امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونگی تولید محتوا برای سایت های تجارت الکترونیکی
#1
 [تصویر:  75782_orig.jpg]
بازاریابی از طریق محتوا، مبحث بسیار مهمی است و همواره به صاحبان کسب و کار تجارت الکترونیکی توصیه شده است محتوای مناسبی در روند خرید سایت خود قرار دهند.
دو رویکرد برای تولید محتوای موثر وجود دارد که به واسطه آن می توانید از شبکه های اجتماعی، کسب و کار و فعالیت های تبلیغاتی خود پشتیبانی کنید:

1- فرآیند تولید محتوا را توسط کارمندان خود انجام دهید.
با نویسندگان حرفه ای یا سازمان ها قرارداد ببندید و تولید محتوا را برون سپاری کنید.
هر دو روش دارای امکانات مثبت و منفی هستند. ممکن است کارمندی نداشته باشید که بتواند پست ها و محتوای جالب توجهی تولید کند اما مطمئنا کارمندان شما تخصص هایی دارند که ممکن است فردی در خارج از شرکت شما دارای این توانایی ها نباشد. در صورت امکان، توصیه می شود این فعالیت در داخل مجموعه شما و توسط کارمندان تان انجام شود. با این روش مطالب خوبی تولید می شود، به علاوه در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

چگونگی تولید محتوا برای سایت های تجارت الکترونیکی
این مقاله به شرح روش هایی برای تولید محتوای جذاب- ترجیحا درون سازمانی- می پردازد.

• انواع محتوا

در ذیل فهرستی از انواع محتوای یک سایت تجارت الکترونیکی شرح داده شده است. ممکن است گزینه های دیگری نیز موجود باشد اما می توان گفت لیست زیر نقطه شروع خوبی به شمار می آید.
- محتوای محصولات: تصاویر، ویدیوها، مشخصات، توضیحات فنی، امکانات و گزینه های مرتبط با یک محصول
- محتوای تبلیغاتی: فروش ویژه محصول، حمل رایگان، محصول جدید و آیتم های فصلی

- محتوای صفحه نخست: محتوای جالب توجه در صفحه نخست سایت خود قرار دهید. لازم است محتوای این صفحه هرازچندگاهی، به روز رسانی شود. می توانید بر روی محصولات و آیتم های فصلی تمرکزکنید. به این نکته توجه کنید که تصاویر در این صفحه تاثیر بیشتری نسبت به متن خواهدداشت.
- محتوای تجاری: توضیحات طبقه بندی ها و صفحات فرودی مربوط به پیام های بازرگانی و تبلیغاتی
- بلاگ: پست های مربوط به محصولات، مشتریان، کارمندان، سازمان و موفقیت های کسب شده می تواند در این بخش قرار گیرد. دقت کنید که طول هر مطلب می بایست بین 200 تا 500 کلمه باشد.
- خبرنامه: خبرنامه ها می توانند به پست های موجود در بلاگ لینک شوند. این خبرنامه ها باید کوتاه و مرتبط باشند، در عین حال می توانید از تصاویر و ویدیوها برای زیباترشدن آنها استفاده کنید.
- توییتر: می توانید از توییتر برای مواردی از قبیل خدمات مشتریان، تبلیغات و همچنین معرفی محصول جدید استفاده کنید. می توانید تقریبا از 140 کاراکتر برای درج توضیحات استفاده کنید. به علاوه امکان درج تصاویر را نیز خواهیدداشت. در صورت امکان در گفت وگوها شرکت کنید و از هشتگ ها (hashtags) برای دسته بندی شدن توییت ها استفاده کنید.
- پینترست: صفحه ای در پینترست ایجادکنید و به معرفی محصولات و طرز کار آنها بپردازید.
- فیس بوک: در ارتباط با محصولات پست هایی درج کنید و تصاویری نیز به آن اضافه کنید. در گفت و گوها با دنبال کننده ها مشارکت کنید. زمانی که توضیحات زیادی برای درج کردن ندارید 140 کاراکتر به نظر مناسب می آید اما در صورت لزوم می توانید مطالب طولانی تری نیز اضافه کنید.
- تامبلر: این گزینه جایگزینی برای بلاگ به حساب می آید. می توانید از تصاویر در این پلتفرم استفاده کنید چرا که تامبلر نیز مانند پینترست حالت بصری دارد.
- تبلیغات: تبلیغات متنی PPC (Pay Per Click)، تبلیغات فیس بوک و تبلیغات بصری همگی نوعی از محتوای یک سایت محسوب می شوند. پیام تبلیغاتی ثابتی داشته باشید و از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.
از انجای که شبکه های اجتماعی بیشتر با تصاویر و ویدیو هم درامیخته هستند بد نیست به مطلب وب سایت بازاریاب آنلاین در رابط با تولید محتوای تصویری و تاثیر آن در بازاریابی محتوا اشاره کنیم:
همیشه می‌گویم که برای شرکت خود وبلاگی تاسیس کنید و در آن بنویسید. اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش مدیوم‌های مختلف مدتیست که می‌گویم در آن تولید محتوا کنید. این تولید محتوا می‌تواند شامل متن، ویدئو، پادکست، اینفوگرافی و .. باشد.
یکی از کانال‌هایی که به‌شدت می‌تواند موثر و مفید باشد، استفاده از محتوای تصویری است. از قدیم می‌گویند تصاویر هزاران بار بیشتر از متون می‌توانند مفهوم و منظور را برسانند. حال چه خوب است که ما هم در برنامه‌های بازاریابی اینترنتی خودمان که تولید محتوا یکی از آنهاست، از محتوای تصویری یا Visual Content استفاده کنیم. به‌همین جهت من در این نوشته، ۱۵ ایده ساده برای تولید چنین محتواهایی را با شما به اشتراک می‌گذارم.
به مشتریانتان با راهنماهای تصویری کمک کنید
یک فلوچارت از فرایند فروش برای مشتریانتان آماده کنید تا در یک نگاه ببینند که چند مرحله تا خرید محصول مد نظرشان فاصله دارند. سعی کنید از حقایق (Fact) های جذاب و سرگرم‌کننده استفاده کنید تا بتوانید از حداکثر پتانسیل این تصاویر استفاده کنید.
یک دیاگرام از شیوه کار محصولاتتان آماده کنید.
راهنمای استفاده از محصولات را به صورت تصویری آماده کنید! باور کنید من خودم همیشه ترجیح می‌دهم به صورت تصویری ببینم که چگونه از یک محصول می‌شود استفاده کرد تا این که بنشینم و چندین صفحه متن خشک و خالی را بخوانم.
اشتباهات مشتریان در استفاده از محصول هم می‌تواند به اندازه شیوه استفاده صحیح جذاب باشد! باز هم اگر خودم را بخواهم مثال بزنم، اگر چنین تیتری در سایتی ببینم (حتی اگر مشتری آنها هم نباشم) حتما جذبش می‌شوم.
بخش پرسش‌های متداولتان را به ویدئو تبدیل کنید؛ این که شما به عنوان کارمند آن شرکت وقت بگذارید و به صورت ویدئویی در مورد مشکلات اصلی و سوالات مهم کاربران صحبت کنید حتما به مشتریانتان اطمینان می‌دهد که شما برای آنها وقت می‌گذارید و با اطمینان بیشتری از شما خرید می‌کنند.
کسب اعتبار بیشتر با انتشار اطلاعات واقعی در مورد صنعتتان
قطعا به اشتراک گذاشتن حقایقی در مورد صنعتی که در آن هستید توجه خیلی‌ها را جلب می‌کند. پس:

یک اینفوگرافیک در مورد صنعتی که در آن کار می‌کنید منتشر کنید. چه شرکت‌هایی هستند، شما کجای این صنعت هستید و حقایقی از این قبیل.
مشتریان شما چه جنسیتی دارند؟‌ در کجا زندگی می‌کنند؟ چه علایقی دارند؟ از این اطلاعات که (حتما) در دست دارید برای ساخت یک اینفوگرافیک به‌شدت جذاب استفاده کنید.
نقل قول‌ها را با تصویری ترکیب کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. ترکیب یک متن با یک تصویر می‌تواند صدها بار بیشتر نظر کاربران را به نسبت یک متن خالی جلب کند.
از مشتریان بخواهید به صورت ویدئویی در مورد محصول شما بگویند. مشتریان با دیدن یکی که مثل خودشان است بیشتر به خرید محصول شما اعتماد می‌کنند تا این که بخواهند چند خطی که همان مشتری برای شما نوشته است را بخوانند.
محصول خود را به صورت تصویری با یک یا چند محصول رقیب مقایسه کنید! یادتان باشد که دست شما به شدت باز است تا محصول خود را به طرز عجیب‌تری بهتر و کاربردی‌تر از رقیبان نمایش دهید Smile

کمی در مورد پشت صحنه شرکتتان بگویید
مشتریان به هیچ‌عنوان با شرکت‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنند، بلکه با افراد ارتباط برقرار می‌کنند. هرچه شما راه بیشتری برای آنها باز بگذارید که با شما ارتباط برقرار کنند و خو بگیرند، بیشتر و بهتر می‌توانید بفروشید. از ایده‌های زیر استفاده کنید تا به کارمندهایتان امکان برقرار ارتباط با مشتریان را بدهید:
یک تایم‌لاین برای شرکتتان ایجاد کنید. برای این که راحت‌تر این مسئله را درک کنید، صفحه درباره شرکت Moz را ببینید.
تصاویر جشن‌هایی که در شرکت برگزار می‌کنید را به اشتراک بگذارید! باور کنید کاربران بیشتر به شرکت شما علاقه‌مند می‌شوند.
رویدادی برگزار می‌کنید؟ در مورد تجربیاتتان در برگزاری آن بنویسید و حتی‌الامکان بیشتر از تصاویر استفاده کنید.
در وبسایت شرکتتان صفحه‌ای برای آشنایی افراد با تیم و کارمندان ترتیب بدهید.
از کارتون‌ها استفاده کنید! خیلی نیازی نیست سخت بگیرید. مشتریان شما با کمی سرگرم بودن مشکلی ندارند و اتفاقا خوشحال هم می‌شوند.

واقعیتی که باید در مورد محتوای تصویری بدانید
برای ایجاد محتواهای تصویری برای وبلاگتان باید کمی فراتر از وضعیت فعلی شرکتتان فکر کنید. باید با مشتریان/کاربرانتان آشنا شوید، ببینید که به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند و چه نیازهایی دارند تا بتوانید در کنار رفع نیازهای مشتریان، محصولات خود را نیز به فروش برسانید.
مهم‌تر از هرچیزی در مباحث تولید محتوا و بازاریابی محتوا این است که «شما» صحبت کنید نه برندتان. یعنی کارمندان، مدیر، مسئول تولید محتوا و .. صحبت کنند و از آنها نام برده شود تا کاربران حس کنند که با انسان‌ها طرف هستند نه یک شخص حقوقی که صرفا قصدش فروش محصولاتش به آنهاست.

• از کجا شروع کنیم
نکته اول، توجه به چگونگی استفاده از انواع مختلف محتوا است. باید به محصولات هنگامی که در چرخه خرید هستند، توجه ویژه ای شود. اگر شما در تلاش برای تحقق خرید از طریق انگیزه ای تبلیغاتی هستید، ممکن است مشتریان بالقوه را فراموش کنید. در حالی که لازم است برای به فعالیت واداشتن این مشتریان، در انها انگیزه ایجاد شود.

اگر مشتریان عضو خبرنامه های تبلیغاتی هستند، به ارایه پیشنهادات تبلیغاتی بپردازید که در عین اختصار بر پس انداز و صرفه جویی در هزینه ها تمرکز دارند.
اگر چشم اندازی مرتبط با فعالیت در شکبه های فیس بوک یا توییتر دارید، ممکن است تلاش شما به فروش منجر نشود. محتوای تولیدشده در این شبکه های اجتماعی می بایست خلاقانه و مفید باشد. به ارایه توضیحات مختصر اکتفا کنید و تصاویر را نیز در پست ها درج کنید. سعی کنید افراد را در جهت اشتراک گذاری مطالب خود، تشویق کنید و از این طریق احتمال دستیابی به هدف خود را افزایش دهید.
خبرنامه ها می توانند به روش های گوناگونی استفاده شوند. بدین منظور می بایست ایمیل های خود را دسته بندی کنید. این دسته بندی می تواند شامل عناوین متعددی از جملع معرفی محصول جدید، تبلیغات، تجربیات مشتریان در رابطه با محصولات و اخبار سازمانی باشد. پس از آن شما قادر خواهیدبود مطالب خود را مورد توجه قرار دهید.
از وبلاگ برای شرح تجربیات استفاده کنید. به علاوه می توانید صدا و تخصص خود را به اشتراک بگذارید. این کار به ارتباط قوی تر با مشتریان می انجامد.
هنگامی که ایده ای در ذهن دارید، به قریحه خود اجازه بارورشدن دهید. معمولا شما اطلاعات زیادی در ارتباط با محصولات و سازمان خود دارید و قاعدتا اطلاعات شما نسبت به مشتریان تان بیشتر است. همچنین می توانید دلیل انتخاب محصول یا برند خاصی را بیان کنید و توضیحات کاملی راجع به ویژگی های مثبت و امکانات آن ارایه دهید.
در ارتباط با مواردی که حس خوبی نسبت به آن دارید، تلاش به نوشتن کنید.
منبع :
هفته نامه عصر ارتباط
بازاریاب آنلاین
پاسخ
#2
یک بلاگر تازه‌کار هستید، این خیلی خوب است که از تجربیات بلاگرهای باتجربه استفاده کنید. هر روز تعداد زیادی وبلاگ جدید ساخته می‌شوند ولی فقط تعداد اندکی از آنها به موفقیت می‌رسند و مخاطبان زیادی پیدا می‌کنند. پس این فکر خوبی است که قبل از شروع یک وبلاگ جدید از ایده‌ها و نظرات بلاگرهای حرفه‌ای بهره‌مند شوید تا مطمئن شوید استراتژی کلی شما برای راه‌اندازی و مدیریت وبلاگ صحیح است یا نه. به این شش درس وبلاگ‌نویسی از برترین بلاگرها توجه کنید:

[تصویر:  55.jpg]

درس اول: فقط به فکر پول نباشید

هر روز شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از وبلاگ‌ها خیلی زودتر از آنچه که باید به فکر استفاده از استراتژی‌های کسب درآمد از وبلاگ می‌افتند. شما باید تا زمانی که نتوانسته‌اید جای خود را در میان وبلاگ‌های رقیب ثابت نکرده‌اید و بازدیدکننده‌های دائمی جذب نکرده‌اید، ایده کسب درآمد از وبلاگ را به آینده موکول کنید.
هر نوع استراتژی کسب درآمد از وبلاگ مستلزم آن است که بازدیدکننده‌ها به وبلاگ پول بدهند، پس اول از همه شما باید بازدیدکننده‌ها را به دست آورید. اگر زودهنگام تبلیغات و محصولات غیررایگان را در وبلاگ خود به مخاطب تحمیل کنید، بازدیدکننده‌ها از وبلاگ شما فرار می‌کنند و روند پیشرفت وبلاگ و جذب مخاطب کندتر می‌شود. به شهرت رساندن برند وبلاگ، کسب اعتبار، استفاده از استراتژی‌های صحیح بازاریابی و تولید محتوای ارزشمند باید در اولویت‌های کاری وبلاگ شما باشند.
درس دوم: در مورد چیزی وبلاگ‌نویسی کنید که دوست دارید

باید موضوع وبلاگ خود را دوست داشته باشید. وبلاگ‌ها یک شبه به موفقیت نمی‌رسند و باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر به سختی تلاش کرد. اگر موضوع وبلاگ خود را دوست نداشته باشید چطور می‌توانید برای‌ش تلاش کنید و آنقدر زحمت بکشید تا به نتیجه برسید؟
هر چه به موضوع وبلاگ خود بیشتر علاقه‌مند باشید می‌توانید محتوای ارزشمند بیشتری تولید کنید، بیشتر به وبلاگ خود اهمیت بدهید و بهتر آن را مدیریت کنید. خیلی از افراد این روزها به سراغ موضوعات معروف برای وبلاگ خود می‌روند چون فکر می‌کنند این موضوعات می‌توانند وبلاگ آنها را زودتر به مرحله درآمدزایی برسانند.
اگر این افراد به موضوع وبلاگ اهمیت ندهند نمی‌توانند محتوای خوبی تولید کنند و در نتیجه بازدیدکننده هم نمی‌توانند جذب کنند. پس بهتر است در مورد موضوعی بنویسید که دوست دارید نه اینکه خود را مجبور به نوشتن در مورد موضوعی کنید که نه به آن علاقه‌ای دارید و نه به آن اهمیت می‌دهید.
درس سوم: تا می‌توانید در مورد SEO بیاموزید

شما نیاز خواهید داشت تا مدتی زمان بگذارید و در مورد بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو تحقیق کنید و بیاموزید. SEO دانشی است متشکل از یک مجموعه تکنیک برای کسب امتیاز بیشتر از موتورهای جست‌وجو مثل گوگل و بینگ و قرار گرفتن در نتایج اول این موتورها.
این یعنی هر چه امتیاز شما از نظر موتورهای جست‌وجو بیشتر باشد، ترافیک بیشتری جذب وبلاگ شما خواهد شد و شما بازدیدکننده‌های بیشتری برای وبلاگ خود کسب خواهید کرد. این همان روشی است که اکثر وبلاگ‌های معتبر برای جذب بازدیدکننده‌ها استفاده می‌کنند.
بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو جنبه‌های متفاوتی دارد و ممکن است برای شروع کمی شما را گیج کند. ولی اگر از وردپرس استفاده کنید کار شما ساده‌تر هست چون افزونه‌های زیادی به همین منظور برای وردپرس طراحی شده‌اند. این افزونه‌ها بررسی می‌کنند که آیا از کلمات کلیدی صحیح استفاده می‌کنید یا نه، تگ‌های عنوان را بهینه‌سازی کرده‌اید یا نه، و خیلی از موارد دیگر که سبب می‌شوند شما کمتر دچار دردسر شوید.
البته در نظر داشته باشید که رسیدن به نتایج مطلوب در بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو زمان می‌برد و یک شبه نمی‌توانید به پایان راه برسید. هیچ راه جادویی در SEO وجود ندارد که در مدت زمان کوتاهی ترافیک قابل توجهی را به وبلاگ شما هدایت کند. باید اجازه دهید موتورهای جست‌وجو طبق روال خود امتیاز شما را به مرور زمان افزایش دهند که این هم مستلزم آن است که قوانین و روش‌های صحیح بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو را رعایت کنید.
درس چهارم: موضوع وبلاگ را تغییر ندهید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب می‌شود یک وبلاگ شکست بخورد این است که وبلاگ‌نویس پیش خودش فکر می‌کند بهتر است در مورد چندین موضوع مختلف و نامرتبط به یکدیگر بنویسد. شما فقط باید در مورد یک موضوع خاص و یا موضوعات مرتبط با آن موضوع خاص به وبلاگ‌نویسی بپردازید.
درست همان زمانی که شروع به نوشتن در مورد موضوعات نامرتبط می‌کنید خواهید دید که مخاطبان دائمی خود را یک به یک از دست می‌دهید. مخاطبان دائمی فقط تا زمانی بازدیدکننده دائمی وبلاگ شما خواهند ماند که بدانند در وبلاگ شما دقیقا چه نوع محتوایی عرضه می‌شود. همین که شروع کنید به نوشتن در مورد چیزی که برای آنها مهم نیست، آنها هم وبلاگ شما را برای همیشه ترک می‌کنند.
علاوه بر این هر ترافیکی که با پست‌های نامرتبط با موضوع وبلاگ به دست می‌آورید خیلی زود از دست می‌دهید، چون افرادی که با این پست به وبلاگ خود جذب کردید بعد از خواندن آن مطلب هیچ نوشتار مرتبط دیگری که برای آنها جذاب باشد در وبلاگ شما پیدا نمی‌کنند و از وبلاگ شما خارج می‌شوند. این کار می‌تواند ترافیک شما را بی‌ثبات کند و مشکلات فراوانی برای وبلاگ شما به همراه داشته باشد. پس موضوع وبلاگ را مدام تغییر ندهید.
درس پنجم: با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

یکی از ضروریات وبلاگنویسی، برقراری ارتباط با مخاطبان است. آنها می‌توانند منبع بزرگی از اطلاعات باشند. آنها می‌توانند با بازخوردهای خود به شما بیاموزند که چطور اوضاع وبلاگ خود را بهبود ببخشید، آنها به شما خواهند گفت که چه دوست دارند و چه توقعی از وبلاگ شما دارند، و وقتی پاسخ پیام‌ها و دیدگاه‌های آنها را بدهید به شما اعتماد می‌کنند.
پاسخ دادن به پیام‌ها و دیدگاه‌های مخاطبان سبب می‌شود تا بازدیدکننده‌ها بدانند وبلاگ شما وب‌مستر فعالی دارد که به نظر مخاطبان وبلاگ اهمیت می‌دهد. این کار باعث می‌شود وبلاگ شما در ذهن بازدیدکننده‌ها به عنوان یک وبلاگ خوب و ارزشمند باقی بماند.
درس ششم: همیشه بهترین محتوا را تولید کنید

این درس را قبلا بارها آموخته‌اید، اما محتوای وبلاگ شما اصلی‌ترین دلیلی است که بازدیدکننده‌ها را تشویق می‌کند تا به طور مداوم به وبلاگ شما سر بزنند. اگر نتوانید به اندازه کافی محتوای خوب تولید کنید آنگاه در جذب ترافیک به وبلاگ خود دچار مشکلات بزرگی خواهید شد.
بسیاری از بلاگرها زیاد به کیفیت محتوا توجه نمی‌کنند و کمیت برای آنها اهمیت بیشتری دارد. به همین خاطر است که بعد از مدتی تلاش فراوان برای تولید حجم زیادی از محتوا این سوال برای‌شان پیش می‌آید که چرا بازدیدکننده‌های زیادی به وبلاگ‌شان سر نمی‌زنند. در حالی که مشکل اصلی آنها عدم توجه به کیفیت محتوا است. میتوایند مقالاتی در رابطه با بازاریابی محتوا را در وب سایت بازاریاب آنلاین مطالعه کنید
این شش درس مهم‌ترین مواردی هستند که هر بلاگر تازه‌کاری باید به آنها توجه کند. این درس‌ها به شما می‌آموزند که چطور خیلی زود از وبلاگ‌نویسی ناامید نشوید و شانس موفقیت شما در این حرفه را به میزان قابل توجهی افزایش خواهند داد. وقتی با توجه به این موارد وبلاگ‌نویسی را شروع کردید، کم کم خواهید توانست کنترل امور را در دست خود بگیرید و بدانید چه کارهایی را باید انجام دهید و از انجام چه کارهایی باید خودداری کنید.
یشتر از ۶۶٪ وبلاگ‌ها کمتر از یک مطلب در یک ماه منتشر می‌کنند و بین ۶۰ تا ۸۰ درصد آنها بعد از نوشتن اولین مطلب کار خود را متوقف می‌کنند. معمولا وبلاگ‌ها خیلی راحت از یک ایده خوب به اسباب خجالت تبدیل می‌شوند.

کار وبلاگ‌نویسی آن‌طور نیست که همه انتظار دارند
علت این است که وبلاگ‌نویسی خیلی بیشتر از آن چیزی که شما انتظارش را دارید کار می‌برد. اینکه بخواهید به صورت بلند مدت مطالب با کبفیت بنویسید واقعا کار دشواری است و به همین دلیل در خیلی از سازمان‌ها به صورت ادامه‌دار انجام نمی‌شود.
اغلب وبلاگ‌نویس‌ها با خودشان کشمکش زیادی دارند که مطالب را در جای درست منتشر کنند. آنها باید فشار زیادی را برای حفظ کیفیت تحمل کنند. اخیرا شخصی به نام “ایمان” به من ایمیلی زده بود که فکر می‌کنم دغدغه این بلاگرها را به خوبی نشان می‌داد. او پرسیده بود:

تا جایی که من به یاد دارم همیشه این را شنیدم که راه موفقیت در وبلاگ‌نویسی این است که به صورت منظم مقاله بنویسیم. خوب این منطقی هست چون باعث می‌شود کاربران ما برای دیدن محتواهای جدید برگردند و وبلاگ را بازدید کنند. حالا این سوال برای من پیش آمده که در عصر خبرخوان‌ها (RSS)، آیا باز هم به طور منظم مطلب نوشتن مثل قبل مهم است یا اینکه باید بیشتر به کیفیت مطالب توجه کنیم؟
بگذارید به دو سوالی که مطرح شده نگاهی داشته باشیم.
آیا هنوز هم لازم است که منظم بنویسیم؟

من فکر می‌کنم ایمان حق دارد که این موضوع منظم نوشتن بین بلاگرها شایع شده. با این حال به نظر من موضوع منظم نوشتن فقط برای نگه‌داشتن بازدیدکنندگان نیست.
حجم و قاعده نوشتن مطالب به این بستگی دارد که کلا شما به چه دلیلی دارید می‌نویسید. اگر فقط برای سرگرمی یا تفریح دارید می‌نویسید، پس اصلا اهمیتی ندارد که هر چند وقت یک بار این کار را انجام می‌دهید. اما اگر دارید برای بیزینس و یا حتی ایجاد پروفایل شخصی‌تان می‌نویسید، آن‌وقت است که اهمیت دارد.
وبلاگ‌نویسی یکی از آن راه‌هایی است که باعث می‌شود برندتان را (چه شخصی و چه شرکتی) در ذهن دیگران نگه دارید. به عنوان مثال اگر من هر از چند گاهی یک بار یک مطلبی را بنویسم، احتمال این که شما برای پروژه وب خود من را فراموش کنید خیلی زیاد است. در مقابل وقتی به طور منظم می‌نویسید، طوری می‌شود که اگر چند هفته چیزی ننوشتید مخاطبان شما دل‌شان برای شما تنگ می‌شود. به عنوان مثال وقتی من بیشتر از دو هفته چیزی در وب ادوایس نمی‌نویسم، معمولا چند ایمیل دریافت می‌کنم که چرا دیگر چیزی نمی‌نویسید.
از طرف دیگر موضوع RSS هم درست است. در دنیای خبرخوان‌ها دیگر خیلی نیاز نیست که مرتب مخاطبان را برای برگشتن به وب‌سایت تشویق کنید. با این حال باید مواظب باشید که برای خودتان پیش‌فرض‌های ناصحیح نسازید. منظورم این است که اگر مخاطب شما یک کاربر حرفه‌ای باشد، دیگر لازم نیست مرتب برای‌ش بنویسید. اما هنوز RSS‌‌ها آن‌طور که باید فراگیر نشدند. هنوز خیلی از کاربران نمی‌دانند که چطور می‌شود از این فناوری استفاده کرد و از مطالب جدید مطلع شد.
در واقع یک جواب واحد و مشخص وجود ندارد که بگوید هر چند وقت یک بار باید مطلب بنویسید. این موضوع به فاکتورهایی مثل موضوع، سطح و نوع مخطابان و میزان محبوبیت وبلاگ شما بستگی دارد. اما به عنوان یک قاعده کلی من وبلاگ‌نویس‌ها را تشویق می‌کنم که حداقل یک بار در هفته بنویسند. البته اگر وبلاگ‌تان خیلی محبوب باشد، ممکن است این مقدار به روزی دو یا سه بار هم افزایش پیدا کند.
کمیت مهمتر است یا کیفیت؟

آیا ما باید بیشتر در مورد منظم نوشتن حساس باشیم یا کیفیت مطالبی که می‌نویسیم؟ شخصا من نمی‌دانم که این سوال خوبی برای پرسیدن هست یا نه. من فکر می‌کنم این سوال را بهتر است اینطور بپرسیم که: آیا من باید چیزی بنویسم که به مخاطبان من مربوط باشد؟
اگر دارید در وبلاگ‌تان مطالبی علمی و آکادمیک می‌گذارید، پس کیفیت مطالب مهمتر است. اما اگر دارید به این وسیله با دوستان‌تان ارتباط برقرار می‌کنید، برای آنها فقط مهم این است که شما بطور مداوم بنویسید.
پیشنهاد من این است که یک لیست از هر دو نوع مطالب داشته باشید. تعدادی که روی کیفیت‌شان حساس هستید، تعدادی هم مطالب کم حجم که قرار است به طور منظم و مداوم منتشر شوند. البته این بدان معنا نیست که نسبت به کیفیت مطالب کم حجم خود بی‌تفاوت باشید، اما مسئله این است که کارکرد واقعی آنها برای حفظ ارتباط با مخاطب است.
نتیجه

قطعا حرف‌های خیلی زیادی هست که می‌توان در مورد وبلاگ‌نویسی زد. اما در جواب سوالی که ایمان پرسیده بود، من فکر می‌کنم که نوشتن مداوم هنوز ضرورت دارد. ضمن این که داشتن مطالبی با استایل‌های مختلف می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند.

منبع : یک ادمین
پاسخ
#3
بهینه سازی موتور جستجو (سئو SEO)چیست؟!

SEO مشمول به کارگیری فرایند ها در جهت بهبود و افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت به واسطه ی موتورهای جستجو گفته می شود. جنبه های زیادی در SEO وجود دارد که از کلمات موجود در صفحه ی شما تا ارتباطی که با دیگر صفحات برقرار می کنید را در بر می گیرد. گاهی اوقات SEO شما اطمینان حاصل کردن از این امر است که آیا وب سایت شما به گونه ای ایجاد شده است که موتورهای جستجو توانایی یافتن و شناسایی محتویات صفحه های شما را داشته باشند یا خیر.
بهینه سازی موتورهای جستجو تنها اشاره به این موتورها ندارد. بلکه اشاره به بهبود آن برای انسان ها نیز دارد. این مقاله ی آموزشی به توصیف نهایی صفحه های SEO می پردازد. از کشف لغات و عبارات (لغات کلیدی) که باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود-برای ایجاد رابطه بین سایت شما و موتورهای جستجو- گرفته تا ایجاد لینک و بازاریابی ارزش های منحصر بفرد پیشنهادات شما یا شرکتی خاص. اصلا نگران نباشید، اگر در درک وضع این مطالب دچار مشکل شدید ، تنها نیستید.
چرا وب سایت من به SEO نیاز دارد؟
بخش کثیری از ترافیک اینترنتی از طریق موتورهای جستجو پرکاربرد تجاری مانند گوگل ، یاهو و بینگ روانه ی وب سایت ها می شود. اگر چه شبکه های اجتماعی و انواع دیگر ترافیک ها می توانند باعث ارجاع بازدیدکنندگان به وب سایت شما شوند، اما موتورهای جستجو روش اولیه ی هدایت اکثر کاربران اینترنت می باشند. این قضیه همیشه صدق می کند حال ، خواه وب سایت شما فراهم کننده ی محتویات ، خدمات ، محصولات ، اطلاعات باشد و یا درباره ی هر چیز دیگری... .
موتورهای جستجو در ارائه و هدف قرار دادن ترافیک منحصر به فرد هستند. مردم به دنبال اطلاعاتی هستند که شما در وب سایت خود ارائه می دهید. موتورهای جستجو همچون آزاد راههایی هستند که به عملی شدن این موضوع دامن می زنند. اگر وب سایت شما توسط موتورهای جستجو شناسایی نشود یا محتویات وب سایت شما در پایگاههای اطلاعاتی آنها شاخص گذاری نشود، موقعیت های فوق العاده ای را که می توانید از طریق ارتباط کاربران با موتور جستجو و وب سایت خود کسب کنید را از دست می دهید.
پرسش از موتور جستجو (Search Query)
شامل لغاتی می شوند که کاربران در قسمت جستجو وارد می کنند. این لغات به شدت ارزشمند محسوب می شوند. تجربه نشان داده است که حجم ترافیک می تواند باعث موقعیت یک سازمان و یا نابودی آن شود. بازدید کنندگان هدفمند و از پیش تعیین شده به یک وب سایت می توانند بیش از هر شاخه ی دیگر بازاریابی و تبلیغاتی برای آن وب سایت تبلیغات، درآمد و اطلاع رسانی را فراهم آورد. سرمایه گذاری در SEO چه از لحاظ مالی و چه زمانی ، می تواند میزان بازگشت استثنایی را در مقایسه با انواع دیگر بازاریابی و ایده های افزایش رده بندی وب سایت همراه داشته باشد.
چرا موتورهای جستجو نمی توانند بدون SEO ، وب سایت مرا بیابند؟!
موتورهای جستجو هوشمند هستند ، اما هنوز به کمک نیاز دارند. اکثر موتورهای جستجو همیشه در پی بهبود تکنولوژی “Crowling” خزیدن هستند تا بتوانند عمیق تر وب سایتی خاص را بررسی کرده و نتایجی بهتر را به کاربر ارائه دهند. به هر حال، محدودیتی برای چگونگی عملکرد موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که SEO ای به درستی انجام شود می تواند شما را به هزاران بازدید کننده و توجه مرتبط کند ، حرکات اشتباه می تواند منجر به پنهان یا دفن وب سایت شما در نتایج یک موتور جستجو شود که قابلیت رؤیت شدن آن را به حداقل می رساند.
علاوه بر قابلیت در سندی کردن محتویات سایت برای موتورهای جستجو ، SEO هم چنین باعث افزایش رده بندی وب سایت شما می شود، بدین منظور محتویات سایت به گونه ای در نتایج موتورهای جستجو نمایان می شوند که کاربران پس از جستجو با سهولت بیشتری آنها را بیابند.
اینترنت محیطی است که به شدت روی به رقابتی شدن می برد ، بنابراین شرکت هایی که فرایند SEO را برای وب سایت خود در پیش بگیرند از برتری در جذب بازدید کنندگان و مشتری ها برخوردار می شوند.

[b]موبایل گدون؛ ادعاهای ناآگاهانه[/b]

متاسفانه همان ابتدای کار، بسیاری وبلاگها و وبسایتهای ایرانی بدون اینکه حتی زحمت مطالعهی پستهای رسمی وبلاگ گوگل را به خودشان بدهند، تحت تاثیر موج تبلیغاتی عظیمی که راه افتاده بود و گاها برای سوءاستفاده از نیاز غیرضروری وبمسترها، ادعاهای خلاف واقع بسیاری حول و حوش این آپدیت عنوان کردند. این گروه ادعا میکردند که قرار است همهی سایتهای غیر ریسپانسیو از نتایج جستجو حذف شوند؛ گفتند که تمام نتایج جستجو به کلی متحول خواهد شد و گمان میکردند که اگر وبسایتشان ریسپانیو و موبایل فرندلی نباشد، قطعا کسبوکارشان ورشکست خواهد شد. موبایل گدون قطعا تغییراتی را در شیوهی نمایش نتایج گوگل سبب شده است، اما خوشبختانه این ادعاهای ناآگاهانه هیچکدام صحت ندارند. در عمل، موبایل گدون بسیار کمتاثیرتر از اسمش از آب درآمد. از ابتدا هم گوگل گفته بود که تاثیر موبایل گدون تنها برای نتایجیست که در تبلتها و موبایلها جستجو میشوند و خود گوگل به صراحت اعلام کرده بود که قرار نیست این آپدیت، تاثیری بر نتایج جستجو در کامپیوترهای خانگی و لپتاپها داشته باشد. همچنین اعلام کرده بود که موبایل گدون بر کل وبسایت تاثیر نخواهد گذاشت و فقط بر صفحات وبسایت تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این، آنطور که متخصصان سئو دریافتهاند، فاکتورهای موثر در رتبهبندی سایتها، بیش از ۲۰۰ مورد هستند. تصور کنید قرار بود یک مورد دیگه به موارد قبلی اضافه شود؛ آن هم فقط برای نتایج موبایلها و تبلتها. با اینکه ظاهرا موبایل فرندلی بودن، فاکتور پررنگی در بین سایر فاکتورهاست، اما باز طبیعی است که تاثیر انقلابی و اعجابانگیزی در کار نباشد. گوگل در زمان انتشار آپدیت موبایل گدون اشاره میکند که همچنان فاکتورها -یا آنطور که گوگل میگوید، سیگنالهای- متنوعی را در رتبهبندی سایتها دخالت میدهد و حتی سایتهایی که موبایل فرندلی هم نباشند، ممکن است رتبههای بالایی را تصاحب کنند. [b]موبایل گدون دقیقا درباره چه بود؟[/b]

آپدیت گوگل در یک کلام میگفت که قرار است وبسایتهای موبایل فرندلی را در نتایج جستجو بالاتر بکشد. برای موبایل فرندلی بودن هم چند فاکتور عنوان کرده بود: – متن وبسایت بدون تپ یا زوم قابل خواندن باشد. – فاصلهی کلیدها، لینکها و دیگر جزئیات سایت برای تپ کردن روی موبایل، مناسب باشد. – سایت حاوی محتوای غیر قابل پخش در موبایل نباشد. همچنین منظور، استفاده از تکنولوژیهایی مثل فلش است که در موبایل مشاهده نمیشوند. – سایت نیاز به اسکرول کردن به چپ و راست نداشته باشد. برای بررسی صفحات مختلف وبسایت خود میتوانید از Mobile-Friendly Test خود گوگل استفاده کنید. همچنین برای یافتن پاسخ سوالات متداول دربارهی آپدیت موبایل گدون میتوانید این پست را وبلاگ گوگل مطالعه نمایید. منبع مویایل گدون و سئو : بازاریاب آنلاین
آیا خودم می توانم SEO کنم؟!

دنیای SEO پیچیده است ، اما اکثر مردم می توانند نکات پایه ای آن را به سادگی درک کنند، حتی میزان کمی از اطلاعات در این زمینه می تواند تفاوت بزرگی را پدید بیاورد. در بهترین حالت می توان گفت: آموزش SEO رایگان و در اینترنت نیز موجود است از جمله همین مقاله. این اطلاعات را با کمی تمرین ادغام کرده و پس از مدتی می بینید که خودتان معلم این علم می شوید.
با توجه به میزان و محدودیت زمانی خود ، تمایل شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت تان ممکن است از یک متخصص در این زمینه درخواست کنید تا کنترل اوضاع را در دست بگیرد. گروههایی که پایه ریزی فرایند SEO را متقبل می شوند متفاوت هستند. برخی بر تکنیک های خیلی حرفه ای متمرکز می شوند در حالی که گروه های دیگر به مباحثی عمومی و کلی بسنده می کنند. بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو می تواند مستلزم بررسی المان های خاص زیادی باشد که متخصصین SEO آنها را در بازه ی علوم عمومی بهینه سازی و استراتژی وب سایت در نظر می گیرند. هم چنان حتی در این مورد اطلاع از مفاهیم بنیادی این علم بسیار ارزشمند است.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  دانلود کتاب 10 نکته برای طراحی یک سایت خوب انجمن مخ ها 0 467 13-07-2012، 06:40 PM
آخرین ارسال: انجمن مخ ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان