امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکاتی ساده برای سلامت روزه‌داران
#1
[تصویر:  000000000%20%287457%29_18.jpg?itok=_-nFSoHB] روزنامه خلیج تایمز در مطلبی تازه به نکات ساده‌ای که افراد روزه‌دار در طول ماه رمضان باید برای حفظ سلامت خود رعایت کنند اشاره کرده است: تامین آب مورد نیاز بدن برای آنکه در فصل تابستان بدن رطوبت خود را حفظ کند باید حدود هشت لیوان آب نوشیده شود به همین دلیل در طول ماه رمضان به افراد توصیه می‌شود تاحد امکان در ساعاتی که روزه نیستند آب بنوشند. به تدریج افطار کنید افراد روزه‌دار باید روزه خود را به تدریج افطار کنند. پزشکان به افراد توصیه می‌کنند افطار خود را با آب آغاز کنند و سپس از غذاهای گرم سبکی همچون سوپ، سالاد یا فنجان کوچکی آب‌میوه طبیعی مصرف کنند. همچنین در این ماه به افراد توصیه می‌شود از خرما به دلیل دارا بودن منیزیم، پتاسیم و فیبر خوراکی غافل نشوند. مواد خوراکی دیرهضم مصرف کنید مصرف نان‌های سبوس‌دار، گندم، جو، مواد خوراکی تازه همچون میوه و سبزیجات که میزان کمی قند دارند و سرشار از کربوهیدرات هستند باعث می‌شود فرد روزه‌دار کمتر در طول روز احساس گرسنگی کند. خودداری از مصرف مواد خوراکی قندی و نمکی مصرف غذاهای فرآوری شده یا حاوی میزان بالایی ادویه‌جات و نمک در این ماه توصیه نمی‌شود چرا که بدن مواد قندی را به سرعت تجزیه کرده و احساس گرسنگی سریعتر به سراغ فرد می‌آید.
این نیز میگذرد...
پاسخ
 سپاس شده توسط افسانه پناهی ، Hamid Jafary Pooya


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  این خرافه های سلامت را باور نکنید M@h$A 0 150 29-08-2013، 09:27 AM
آخرین ارسال: M@h$A
  ساده ترین روش برای پیشگیری از ترش کردن M@h$A 0 143 24-08-2013، 05:53 PM
آخرین ارسال: M@h$A
  لامپ کم‌مصرف و سلامت پوست M@h$A 0 636 25-12-2011، 04:03 PM
آخرین ارسال: M@h$A
  سلامت مغز انسان M@h$A 0 652 20-12-2011، 09:31 PM
آخرین ارسال: M@h$A
  پیاده روی به سلامت حافظه افراد مسن کمک می کند نوید خزدوز 0 464 22-10-2011، 08:27 PM
آخرین ارسال: نوید خزدوز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان