امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
در بین تمام ورزشها پیاده روی را انتخاب کنید (تغذیه و تناسب اندام)
#1
قبل از هر چیز باید بدانید که حتی با تغییر دادن بعضی از عادات کوچک در همه جا می توانید 50 تا 100 کالری بیشتر در روز بسوزانید.
اما برای شما که در میانسالی و یا کهنسالی بسر می برید و یا سنگینی شما به حدی است که مانع از شرکت در ورزش های پرتحرک و سنگین می شود، بهترین ورزش «پیاده روی» است و باید آن را بخش مهمی از سبک زندگی جدید خود قرار دهید.
این ورزش به کم کردن وزن سرعت می بخشد و از تمرکز یافتن چربی ها در بدن جلوگیری می کند. ورزش شما را وادار می کند که احساس بهتری داشته باشید و به نرمال کردن عوامل شیمیایی بدن کمک فراوانی می کند.
بهترین راه برای اکثر آنهایی که وزن اضافی دارند آن است که حداقل یک مسیر طولانی را برای قدم زدن انتخاب کنند و خود را بدان عادت دهند.
پیاده روی یکی از ورزشهای بسیار خوبی است که نیازی به آموزش مخصوص، هماهنگی، مهارت و یا لباس ندارد. این ورزش بهشتی فقط نیاز به یک جفت کفش راحت و خوب دارد، و این تنها توصیه من درباره آن است. اگر شما دارای چنین کفشی نیستید حتما فردا آن را بخرید. با کفشهای تنگ نمی توان پیاده روی نمود. باور کنید این کار بهترین سرمایه گذاری برای تامین سلامتی است، زیرا قدم زدن به سوی هرجا که مورد نظر است، مسیری است به سوی راه نجات و رستگاری.
تعداد کالریهایی که شما در پیاده روی می سوزانید بستگی به مقدار وزن شما، میزان سرعت و محلی است که برای قدم زدن انتخاب می کنید.
اگر شما در هر ساعت 2/3 کیلومتر راه بروید و وزن شما 55 کیلو باشد معادل 145 کالری می سوزانید. و با وزن 68 کیلو معادل 185 کالری و 90 کیلو معادل 215 کالری می سوزانید؛
و اگر در هر ساعت 8/4 کیلومتر راه بروید با وزن 55 کیلو 180 کالری و با وزن 68 کیلو معادل 235 کالری و وزن 90 کیلو معادل 350 کالری
و اگر در هر ساعت 4/6 کیلومتر راه بروید، با وزن 55 معادل 230 کالری و وزن 68 معادل 270 کالری و وزن 90 کیلو معادل 400 کالری می سوزانید.
اگر به طرف سربالایی قدم برمیدارید، بحدی که مجبور باشید به طرف جلو خم شوید، میزان مصرف کالری 2 برابر خواهد شد. توصیه می شود که در شروع راه رفتن تپه را انتخاب نکنید. زیرا شما باید کم کم بالا رفتن از تپه را انتخاب کنید.
اگر هوا سرد باشد، باید خوشحالتر باشید زیرا در هوای سرد 7 تا 10 درصد بیشتر از روزهای معمولی کالری می سوزانید. در هوای بسیار گرم مصرف کالری کمی بیشتر است ولی من آن را توصیه نمی کنم. بهترین موقع برای پیاده روی در تابستان صبح زود قبل و یا در هنگام طلوع خورشید است.

منبع: روش نوین کم کردن وزن به طور طبیعی بدون رژیم غذایی و نیروی ارادی، نشر جوان، اثر مارک بریکلین
 


آینده چیزی نیست که انسان به ارث ببرد
بلکه چیزیست که خودمیسازد
پس اندیشه رابه جست وجو ویافتن راه حل چگونه ساختن به کارگیریم...


خدااایا دلم گرفته.......ازخیلی ها.......!!!!؟؟؟؟

پاسخ
 سپاس شده توسط WiSe
#2
بسیار عالی
http://sarma-garma.com/
طراحی سایت 
سایت نوین مارکتینگ

هدایای تلیغاتی
سایت کاوا ترسیم

پنل اس ام اس
فراپیامک
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تغذیه بعد از مسمومیت غذایی افسانه پناهی 0 84 03-03-2014، 09:26 PM
آخرین ارسال: افسانه پناهی
  این نکات تغذیه را رعایت نکنید! این نکات تغذیه را رعایت نکنید! محمد صالحی 0 79 13-02-2014، 02:14 PM
آخرین ارسال: محمد صالحی
  پیاده روی خطر ابتلا به بیماری دیابت را کاهش می دهد نوید خزدوز 0 630 05-11-2011، 11:47 PM
آخرین ارسال: نوید خزدوز
  تغذیه خوب در کودکی بر میزان درآمد می افزاید نوید خزدوز 0 367 22-10-2011، 08:33 PM
آخرین ارسال: نوید خزدوز
  پیاده روی به سلامت حافظه افراد مسن کمک می کند نوید خزدوز 0 463 22-10-2011، 08:27 PM
آخرین ارسال: نوید خزدوز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان