
دنيا اشاره كرد.
اين خودرو با وزن 960 كيلومتر به صورت 5 دنده طراحي شده است و
توانايي حمل 4 نفر را دارد ، بدنه آن از جنس كامپوزيت و سيستم انتقال قدرت
آن از نوع موازي جلو محرك است.
درارزشيابي مسابقات ملي طراحي و ساخت خودروهاي الكتريكي و هيبريد
ملاك هايي همچون سرعت ، شتاب ، برد الكتريكي ، زيبايي ، ايمني و قدرت
مانور براي ارزشيابي در نظر گرفته مي شود .
[تصویر:  f9280fbc5317.jpg]

پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تیم شبیه ساز عامل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قهرمان جهان شد انجمن مخ ها 0 937 21-10-2011، 01:50 AM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان