امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چشم انداز کارآفرینی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
#1
  چشم انداز کارآفرینی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
[font]چشم انداز کارآفرینی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برخورداری از بهترین وضعیت اشتغال و کسب و کار تمامی گروههای پزشکی و پیراپزشکی منطبق بر استانداردهای علمی و آموزه های فرهنگی، مقبول در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی به منظور ارائه خدمات مطلوب نظام سلامت به آحاد ملت ایران است. بنابراین باید افزایش روحیه کارآفرینی در ایجاد کسب وکارهای مستقل نظام سلامت همراه با نوآوری در دانش آموختگان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، دانشجویان در شرف دانش آموختگی با توجه به نیاز مبرم به هدایت صحیح و آگاه سازی این قشر به منظور آسان سازی اجرای فرآیند شکل گیری ایده به عمل همراه با کاهش خطر از دست رفتن فرصت های شغلی با رویکرد برآورد نیاز واقعی جامعه به ارائه بهینه و نوین خدمات سلامت و ارتقاء آن، مورد توجه قرار گیرد.
بر اساس مطالعات و تجربیات کسب شده، نسل اول کارآفرینان که در مرحلۀ شروع و یا راه اندازی کسب و کار مستقل هستند، دریافت آگاهی­های لازم به منظور افزایش بهره­وری و برخورداری از دانش و تجربۀ لازم از مهمترین چالش­های فراوری آنان است.
ارائه خدمات مشاوره­ای در زمینه­های گوناگون، یکی از راهبردهای اصلی در حمایت، پشتیبانی و آگاهی بخشی دربارۀ فرآیند کسب و کارهای مستقل، به شمار آمده، عنصر اصلی پشتیبانی کسب و کار تلقی می­گردد.
یکی از راه­های ارائۀ خدمات مشاورۀ مدیریت و بهره­وری در کسب و کارهای کارآفرینانه، ارائه آن­ها به صورت کلینیکی است. در این حالت مشاورین در مکانی مستقر بوده و کاربران با مراجعه به محل ارائه خدمات و استقرار مشاور، از راهنمایی و توصیه­های کلی آنان بر اساس شناخت اجمالی از نیاز و درخواست کاربر و در مدت زمان محدود بهره­مند می­گردند.
امید است با افزایش روند رشد فعالیت­های کارآفرینانه و کسب و کارهای مستقل، بیش از پیش قادر به ارائه خدمات مشاوره­ای در زمینه­های مختلف که منجر به حصول نتیجه مطلوب شود، باشیم.

معرفی الگوی اولیه :
هدف اصلی : هدف اصلی این طرح فراهم آوردن زمینه­های توسعۀ دانش کارآفرینی، افزایش مهارت، بهره­وری متقاضیان و ایجاد کسب و کارهای کارآفرینی در طرحهای مختلف سلامت می باشد. و انتظار می رود با ایجاد کلینیک مشاوره و ارائه خدمات مشاوره­ای اهداف فرعی نیز به دست آید :[/font]
  1. [font]برآورده کردن نیازهای مدیریتی، مهارتی و سایر اطلاعات مهم و تأثیر گذار بر روند شکل­گیر و اجرای کسب و کارهای کوچک کارآفرینانه.[/font]
  2. [font]توسعۀ فرهنگ استفاده از مشاوره کسب و کار مستقل در دانش آموختگان و شروع کنندگان کسب و کارهای مستقل.[/font]
  3. [font]توسعه و انتشار رویکردهای مناست عارضه­یابی، تعریف مسائل (تبدیل مشکل به مسئله از طریق صورتبندی وضعیت و شفاف سازی روابط عالی)، یافتن راه­حل­های شناسایی شده در سطح کسب و کارهای مستقل و خانگی کارآفرینانه.[/font]
  4. [font]کمک به افزایش ایجاد ارزش (value) در کسب و کارهای کوچک کارآفرینانه با تزریق مستمر دانش و چگونگی بهره­گیری از تجارب مختلف.[/font]
  5. [font]هدایت صاحبان کسب و کارهای کارآفرینانه برای دستیابی به برترین سطح سازمانی وشغلی.[/font]

[font]نحوه ارائۀ خدمات مشاوره­­ای
در این طرح ارائه خدمات مشاوره کسب و کار مستقل به صورت کلینیکی در قبال مشاوره های مدیریتی، بهره وری، آموزش بازاریابی فروش، فرصت شناسی، مدیریت سرمایه گذاری و سایر نیازهای مشاوره ای با مراجعۀ کارآفرینان (صاحبان کسب و کار) به محل کلینیک و دریافت مشاوره انجام می گیرد.
زمینه های خدمات مشاوره ای :
زمینه های اصلی ارائه خدمات مشاوره ای در کلینیک مشاوره ای شغلی عبارتند از :[/font]
  1. [font]دانش چگونکی طراحی یک کسب و کار درآمدزا(Business Plan).[/font]
  2. [font]چگونگی تبدیل ایده به یک طرح کاربردی پایلوت.[/font]
  3. [font]روش های راه اندازی یک کسب و کار با توجه به شرایط محیطی.[/font]
  4. [font]مدیریت و اداره کردن کسب و کار مستقل. [/font]
  5. [font]روش های بازارشناسی، بازار یابی و فروش کالا و خدمات سلامت.[/font]
  6. [font]سرمایه گذاری و جذب سرمایه.[/font]
  7. [font]فرآیندهای تولید و عملیات ساخت کالا، ارائه محصول و یا خدمت.[/font]
  8. [font]مدیریت منابع انسانی.[/font]
  9. [font]فناوری اطلاعات (IT) و کاربرد آن در فعالیت های کسب و کار مربوط به نظام سلامت ( e-Health,Telemedicine).[/font]
  10. [font]تضمین کیفیت و مدیریت کیفیت جامع.[/font]
  11. [font]بهره وری و اندازه گیری آن در واحد کسب و کار.[/font]
  12. [font]مدیریت زمان و سازمانی.[/font]
  13. [font]مدیریت ارتباط با مشتری CRM.[/font]
  14. [font]مهندسی مجدد کسب و کار BPR در نظام سلامت.[/font]


[font]توصیف نیازمندی های بخش شروع کنندگان کسب و کار :
ارزیابی ویژگیهای شخصیتی فرد برای شروع یک کسب و کار[/font]
  • [font]مشاور روان شناس متخصص روحیات کارآفرینی[/font]
  • [font]تهیه یک تست روان شناسی درباره بررسی ویژگیهای روان شناسی کارآفرینان[/font]
  • [font]آشنا کردن فرد مراجع با ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان بزرگ ایرانی و خارجی[/font]


[font]ارزیابی ایده کسب و کار :[/font]
  • [font]کارشناس مربوطه باید اطلاعات کافی از نظام سلامت ایران داشته باشد.[/font]
  • [font]متخصصین کسب و کار باید از علم مدلهای کسب و کار آگاهی داشته باشند.[/font]
  • [font]جزوه راهنما برای تیدیل Business Idea به یک Business Model[/font]
  • [font]کارشناس مربوطه باید اطلاعات اقتصادی و کسب و کاری مناسبی در حوزه های مختلف و مرتبط با تمامی رشته های پزشکی و پیراپزشکی داشته باشد.[/font]
  • [font]امکان سنجی اولیه اقتصادی و فنی ایده کسب و کار.[/font]


[font]نمونه های موفق از مدلهای کسب و کار مشابه داخلی و خارجی :[/font]
  • [font]تهیه نمونه هایی از مدلهای کسب و کار موجود داخلی و خارجی در حوزه سلامت.[/font]
  • [font]کارشناس مربوطه باید با آگاهی کامل از مدلهای کسب و کار، قسمتهای مختلف مدل را برای مراجع تشریح کند و علل موفقیت و یا عدم موفقیت آنها را برای مراجع تشریح نماید.[/font]



[font]تهیه مدل کسب و کار :[/font]
  • [font]جزوه راهنما برای تبدیل Business Idea به یک Business Model .[/font]
  • [font]در مدل کسب و کار مشتریان، رقباء، محصولات و خدمات، تأمین و توزیع محصولات و خدمات مشخص می شوند.[/font]
  • [font]کارشناس مربوطه باید متخصص تهیه مدلهای کسب و کار باشد.[/font]


[font]تحقیقات بازار :[/font]
  • [font]مشاوره کسب و کار باید در زمینه های مختلف، اطلاعات مناسب و کاملی از بازار ایران(اطلاعاتی در حوزه های جمعیت و توزیع آن و هرم سنی ایران، وضعیت بهداشتی درمانی اقتصاد بهداشت، سرانه بهداشتی درمانی ، معیاریهای فرهنگی ، نرخ بیکاری و اشتغال ، GDP و GNP ، سیستم های سرمایه گذاری ، سیستم های مالیاتی ، تولید ، تقاضا، عرضه، رقابت، جذابیت بازار، روندهای آینده، محصولات مشابه، تکنولوژی و ...).[/font]
  • [font]این گزارشات در حوزه های مختلف باید آماده شده باشد و در اختیار فرد شروع کننده کسب و کار قرار گرفته و توسط کارشناس مربوطه برای فرد مراجع تحلیل شوند.[/font]
  • [font]آمارهای موجود در وزارتخانه ها، دانشگاهها، سازمانهای صنفی مرتبط با نظام سلامت، گمرک، بازار و بانک مرکزی و ... باید جمع آوری و بطور مداوم نمونه های جدید آنها تهیه و در کلینیک وجود داشته باشند.[/font]
  • [font]در گزارش بررسی ایده کسب و کار باید از اطلاعات و آمار و تحقیقات بازار بصورت مستدل استفاده کرد.[/font]
  • [font]مشاوره و ارائه خدمات در زمینه انجام تحقیقات بازار بصورت اختصاصی برای متقاضیان شروع کسب و کار.[/font]


[font]مشاوره در تهیه برنامه کسب و کار :[/font]
  • [font]نمونه های برنامه های آماده شده کسب و کار مبتنی بر واقعیت باید تهیه شود و مدلهای مشابه باید در اختیار شروع کننده کسب و کار قرار گیرد و توسط کارشناس مربوطه بخشهای مختلف آن برای فرد مراجع تجزیه و تحلیل شود.[/font]
  • [font]جزوه راهنمای جذاب ، ساده و کاربردی برای تهیه برنامه کسب و کار آماده شده و در اختیار فرد مراجع قرار گیرد.[/font]
  • [font]این برنامه توسط کارشناس مربوطه بهمراه فرد مراجع در جلسات خصوصی و رودرو تهیه شود.[/font]
  • [font]نرم افزار تهیه برنامه کسب و کار تهیه و یا خریداری شود.[/font]
  • [font]چارچوب آماده ای برای تهیه برنامه کسب و کار باید تهیه شود.[/font]


[font]تهیه برنامه بازاریابی و تبلیغات : [/font]
  • [font]تهیه برنامه های بازاریابی و تبلیغات نمونه مبتنی بر واقعیت در حوزه های مختلف کسب و کار[/font]
  • [font]جزوه آموزشی جذاب ، ساده و کاربردی برای تهیه برنامه بازاریابی و تبلیغات آماده شود و در اختیار فرد مراجع قرار گیرد.[/font]
  • [font]جزوه آموزشی جذاب در مورد فروشندگی و مذاکره کسب و کار بهمراه مثالهای کاربردی.[/font]
  • [font]این برنامه باید توسط کارشناس مربوطه بهمراه فرد مراجع در جلسات خصوصی و رودررو تهیه شود.[/font]
  • [font]نرم افزار تهیه برنامه بازاریابی و تبلیغات تهیه و یا خریداری شود.[/font]
  • [font]چارچوب آماده ای برای تهیه برنامه بازاریابی و تبلیغات تهیه شود.[/font]
  • [font]جزوه آموزشی جذاب و کاربردی در مورد روشهای نوین بازاریابی و ترویج تهیه شود.[/font]


[font]مشاوره و ارائه خدمات حقوقی در زمینه ثبت محصول و یا مارک تجاری و روشهای محافظت از آن.[/font]
  • [font]قانون حقوق مالکیت معنوی در ایران.[/font]
  • [font]ارائه جزوه راهنمای مراحل ثبت مالکیت فکری یک محصول یا مارک تجاری و روشهای محافظت از آن.[/font]
  • [font]مستنداتی از نمونه های موفق و ناموفق داخلی و خارجی در زمینه ثبت مالکیت فکری و معنوی.[/font]
  • [font]اهمیت مارک تجاری محصولات و شرکت و روشهای علمی طراحی مارک تجاری (برند).[/font]
  • [font]مشاوره ثبت مالکیت فکری محصول و یا مارک تجاری توسط کارشناسان از سازمان مربوطه.[/font]


[font]مشاوره و ارائه خدمات در زمینه مجوزهای مربوطه لازم برای شروع[/font]
  • [font]قوانین مربوط به تولید محصولات مختلف اعم از صنعتی، خصوصاً دارو ، تجهیزات پزشکی، بهداشتی و آرایشی.[/font]
  • [font]جزوه آموزشی مراحل اخذ مجوزهای لازم برای تأسیس مراکز بهداشتی درمانی و تولید محصولات و ارائه خدمات.[/font]
  • [font]مشاوره در زمینه نیازمندیهای لازم برای اخذ مجوزهای لازم توسط کارشناسان مربوطه از سازمانهای ذیربط.[/font]


[font]مشاوره در زمینه روشهای تأمین مالی برای شروع کسب و کار[/font]
  • [font]جزوه راهنمای روشهای تأمین مالی و ذکر فواید و معایب هر کدام از روشها و شرایط هر کدام.[/font]
  • [font]منابع تأمین مالی در ایران و مراکز و سازمانهای مربوطه به همراه آدرس و....[/font]
  • [font]جزوه راهنمای فرآیند اخذ کمکهای مالی از سازمانها و مراکز و یا افراد مربوطه و پیش نیازهای هر یک.[/font]
  • [font]مشاوره روشهای تأمین مالی و فرآیند اخذ آن توسط متخصصین از سازمانهای مربوطه.[/font]
  • [font]تهیه لیست افراد و یا شرکتهای سرمایه گذار جهت معرفی کارآفرینان به آنها..[/font]


[font]مشاوره در زمینه انواع خدمات بیمه کسب و کار[/font]
  • [font]جزوه راهنمای انواع خدمات بیمه مرتبط با کسب و کارها.[/font]
  • [font]مشاور متخصص بیمه کسب و کار.[/font]


[font]مشاوره در زمینه جذب نیروی انسانی برای شروع کسب و کار[/font]
  • [font]جزوه راهنمای منابع انسانی و مدیریت مؤثر منابع انسانی در یک کسب و کار.[/font]
  • [font]راهنمای ساده و روان قوانین و قراردادهای استخدامی ایران.[/font]
  • [font]راهنمایی طرحهای تیپ شغلی مربوط به نظام سلامت.[/font]
  • [font]گسترش روند رو به رشد استفاده از نیروهای متخصص و آموزش دیده و آموزش حرفه ای نیروها.[/font]
  • [font]ترویج روند استفاده از نیروهای پاره وقت، موقتی، قراردادی و ... در کسب و کارهای کوچک.[/font]
  • [font]جزوه راهنمای مراکز جذب و تربیت نیرو جهت استخدام.[/font]
  • [font]جزوه راهنمای مصاحبه جهت استخدام نیروها.[/font]
  • [font]ارائه مشاوره قوانین و قراردادهای استخدامی توسط کارشناسانی از سازمانهای مربوطه.[/font]


[font]ارائه ایده های جدید و مدل های کسب وکار آماده شده بر اساس نیازهای بازار به افرادی که قصد شروع کسب و کار شخصی خود را دارند اما ایده اولیه ندارند[/font]
  • [font]بررسی بازار و نظام سلامت ایران و مدلهای جدید کسب و کار در ایران.[/font]
  • [font]تأکید این قسمت بیشتر بر کسب و کارهای خدماتی و کسب و کارهای مبتنی بر فن آوری اطلاعات می باشد.[/font]
  • [font]کتابچه های نحوه مدیریت و توسعه کسب و کارها در حوزه های مختلف.[/font]


[font]مشاوره در زمینه مکان مناسب برای شروع کسب و کار.[/font]
  • [font]جزوه راهنمای توزیع کسب و کارها (تجاری ، تولیدی یا خدماتی) در مناطق جغرافیایی مختلف کشور (جزوه مربوطه در هر دانشگاه بومی شود).[/font]


[font]مشاوره در زمینه موارد قانونی ایران در زمینه های مرتبط با کسب و کار در نظام سلامت[/font]
  • [font]تسهیلات و یا موانع دولتی در خصوص برخی از کسب و کارها.[/font]
  • [font]موارد قانونی مرتبط با تعرفه های گمرکی در مورد کالاهای وارداتی.[/font]
  • [font]موارد قانونی مرتبط با تسهیل امر صادرات کالا و خدمات نظام سلامت ماده (87 قانون برنامه چهارم توسعه)[/font]


[font]مشاوره در زمینه مسائل مرتبط با ثبت شرکت و مباحث مالیاتی و حقوقی و اساسنامه شرکت[/font]
  • [font]جزوه راهنما انواع کسب و کارها و ویژگی های هر کدام.[/font]
  • [font]راهنمای فواید ثبت شرکت در ایران و پیش نیازهای آن.[/font]
  • [font]مشاوره در موارد قوانین انواع شرکتها ومسائل حقوقی جاری و آتی هر کدام توسط کارشناسان از سازمانهای مربوطه.[/font]
  • [font]راهنمای قوانین مالیاتی در مورد انواع کسب و کارها در ایران.[/font]
  • [font]ارائه مشاوره های تخصصی در مورد قوانین مالیاتی در ایران خصوصاً در مورد کسب و کارهای مرتبط نظام سلامت و نیز کسب وکارهای خدماتی بالاخص مبتنی بر IT.[/font]


[font]علاقمندی شروع کنندگان کسب و کار به استفاده از مشاوره و راهنمایی های افراد با تجربه در زمینه های مربوطه[/font]
  • [font]تهیه لیستی از افراد با تجربه و متخصص و واجد شرایط در حوزه های مختلف کسب و کار .[/font]
  • [font]مستند کردن تجربیات کسب و کاری آنها در قالب جزوه های مشاوره ای.[/font]
  • [font]تنظیم جلسات اختصاصی و یا گروهی رودررو کارآفرینان با افراد با تجربه.[/font]


[font]مشاوره در زمینه استفاده بهینه از تکنولوژی در کسب و کار [/font]
  • [font]مشاوره در امور بکارگیری و استفاده بهینه از تکنولوژی مناسب هر رشته در بخش های تجاری، تولیدی یا خدماتی نظام سلامت.[/font]


[font]مشاوره در زمینه استفاده از تکنولوژی IT در کسب و کار [/font]
  • [font]استفاده کاربردی و بهینه از امکانات مجازی و مبتنی بر IT در کسب و کار .[/font]
  • [font]استفاده از دانش فن آوری نوین ICT به منظور معرفی و فروش خدمات نظام سلامت به متقاضیان داخل یا خارج کشور.[/font]


[font]مشاوره و هدایت افراد دارای ایده های کسب و کاری دانش محور به مراکز تخصصی تکنولوژی و استادان دانشگاهی[/font]
  • [font]تهیه لیستی از مراکز و شرکتهای تحقیقاتی و تخصصی (پارکهای رشد فن آوری، شرکتهای دولتی و خصوصی، مرکز فن آوری های ریاست جمهوری و ...) فن آوری هایی که آن شرکتها بر روی آنها کار می کنند.[/font]
  • [font]شرایط پذیرش ایده های فن آوری از سوی این مراکز .[/font]
  • [font]تسهیلات این مراکز برای کارآفرینی مبتنی بر فن آوری.[/font]
  • [font]ارائه مشاوره های تخصصی توسط کارشناسان از سازمانها و شرکتهای مربوطه بصورت اختصاصی و یا گروهی رودررو.[/font]
  • [font]ارائه نیازمندیهای فن آوری این مراکز به کارآفرینان دانش محور در قالب جزوات تخصصی و یا سمینارهای کسب و کاری این سازمان ها و شرکتها.[/font]
  • [font]مشاوره در زمینه استراتژی ورود به بازار خصوصاً در زمینه Niche Market[/font]


[font]مشاوره در زمینه صنایع تبدیلی [/font]
  • [font]ارائه مشاوره در امور بکارگیری و استفاده بهینه از تکنولوژی مناسب.[/font]


[font]مشاوره در زمینه گردشگری سلامت [/font]
  • [font]ارائه مشاوره در زمینه قوانین آیین نامه ها ودستورالعمل ها مرتبط با توریسم سلامت.[/font]
  • [font]ارائه مشاوره در مورد کشورهای هدف در خصوص توریسم سلامت و ارزیابی وضعیت بهداشتی درمانی و شناخت نیاز آنها.[/font]
  • [font]ارائه مشاوره در مورد چگونگی توسعه و ارتقاء توریسم سلامت.[/font]
  • [font]شناسایی و برنامه ریزی برای ارائه خدمات مشاوره ای به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانهایی که توانمندی جذب بیماران خارجی را دارند.[/font]


[font]ارتباط با کارآفرینان دیگری که قصد شروع کسب و کار دارند و تبادل اطلاعات و نظرها خصوصاً با
کارآفرینهای موفق و با تجربه [/font]
  • [font]برگزاری جلسات مشترک تبادل نظر کارآفرینانی که قصد شروع کسب و کار خود را دارند.[/font]
  • [font]استفاده از اینترنت و ایجاد فروم های بحث و تبادل نظر میان کارآفرینان در حوزه های مختلف کسب و کار.[/font]
  • [font]تهیه گزارشات آماری و تحلیلی از گفتگوها و تبادل نظرات کارآفرینان .[/font]


[font]نیازمندی های کلینیک مشاوره[/font]
  1. [font]نیازمندیهای اطلاعاتی و علمی[/font]
    1. [font]اطلاعات درباره قوانین.[/font]
    2. [font]اطلاعات مربوط به تحقیقات بازار در حوزه های مختلف.[/font]
    3. [font]اطلاعات درباره فرآیندهای مختلف در ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار جدید.[/font]
    4. [font]اطلاعات علمی در حوزه های مختلف.[/font]
  • [font]اطلاعات مذکور بعنوان سرمایه و زیر ساخت اصلی مرکز خدمات و مشاوره کسب و کار می باشد. برخی از این اطلاعات در سازمانها و نشریات مختلف موجود می باشد ولی قسمت اعظم این اطلاعات موجود نیست. این اطلاعات را می توان از طریق نیروهای داخلی و یا از طریق دانشکده ها، انجمن ها و شرکتهای مشاور جمع آوری کرد(بعبارتی برون سپاری نمود). البته در جمع آوری و تدوین آنها حتماً می بایست این نکته را در نظر گرفت که مخاطبان این اطلاعات افراد عادی هستند نه متخصصان علم اقتصاد و یا کسب و کار. لذا این گزارشات را می بایست بصورت ساده، کاربردی و جذاب تهیه و تدوین نمود.[/font]

[font]2- مشاوره های تخصصی
2-1 مشاوره در حوزه های بیمه، بانک، قراردادهای استخدامی، جذب نیرو، ثبت شرکت، انعقاد انواع قرارداد، اخذ مجوزها، املاک و ...
2-2 مشاوره کسب و کار در حوزه های مختلف بازاریابی، تبلیغات، فروش، سازماندهی و منابع انسانی، مالی، سیستم و ...
2-3 مشاورهای تخصصی تکنولوژی (خلق، توسعه و یا انتقال تکنولوژی)
2-4 مشاوره کاربرد IT در کسب و کار[/font]
  • [font]مشاوران گزینه 2-1 همگی از سازمانها و شرکتهای همکار و ذیربط فرآیند ایجاد و یا توسعه کسب و کار می باشند که می بایست رویکردی را برای همکاری با آنها طراحی نمود.[/font]
  • [font]مشاورین گزینه 2-3 معمولاً از اساتید دانشگاه، افراد متخصص و با تجربه صنعت(صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی)، مراکز علمی – تحقیقاتی و مراکز رشد فن آوری می باشند که در این مورد هم می بایست راهکاری را جهت همکاری با این افراد و سازمانها طراحی نمود.[/font]

[font]3- بخش وب سایت
3-1 تیم حرفه ای طراحی و نگهداری وب سایت[/font]
  • [font]محتوای علمی و اطلاعاتی این بخش توسط کارشناسان و مشاورین (ژورنالیستهای متخصص و حرفه ای) تهیه و تدوین می شود.[/font]
  • [font]این وب سایت باید کاملاً علمی – جذاب – کاربردی و به روز باشد.[/font]
  • [font]وب سایت باید نقطه تماس اولیه مرکز با مخاطبین باشد بعبارتی مخاطبین و مراجعین در ابتدا از طریق مراجعه به وب سایت اطلاعات اولیه را دریافت کرده و در مراحل بعدی باید از سایر وسیله های ارتباطی از جمله حضور فیزیکی در کلینیک استفاده کند. البته پیشنهاد می شود که این رویکرد توسط خود کلینیک ترویج و تبلیغ شود.[/font]
  • [font]از طریق ایجاد Membership Club اطلاعات بسیار مفیدی از انواع نیازها و خواسته های مراجعین و مخاطبین جمع آوری کرد که قاعدتاً در سیاستگذاریهای کلان مرکز بسیار مفید خواهند بود.[/font]
  • [font]ایجاد Forum های بحث و گفتگو میان کارآفرینان با هم و با متخصصین ژورنالیستها جزء موارد مهم سایت باید باشد.[/font]
  • [font]مجله الکترونیکی کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک، جزء قسمتهای فعال وب سایت باید باشد که در مرحله اول باید بصورت ماهیانه و در مراحل بعدی بصورت هفته ای برای اعضاء فرستاده شود.[/font]
  • [font]استفاده از برقراری ارتباط تعاملی از طریق e-mail باید جزء رویکردهای اصلی کلینیک باشد.[/font]
  • [font]طراحی دوره های الکترونیکی در حوزه های مختلف کسب و کار اعم از طراحی برنامه کسب و کار، برنامه بازاریابی، استفاده از تکنولوژی و ... قراردادن آنها در وب سایت باید جزء لاینفک این وب سایت باشد.[/font]
  • [font]یکی از رویکردهای اصلی کلینیک باید تبلیغات گسترده در مورد خدمات وب سایت باشد. مثلاً برای ایجاد انگیزه در مخاطبین برای مراجعه اولیه به وب سایت همان سیستم عضوگیری و دادن یک شناسه به اعضاء می باشند که اعضاء باید برای مراجعه حضوری به مرکز حتماً این شناسه را داشته باشند. مزیت این روش این است که 1) فرد مخاطب ابتدا از طریق اطلاعات وب سایت ایده خود را کاملاً تحیلیل می کند 2) بسیاری از قوانین و مراحل راه اندازی یک کسب و کار در حوزه های مختلف را می شناسد 3) نیازهای خود را بصورت شفاف می شناسد 4) کارشناسان و مشاورین مرکز هنگام مراجعه فرد به مرکز اطلاعات او را در پروفایل مربوطه دارند و بهتر می توانند با مراجع تعامل داشته باشند.[/font]
  • [font]باید از مشاوران علمی – تخصصی مرکز فیلم های آموزش تهیه کرد و آنها را درون وب سایت قرار داد (فایل های صوتی و تصویری بسیار کاربرد دارند.)[/font]

[font]4- بخش علمی
4- 1 کارشناسان ارشد مدیریت زمان و کسب و کار با پایه های رشته های مختلف (فنی، مهندسی، مدیریت، هنر، پزشکی و پیراپزشکی، علوم انسانی

آمیخته محصول کلینیک مشاوره کارآفرینی[/font]
  1. [font]آموزش [/font]

[font]در حوزهای مختلف کسب و کار از شروع تا راه اندازی، مدیریت و خاتمه یا فروش کسب وکار - تکنولوژی – مدل های جدید کسب و کار و ...[/font]
  1. [font]مشاوره [/font]

[font]مشاوره در حوزه های مختلف کسب و کار از راه اندازی ، مدیریت و خاتمه کسب و کار، مشاوره های تخصصی و تکنولوژی، حقوقی و قانونی و....[/font]
  1. [font]ترویج [/font]

[font]وب سایت، مجله کسب و کارهای کوچک، برنامه های رادیویی – تلویزیونی، برنامه های خاص هفته کارآفرینی و ....[/font]
  1. [font]تبلیغات [/font]

[font]ویژه نامه های اختصاصی در بازارها و صنعتهای مختلف، مجله کسب و کارهای کوچک و ...[/font]
  1. [font]نمایشگاه فرصتهای کسب و کار[/font]

[font]برگزاری نمایشگاه فرصتهای کسب و کار (در جهت توسعه کسب و کارهای موجود و دارای پتانسیل بالقوه و بالفعل، بالا، سوق دادن کارآفرینان بسوی همکاری با کسب و کارهای موجود که دارای توانمندیهای بالایی هستند و امکان ریسک کمتری دارند)
رویه اجرایی[/font]
  1. [font]برقراری ارتباط با صاحبان (شروع کنندگان) کسب و کارهای مستقل[/font]

[font]کلیه واجدین شرایط (صاحبان یا شرکت کنندگان ) کسب و کارهای مستقل شغلی نظام سلامت متقاضی دریافت خدمات مشاوره ای با توجه به زمینه های مورد نیاز مشاوره یا نوع مسائل و مشکلاتی که در حوزه کاری خود با آن روبرو هستند برای تنظیم برنامه دریافت خدمات مشاوره ای و تعیین نوع مشاوره مورد نیاز با کلینیک مشاوره تماس برقرار می کنند، برقراری تماس می تواند به صورت های ذیل انجام شود.
الف تماس تلفنی با بخش پذیرش کلینیک
ب – تکمیل فرم درخواست خدمات مشاوره ای و ارسال آن از طریق نمابر یا پست الکترونیک
2- دریافت اطلاعات تکمیلی و تعیین امکان پذیری یا عدم امکان ارائه خدمات به متقاضیان
کارشناس پذیرش بر اساس اطلاعات فرم درخواست خدمات مشاوره ای (فرم شماره 1) و در صورت نیاز با برقراری تماس و ارتباط با نماینده واحد متقاضی و دریافت اطلاعات لازم به تکمیل فرم تنظیم برنامه ارائه خدمات مشاوره ای (فرم شماه 2) مبادرت می ورزد و طی آن امکان بررسی مشکل متقاضی در محدوده کار کلینیک را مشخص خواهد کرد.

3- تعیین مشاور مناسب
کارشناس پذیرش با توجه به اطلاعات دریافتی از واحد متقاضی و همچنین اطلاعات موجود از مشاورین کلینیک (بانک اطلاعاتی مشاورین کلینیک) مشاور یا مشاورین پیشنهادی را انتخاب و در فرم شماره 2 ثبت می نماید.
در صورتی که مشاور متناسب با نیاز متقاضی موجود نباشد ولی مشکل متقاضی در محدوده کار کلینیک و حوزه های تعریف شده باشد، مدیریت کلینیک نسبت به شناسایی و جلب همکاری مشاوره مناسب اقدام خواهد نمود و چنانچه نیاز و درخواست متقاضی در محدوده کار کلینیک نباشد موضوع به اطلاع متقاضی رسانده شده و گزارش عدم ارائه خدمات در فرم شماره 2 تکمیل می گردد.
4- تنظیم برنامۀ زمانی ارائه مشاوره
کارشناسی پذیرش بر اساس برنامه زمانی ارائه خدمت مشاوره (مشاورین) مربوط، در بانک اطلاعات مشاورین، نحوه ارائه خدمات و زمان آن را مشخص ساخته و با نماینده واحد هماهنگ می سازد با توجه به ماهیت کلینیک، مشاوره کسب و کارهای کارآفرینی بطور کلی نحوه ارائه خدمات مشاوره بصورت حضور متقاضی در محل کیلنیک جهت اخذ مشاوره ای طراحی شده است.
با این حال در موارد خاص و یا تشخیص کارشناس پذیرش و تأیید مدیریت کلینیک و انجام هماهنگی با مشاور مربوط، ارائه خدمات مشاوره ای می تواند با حضور مشاور در محل فعالیت کسب و کار مربوط صورت گیرد. در این صورت مشاوره جهت انجام بررسی های محلی (Site Visit) و شناسایی معضلات و ارائه پیشنهادات و راهنماییهای لازم در محل فعالیت کسب و کار متقاضی حضور پیدا خواهند کرد.
5- ارائه مشاوره
خدمات مشاوره ای پس از تکمیل متقاضی و تعیین نحوه ارائه خدمات و برنامه زمانی آن، پرونده متقاضی (فرم های شماره 1 ، 2 و 3 و سایر اطلاعات موردی دریافت شده) توسط دبیرخانه کلینیک در اختیار مشاوره قرار می گیرد. بدین ترتیب مشاور، با بررسی و مطالعه اطلاعات و آمادکی ارائه خدمات را کسب خواهد کرد سپس با توجه به برنامه زمانی، خدمات مشاوره ای در حوزه های دانش مدیریتی، بازاریابی، BP، مدیریت مالی و سرمایه گذاری و غیره ارائه می شود. بطور کلی ارائه مشاوره توسط مشاور در محل کلینیک و شامل بحث و مذاکره با متقاضی و کسب اطلاعات در مورد مسائل برای متقاضی تشریح می نماید و پس از بررسی مشاوره و راهنمایی های لازم در خصوص اتخاذ رویکرد مناسب برای حل مسئله را به متقاضی ارائه می دهد.
منبع: همایش مدیریت[/font]


 
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان